Hoe creëert u relevante content in een aandachtseconomie?

In een wereld waarin mensen meer aandacht lijken te hebben voor de avondmaaltijd van de buurvrouw of de nieuwe puppy van een verre achternicht, blijkt opvallen voor veel bedrijven een steeds grotere…

Lees meer

Meer dan tekst: wat komt er kijken bij het ontwerpen van uw content?

Soms hebben marketeers niet in de gaten wat er komt kijken bij het opleveren van een grafisch product. Het lijkt misschien een eenvoudige klus, maar vaak wordt er niet verder gedacht dan de tekst en…

Lees meer

Waarom een goede samenwerking tussen sales en marketing essentieel is voor inbound marketing

Inbound marketing valt of staat bij een goede samenwerking tussen marketing en sales. Marketing automation-leverancier HubSpot heeft voor een dergelijke ‘alignment’ tussen sales en marketing een…

Lees meer

Inbound marketing: in 4 stappen een kickstart zonder kosten

U kunt er niet meer omheen: inbound marketing lijkt steeds meer een centrale rol te spelen binnen de marketingwereld. Wij merken het bij organisaties binnen Nederland, maar ook daarbuiten. Steeds meer…

Lees meer

Variatie in uw contentmarketing: overweeg eens andere vormen van content

Onder (online) marketeers is bloggen nog steeds een van de meest populaire contentvormen. Ondanks dat de wat meer ‘traditionele’ vormen van contentmarketing, zoals blogs, e-books, whitepapers en…

Lees meer

Wat is account-based marketing en wat zijn de voordelen?  

Ieder bedrijf heeft het wel: een wishlist waarop de bedrijven staan die uw perfecte klant zouden zijn. De branche, grootte, sfeer en behoeften van zo’n wishlist-klant sluiten aan bij wat uw bedrijf…

Lees meer

Zes redenen om videotestimonials in te zetten

Stel dat u mag kiezen: een tekst van 1.000 woorden lezen, of een video van 2 minuten bekijken waarin het complete verhaal snel wordt uitgelegd. Waarschijnlijk kiest u voor de video, dat is tenminste…

Lees meer

Een eigen contentplatform te hoog gegrepen? Echt niet!

Kijkt u weleens met lichte jaloezie naar de marketingbudgetten van ‘grote jongens’ als Albert Heijn en Hema? Het lijkt soms een onmogelijke klus om als kleine onderneming met een beperkt budget op…

Lees meer
leadgeneratie

Hoe kunt u technieken uit neuromarketing gebruiken om leads te genereren?

“Schrijf goede content om leads te genereren!” is iets wat we meerdere keren per dag kunnen lezen op een marketingwebsite of op social media. Bijna iedere communicatiespecialist weet dat dit de…

Lees meer
Hoe maakt ik mijn inbound marketing strategie meetbaar

Hoe maakt u uw inboundmarketing-strategie meetbaar?

Een probleem waar veel bedrijven die beginnen met inbound marketing tegenaan lopen, is het meetbaar maken van resultaten. Vaak zitten er mooie dashboards bij marketingautomation-oplossingen, en wordt…

Lees meer

Negen trends en ontwikkelingen in onlinevideo-marketing

Dagelijks worden, alleen op Facebook al, maar liefst 8 miljard video’s bekeken. Niet zo gek dus dat de ontwikkelingen omtrent videomarketing de laatste tijd erg hard gaan. Zo maken steeds meer apps…

Lees meer

Hoe berekent u de ROI van uw inboundmarketing-campagne?

Een van de meest gestelde vragen als het om inbound marketing gaat, is nog altijd: “Wat levert het mij op?” Een terechte vraag natuurlijk, want u heeft veel tijd en geld geïnvesteerd in uw…

Lees meer

Hoe verwerken mensen diverse soorten content?

