10 redenen om jouw marketing uit te besteden
Jouw marketingactiviteiten toevertrouwen aan een externe partij die alle expertises in huis heeft op het gebied van marketing… het kent vele voordelen. Een full-service marketingbureau kan alle taken op het gebied van marketing voor je verzorgen: campagnes ontwikkelen, content creëren, teksten schrijven, creatief ontwerpen, video’s en animaties ontwikkelen, leads en traffic genereren, online adverteren… alles wordt voor je verzorgd.
Wellicht speel jij ook met de gedachte om jouw marketingactiviteiten uit te besteden. Wij geven je 10 redenen:
1. Kwaliteit door externe expertise
Dankzij de uitgebreide expertise van een extern marketingbureau, kun je de kwaliteit van jouw marketingactiviteiten verbeteren.
2. Voordelig
Samenwerken met een externe partij zorgt voor een besparing op personeelskosten. Bovendien werkt een ervaren bureau vaak sneller en daarmee voordeliger.
3. Een frisse blik op jouw marketing
Een marketingbureau is op de hoogte van de laatste trends en mogelijkheden en weet jou te adviseren over hoe je hiermee om kunt gaan. Dit leidt tot nieuwe invalshoeken en verrassende ideeën.
4. Eén aanspreekpunt
Voor al jouw online campagnes, contentcreatie, landing pages, grafisch ontwerp, video- en animatiewerk, marketing analytics en telemarketing hoef je niet langer naar meerdere bureaus, maar heb je één aanspreekpunt.
5. Snel en efficiënt
Dankzij snelle en efficiënte tijdsbesteding, kan er meer content gecreëerd worden in de begrote marketinguren. Dit leidt wederom tot kostenbesparing.
6. Consistentie
De consistentie in jouw marketinguitingen, zoals jouw styling en tone-of-voice, zijn belangrijker dan je denkt. Jouw marketingpartner houdt dit onder controle.
7. Gestructureerd werken
Met een marketingbureau kun je duidelijke afspraken maken. Zij zullen een haalbare planning opstellen en jou bij elke stap helpen herinneren. Het bureau is jouw persoonlijke agenda.
8. Meetbare marketing
Wat leveren jouw marketinginvesteringen op? Dat wil je dagelijks weten. Jouw marketingbureau houdt alle statistieken en resultaten bij in overzichtelijke rapportages.
9. Resultaat
Door consistent te communiceren en gericht nieuwe leads te generen, werkt jouw marketingpartner aan een structurele basis voor resultaat door marketing.
10. Focus op core business
Een goede marketingpartij neemt al jouw marketingzorgen uit handen, waardoor je jouw kostbare tijd weer kunt inzetten voor jouw core business.
MarketingXperience: gemak en zekerheid ineen
Marketing kent vele valkuilen. Met een ‘MarketingXperience-strippenkaart’ van full-service marketingbureau ContentXperience heb je al vanaf vier uur per week alle mogelijke expertise tot je beschikking die je nodig hebt voor een marketingcampagne. Je krijgt toegang tot alle competenties en je bepaalt per week of project wat je van ons nodig hebt. Uiteraard houden wij je nauwkeurig op de hoogte van de voortgang. En laat je budget meer toe, dan krijg je vanaf acht uur per week een vast aantal uren in de agenda van een van onze projectmanagers en heb je eigenlijk je eigen (externe) marketingteam aan het werk.
Heb je interesse en overweeg je jouw marketing uit te besteden? Neem dan contact op met ContentXperience, of neem een kijkje op www.contentxperience.nl/marketing-uitbesteden.
Terug naar het blogoverzicht