Alex Steg: “Om succesvol te zijn, moet er hart in je content zitten”

Contentmarketing wordt nog wel eens afgeschilderd als een hype. Als iets wat overwaait. Dat lijkt echter onwaarschijnlijk als je bekijkt welke effecten de opkomst van contentmarketing heeft gehad op organisaties. Dat geldt voor merken, maar zeker ook voor bureaus. Dat bewijst de evolutie die het Arnhemse bureau ContentXperience de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, van uitgever naar fullservice marketingbureau. In gesprek met oprichter en directeur Alex Steg.

Jarenlang was ContentXperience uitgever van THINQ Magazine, een vakblad dat 17 jaar lang een waardevolle informatiebron was voor iedereen in de ICT-wereld met affiniteit rond IBM.

Van print naar online

2014 was het jaar waarin ContentXperience een belangrijke stap maakte: het bedrijf verlegde de focus van print naar steeds meer online gerichte marketing. Een kleine stap vanaf het maken van een magazine, zou je denken. Maar een met grote impact. Steg: “We gingen bedrijven helpen die zich oriënteren op de nieuwe manier van marketing bedrijven. Bedrijven die spelen met de vraag hoe ze relevante content maken, hoe ze traffic genereren naar de website.”

Alex_Steg

“Door de jaren heen en tot op de dag van vandaag is de focus op content onveranderd gebleven. Het is de rode draad van ons bestaan. Zonder goede en relevante content hadden we als uitgever geen bestaansrecht. Maar zeker ook in de huidige ‘online’ tijd zorgt content ervoor dat bedrijven succesvol kunnen zijn. Dit is ook altijd de visie geweest van ContentXperience. Vandaar ook dat deze visie in onze bedrijfsnaam is verwerkt.”

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking tussen Marketingfacts (auteur Bram Koster) en ContentXperience. Lees het volledige artikel verder op Marketingfacts.

Terug naar het nieuwsoverzicht

Marketing automation-partners