Woorden, foto’s, video-beelden: ze worden allemaal op een andere manier in ons brein verwerkt. Welke impact heeft welk soort content en voor welke doeleinden kun je deze soorten content het beste…

Lees meer

Hoe goed beeldgebruik zorgt voor krachtigere content

Dat ellenlange teksten niet meer van deze tijd zijn, dat heeft bijna iedereen inmiddels wel meegekregen. Toch wordt er nog weinig rekening gehouden met beeldgebruik en het feit dat een groot deel van…

Lees meer

Een verhaal vertellen met video

In een video over uw product of dienst, wilt u graag alles vertellen. Wat kan men met uw dienst, waarom is uw product zo goed en waarom doet u het beter dan de concurrent? Helaas haken kijkers snel af…

Lees meer

Inbound vs. Outbound: the battle

Het is overal inbound marketing wat de klok slaat. Outbound wordt door de ‘extremisten’ in de marketingwereld zelfs al dood verklaard. Maar is het echt gedaan met outbound, of is er nog een plekje…

Lees meer

Albert Heijn als inspiratiebron voor een succesvol contentplatform

Steeds meer bedrijven starten een contentplatform; een aparte website waarop u online kennis en informatie deelt met uw doelgroep. Dat is niet voor niets. Het is namelijk een uitstekende manier om…

Lees meer

Wat is de juiste marketing automation software voor u?

Wanneer er wordt besloten om aan de slag te gaan met inbound marketing, wordt vaak direct de vraag gesteld: “voor welke software gaan we kiezen?”. Dat is verre van de eerste vraag die gesteld moet…

Lees meer
contentplatform, contenthub, contentportal

Waarom u écht een contentplatform wilt hebben!

Een contentplatform (ook wel bekend onder de naam contenthub of contentportal) is een samenstelling van diverse vormen van digitale content, georganiseerd rond een specifiek thema, meestal verzameld…

Lees meer
uitleganimatie, uitlegvideo, animatie video, explanimation

Wat is een uitleganimatie en waarom wilt u er een hebben?

Consumenten hebben tegenwoordig geen tijd en zin meer om lange teksten te lezen. Ze willen snel en duidelijk een boodschap ontvangen. Bovendien zijn mensen steeds meer gefocust op audiovisuele…

Lees meer
font, fonts, lettertypes, beinvloeden, typografie

Hoe fonts ons handelen beïnvloeden

Wanneer u content tegenkomt, zult u waarschijnlijk niet gelijk op de typografie letten. U let eerder op leesbaarheid of structuur. Desondanks beïnvloeden fonts ons handelen. Wanneer u als lezer niet…

Lees meer

Inbound, content en online marketing: de verschillen

Vaak worden termen als ‘inbound marketing’, ‘online marketing’ en ‘content marketing’ op één hoop gegooid of met elkaar verward. Onterecht, want ook al hebben deze termen veel met elkaar te maken…

Lees meer

Heeft u wel eens gehoord van influencer marketing?

Een van de nieuwe communicatiemiddelen voor bedrijven is influencer marketing. Misschien bent u er wel bekend mee: op diverse socialmedia-kanalen komen jonge mensen voorbij die een groot aantal…

Lees meer

Hoe u gedetailleerde buyer persona’s voor uw bedrijf creëert

Buyer persona’s zijn fictieve, gegeneraliseerde profielen van uw ideale klanten. Met deze persona’s kunnen we ons, op het gebied van zowel marketing, sales, productie als dienstverlening, beter…

Lees meer

Leads identificeren aan de hand van predictive lead scoring

Technologische vooruitgang stelt steeds meer bedrijven in staat om bestaande processen te automatiseren. Dit is begonnen bij hoog-gestandaardiseerde taken, maar tegenwoordig zijn ook complexere taken…

Lees meer

Kostenbepalende factoren van een animatievideo

Regelmatig hoor ik de vraag: “Wat kost een animatievideo?” Helaas is het antwoord op die vraag niet zo eenvoudig te geven. Vergelijk het met de vraag: “Hoe duur is een vakantie?” Dan snapt…

Lees meer

3D-computeranimaties, de basics

De term ‘3D-film’ kan op meerdere manieren uitgelegd worden. In deze blog hebben we het niet over de techniek waar je een 3D-bril voor nodig hebt, maar over 3D-computeranimaties. Waar bijvoorbeeld…

Lees meer

7 ingrediënten voor een converterende landing page

Een landing page is misschien wel het belangrijkste element in uw online marketingcampagne. Het is de plek waar uw bezoekers belanden nadat ze hebben geklikt op één van uw links, in bijvoorbeeld een…

Lees meer
beeld

Breng uw organisatie in beeld met beeld!

