7 ingrediënten voor een converterende landing page

Een landing page is misschien wel het belangrijkste element in jouw online marketingcampagne. Het is de plek waar bezoekers belanden nadat ze hebben geklikt op één van jouw links, in bijvoorbeeld een e-mail of een Google-zoekresultaat. Het doel van de landing page is het omzetten van bezoekers naar conversies.

In de whitepaper ‘’De ingrediënten van een converterende landing page’’, lees je de 7 essentiële ingrediënten van een succesvolle landing page. Om je een voorproefje te geven, beschrijven we hieronder alvast een drietal tips:

1. Spreek de taal van de doelgroep

Met het spreken van de taal van de doelgroep bedoelen we dat je dezelfde woorden gebruikt als jouw publiek. Door gebruik te maken van de juiste zoekwoorden maak je de boodschap niet alleen begrijpelijk voor jouw lezers, maar ben je ook beter vindbaar in de zoekresultaten van Google.

2. Maak de verwachting waar

Veel organisaties zijn zó gefixeerd op het genereren van bezoekers, dat er vooraf beloftes worden gedaan die ze eigenlijk niet waar kunnen maken (bijvoorbeeld in een Google-advertentie). Dit leidt echter alleen tot irritaties. Zorg er dus voor dat je de gecreëerde verwachtingen waarmaakt.

3. Vermijd overbodige content

De bezoekers van jouw pagina beslissen binnen een paar seconden of ze de inhoud interessant genoeg vinden of niet. Overbodige inhoud schrikt af. Houd het daarom simpel en to the point. Zorg ervoor dat het onderwerp van de aangeboden content in één oogopslag duidelijk is.

De essentiële elementen van een converterende landing page

Ben je benieuwd wat er nog meer nodig is om jouw landing page optimaal te laten functioneren? Je kunt de whitepaper downloaden door het formulier in de rechterkolom in te vullen.

Terug naar het blogoverzicht

Marketing automation-partners