Beeld komt in de meeste gevallen veel krachtiger over dan tekst. U hoeft maar een blik te werpen op een foto of illustratie en het roept direct een bepaalde emotie op of straalt een bepaalde sfeer…

Lees meer
uitleganimatie, uitlegvideo, animatie video, explanimation

De 6 do’s en don’ts bij het creëren van een animatie

Hoe kunt u uw boodschap op een overzichtelijke en beknopte manier overbrengen op uw doelgroep? Met behulp van een uitleganimatie, oftewel motion graphic, weten uw klanten binnen enkele minuten wat uw…

Lees meer

Inbound marketing, onbetaalbaar!

Eén van de eerste vragen die ik krijg bij relaties als ik spreek over de meerwaarde van inbound marketing, is oer-Hollands: “Wat kost nu zo een campagne en is dat dan niet vreselijk duur?” Een…

Lees meer

16 SEO- en SEA-tips voor een hogere ranking in Google

Elke dag zoeken we massaal in zoekmachine Google: naar een restaurantje in de buurt, nieuwe sportschoenen, interieurtips of een origineel teamuitje. Uiteraard wilt u als bedrijf met uw product of…

Lees meer

Aan de slag met inbound marketing

Inbound marketing wordt op dit moment gezien als dé manier om online beter gevonden te worden en bezoekers om te vormen tot leads en uiteindelijk tot klanten. Geen traditionele, koude en…

Lees meer

Wat is inbound marketing en wat heeft het u te bieden?

Mensen staan er steeds minder voor open om gestoord te worden door advertenties, banners, spam of tijdrovende verkoopgesprekken. Dit zijn technieken die ook wel bekend staan als outbound marketing…

Lees meer
e-book

Zes tips voor het schrijven van een e-book

e-Books zijn een populair marketingmiddel. Deze documenten kunnen namelijk breed ingezet worden en zijn daarmee een waardevol instrument om potentiële klanten, prospects, geïnteresseerd te maken in…

Lees meer

Technologieën die iedere marketingmanager moet kennen

Zoals alle marketingmanagers weten, is het belangrijk om de juiste technologieën te implementeren en gebruiken om de doelgroep op een effectieve manier te bereiken. Marketingmanagers worden…

Lees meer

De belangrijke eerste fase van inbound marketing

Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Organisaties die hun eigen producten of diensten aanprijzen zeggen eigenlijk hetzelfde als deze slogan. Hoewel de slagzin van WC-eend zeer succesvol is gebleken, is…

Lees meer

Video als onderdeel van uw content-marketingstrategie

Online video is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven en wint alleen maar aan populariteit. Wist u dat online video ook een effectief middel kan zijn binnen uw…

Lees meer

De focus van e-mailmarketeers: responsive e-mails

In 2015 werd 56,6 procent van de marketinggerelateerde e-mails geopend op een mobiele telefoon, terwijl slechts 42 procent nog maar enkel op een desktop geopend wordt. Wat dit betekent voor…

Lees meer

Acht webdesign-trends om in de gaten te houden

Je kunt de klok er bijna op gelijk zetten: in december en januari verschijnen de lijstjes met trends voor het nieuwe jaar. Zo ook voor nieuwe webdesign-trends. Ik heb een aantal van deze lijstjes…

Lees meer

De basis van een effectieve contentmarketing-campagne

Voordat u begint aan een contentmarketing-campagne om leads te genereren, zult u een aantal dingen op een rij moeten krijgen. Begin niet zomaar, want zonder een goed plan kan de campagne mislukken en…

Lees meer

Vier marketing automation-valkuilen om te vermijden

Marketing automation is meer dan een trend of modewoord. De statistieken tonen dat wel aan. Het is een betrouwbare technologische oplossing die de toekomst van marketing zal veranderen. Maar is…

Lees meer

Apps, een verlengstuk van uw online-marketingstrategie

De ‘app’ kun je tegenwoordig gerust een buzzwoord noemen. Het lijkt er soms zelfs wel op neer te komen dat je als organisatie de boot gemist hebt als je nog geen app in huis hebt. De vraag is…

Lees meer

Vijf redenen waarom u een contentplatform moet beginnen

Een eigen contentplatform wordt een steeds bekender begrip in de marketing van bedrijven. Een eigen contentplatform is een aparte website waarop u online kennis en informatie deelt met uw doelgroep…

Lees meer

E-mailmarketing: zes bruikbare tips

E-mail is niet meer weg te denken uit de moderne marketingstrategie. Hoewel menig marketing guru roept niet meer te geloven in e-mailmarketing, geeft 66% van de Nederlanders aan e-mail als het meest…

Lees meer

Hoe ziet uw marketing eruit in 2017?

Hoewel het onmogelijk is om de toekomst te voorspellen, is het wel degelijk mogelijk om je er op voor te bereiden. We kunnen resultaten uit het verleden analyseren en deze meenemen naar de marketing…

Lees meer

Waarom is het groene scherm groen?

Jaloers op die mooie vakantiekiekjes van vrienden en familieleden, maar is er geen geld en tijd om zelf op reis te gaan? Waan uzelf op de mooiste stranden met het groene scherm. Maar het groene scherm…

Lees meer

Krachtige videotestimonials maken, 11 praktische tips

Visuele content wordt alsmaar belangrijker om uw doelgroep bij uw merk te betrekken. Steeds meer bedrijven zien de meerwaarde in om verhalen van hun klanten op beeld vast te leggen. Gelooft u ook in…

Lees meer

Waarom uw content- en marketingactiviteiten outsourcen?

Steeds meer bedrijven besteden hun niet-core businessactiviteiten uit. Een concept dat ook wel bekend staat onder de naam ‘outsourcing’. Denk bijvoorbeeld aan het outsourcen van…

Lees meer

De buyer journey: welke content is wanneer geschikt?

Als u uw product of dienst wilt promoten, dan is de eerste stap te bepalen voor wie dit relevant is. Wie heeft baat bij wat u aanbiedt? Bij wat voor een organisatie werkt hij en wat is zijn…

Lees meer

De verschillen tussen JPEG, GIF en PNG

JPEG, GIF, PNG; u kunt uw afbeeldingen in verschillende bestandstypen opslaan. Maar wat zijn nu precies de verschillen en welk type moet u wanneer gebruiken?

We komen het vaak genoeg tegen: een wit…

Lees meer

Hoe stel je een haalbare planning op?

De eerste maand van 2015 zit er weer op. Januari is de maand van de planningen, dus waarschijnlijk heeft ook u vooral om de overlegtafel gezeten. Bedrijven stellen in januari de plannen op voor de…

Lees meer

Zes tips voor een perfecte blog

Wat zijn de belangrijkste punten voor je blog, waardoor deze waardevoller wordt voor zowel je bezoekers als zoekmachines? In deze blog zetten we een aantal belangrijke elementen op een rij en geven we…

Lees meer

De 6 beste tips op het gebied van contentmarketing

Omdat we zelf al zo lang bezig zijn met contentmarketing, hebben we de valkuil om ervan uit te gaan dat deze term algemeen bekend is. We denken wellicht ten onrechte dat de mensen met wie wij spreken…

Lees meer

Vijf tips om de vindbaarheid van je website te verbeteren

Je hebt een mooie website laten ontwikkelen. Dan wil je natuurlijk ook veel bezoekers naar je website genereren. Geïnteresseerde bezoekers die jouw website goed kunnen vinden in de zoekmachines. De…

Lees meer

Wat levert uw website eigenlijk op?

De website, ook wel het ‘uithangbord op internet’ genoemd. In deze tijd besta je niet als bedrijf als je geen website hebt. Maar hoe wordt de site nu ingezet? Of, beter gezegd, hoe groot is de…

Lees meer

Een business case schrijven, hoe doe je dat?

Het is af en toe best lastig om de juiste woorden op papier te zet­ten. Zeker crossmediaal, maar het  zou wel prettig zijn als je een goede tekst schrijft die je op verschillende soorten media kunt…

Lees meer

De waarde van nieuwsbriefstatistieken

Het versturen van een nieuwsbrief is nuttig om (potentiële) klanten te informeren over nieuwe producten of projecten van uw bedrijf. Maar wie is nu precies geïnteresseerd? Wie leest de berichten…

Lees meer

Het persbericht 2.0: de socialmedia-release

Om de media op de hoogte te brengen van het laatste nieuws over uw bedrijf, producten of diensten, stuurt u doorgaans een persbericht de deur uit. Veelal per e-mail of via een persberichtendienst naar…

Lees meer

Marketingwoordenlijst: lastige termen vereenvoudigd

Content marketing, marketing automation, buyer persona, buyer journey, lead nurtering, lead scoring… In de marketingwereld wordt er, net als in veel andere vakgebieden, gesmeten met vaktermen. En de…

Lees meer

Contentcuratie: verzamel, filter, sla op en deel

In de wereld van online-, inbound- en contentmarketing komen er nogal wat nieuwe termen voorbij waarbij u zich wellicht afvraagt: ‘wat betekent dat nou weer?’ Begrijpelijk, want er worden nogal…

Lees meer

5 redenen voor het uitbesteden van content

Steeds meer ondernemingen zijn ervan overtuigd dat contentmarketing een essentiële strategie is om als onderneming te groeien. Na de eerste inspanningen duiken vaak echter heel wat vragen en…

Lees meer

Wat is Marketing Automation en wat kunt u ermee?

Marketing Automation is voor veel organisaties nog een vrij onbekende term. Toch loont het de moeite om meer te weten te komen over Marketing Automation. Al is het alleen maar omdat dit één van de…

Lees meer

Wat is het verschil tussen een whitepaper en een ebook?

Nu het gedachtengoed van contentmarketing goed is geland, worden de vragen van marketeers steeds praktischer van aard. In deze blog zoomen we in op een vraag die regelmatig wordt gesteld: “Wat is…

Lees meer

Belangrijk: uw missie en kernwaarden

Een organisatie die effectief wil communiceren kan niet zonder een duidelijke missie. Daarom is dit de eerste stap die u moet zetten als u bijvoorbeeld een marketingplan op wilt zetten of het imago…

Lees meer

Wat is een explanimation en waarom wilt u er een hebben?

Mensen hebben tegenwoordig geen tijd en zin meer om lange teksten te lezen. Ze willen snel en duidelijk een boodschap ontvangen. Bovendien zijn mensen steeds meer gefocust op audiovisuele elementen…

Lees meer

De voordelen van landing pages

Voor iedere marketingcampagne is het belangrijk een landing page te hebben. Een landing page, één webpagina met specifieke content over bijvoorbeeld een product of evenement, vormt de backbone van…

Lees meer

Hoe genereer je meer traffic naar je website?

Je hebt het helemaal voor elkaar: je hebt een mooie website voor je bedrijf, waarop je (potentiële) relaties en klanten alle benodigde informatie makkelijk kunnen vinden. Laat die bezoekers maar…

Lees meer

Het slagen of falen van een bedrijfsvideo

Het belang van het hebben en verspreiden van goed beeldmateriaal wordt steeds vaker ingezien. Veel organisaties gaan mee met de trend en zetten in op beeld om een boodschap over te brengen. Maar het…

Lees meer

Richtlijnen voor het beoordelen van tekstkwaliteit

Het beoordelen van de kwaliteit van teksten is dagelijkse kost voor veel werknemers en werkgevers. Helaas komt het geregeld voor dat er meningsverschillen ontstaan wanneer de ideeën over kwaliteit…

Lees meer

De kracht van infographics

Overal op het internet kom je ze tegen, ze worden steeds populairder: infographics. Zoek je een goede manier om complexe informatie eenvoudig en helder te communiceren, dan is een infographic je…

Lees meer

Verbeter uw online marketing

Bijna elk bedrijf heeft wel een marketingstrategie uitgezet. Hebben doelen bepaald (bijvoorbeeld meer naamsbekendheid creëren en een winstgevend bedrijf opbouwen), mogelijkheden verkend en vervolgens…

Lees meer

Webdesign past zich aan

International Data Corporations (IDC) voorspelt dat er steeds meer tablets verkocht zullen worden. Ook de verkoop van het aantal smartphones zal de komende jaren alleen maar toe blijven nemen. Dit…

Lees meer

Praktische tips voor het bepalen van uw huisstijl

Herkenning is erkenning. Zeker in het bedrijfsleven. Herkenbaarheid en onderscheid zijn kernwoorden voor de rechtvaardiging van het bedrijfsbestaan. Om de herkenbaarheid optimaal te benutten, moet het…

Lees meer

Aan de slag met videomarketing? 20 tips!

“Waarom maken zo weinig websites gebruik van video? Het maken van een video is tegenwoordig juist zo simpel. Begin met een eenvoudige mobiele telefoon met camerafunctie en je kunt al een aantal…

Lees meer