
Video: dé manier om verhalen te vertellen
Wil je een boeiend verhaal vertellen? Steeds vaker zie je dat organisaties daarvoor gebruikmaken van video, zelfs als het geen uitgebreid verhaal is. Korte video’s worden immers steeds meer…
Lees meer
Vijf manieren waarop je ChatGPT en Bard kunt inzetten voor je contentmarketing
Over ChatGPT van Open AI en concurrent Bard van Google, is inmiddels al veel gezegd en geschreven. Welke van de twee je voorkeur ook heeft, beide kunnen een handig hulpmiddel zijn voor jou als…
Lees meer
Wat is Account-Based Marketing en wat zijn de voordelen?
Account-Based Marketing (ABM) zit in 2023 flink in de lift: volgens Forbes verdubbelen bedrijven hun investeringen in deze strategie. Dat doen ze met gegronde reden, want het overgrote deel (72…
Lees meer
Growth-hacking: de slimme low-budget tactiek voor snelle groei
Snel groeien door net even creatiever te zijn en verder durven te gaan dan anderen. Dat is growth-hacking. Een methode die onder meer Dropbox, Airbnb en LinkedIn groot heeft gemaakt. In deze blog lees…
Lees meer
Datagedreven storytelling: wat is het en hoe kan het je helpen?
Weleens van het project Dear Data van Stefanie Posavec en Giorgia Lupi gehoord? Dit was een persoonlijke uitwisseling tussen twee ontwerpers die – gescheiden door een oceaan – besloten om elkaar…
Lees meer
Apps écht op laten vallen
Een absoluut genot voor mij als webdeveloper, is het bouwen van interactieve websites met GSAP. Dit staat voor GreenSock Animation Platform en stelt me in staat om adembenemende animaties en…
Lees meer
De kracht van visuele communicatie
In deze shortread ga ik, Karlijn Rasing, iets vertellen over mijn passie voor branding en graphic design, die wordt gedreven door de kracht van visuele communicatie. Deze kan namelijk een grote impact…
Lees meer
Sales vindt steeds meer online plaats, maar wat betekent dat voor marketing?
Natuurlijk hoef ik niemand te vertellen wat we al weten: de aankoop-oriëntatie in B2B vindt al jaren digitaal plaats. De meningen lopen uiteen over hoe deze situatie zich de komende jaren zal…
Lees meer
Snack jij wel eens teksten?
De term ‘longread’ ken je waarschijnlijk wel: een langer online artikel, waar je even de tijd voor moet nemen. Vaak staat er bovenin al een opmerking dat het je tien minuten gaat duren om het stuk…
Lees meer
Het belang van Demand generation + 5 tips
Demand generation omvat alle activiteiten waarmee je klanten enthousiast maakt voor de producten of diensten van jouw bedrijf. Alles draait om het aanboren van nieuwe markten, het creëren van…
Lees meer
Terugblik Commercieel Café: hoe haal je meer rendement uit marketing en sales?
Tijdens het Commercieel Café werden er mooie inzichten met elkaar gedeeld. Er werd levendig gediscussieerd, maar over één ding bleek iedereen het eens te zijn: marketing en sales dienen hetzelfde…
Lees meer
Waarom je content in 2023 maar beter interactief kan zijn (+ 5 voorbeelden)
Leestijd: 4 minuten
Marketeers investeren in 2023 weliswaar meer in video en podcasts, maar heb je wel eens nagedacht over het interactief maken van je content? Je moet in deze tijd immers steeds…
Lees meer
Always-on marketing: wat is het en wat zijn de voordelen?
Bij always-on marketing gaat het erom dat jouw merk, jouw boodschap altijd direct vooraan in gedachten (top-of-mind) zit, zodra een organisatie voor een uitdaging staat. Dat bereik je door voortdurend…
Lees meer
Jouw website hoger in Google in 2023? Gebruik deze vijf essentiële tips
Er worden elke seconde 63.000 zoekopdrachten gedaan. Google is dus net zo relevant als een decennium geleden. Toch is de methode om op nummer één te eindigen aanzienlijk anders.
In dit artikel…
Lees meer
Contentmarketing in 2023: zeven trends om rekening mee te houden
Steeds meer bedrijven ontdekken de kracht van contentmarketing. Maar waar moet je op focussen als je relevant wilt blijven? We zetten de belangrijkste trends voor je op een rij. Daarmee is jouw…
Lees meer
De businessvoordelen van apps: een gouden kans voor tweezijdige communicatie
Mobiele communicatie is niet meer weg te denken uit onze levens; privé én zakelijk. Apps zijn hier onlosmakelijk mee verbonden. Ze maken het veel gemakkelijker om informatie uit te wisselen tussen…
Lees meer
Waarom KPI’s geen targets zijn (en andersom)
Het is vaker gezegd: meten is weten, zeker in het datatijdperk. Natuurlijk, wij hebben daar ook vaker over geblogd. Maar je moet wel goed weten welke getallen jou welke kennis opleveren. Veel mensen…
Lees meer
Opvallen op een consistente manier? Een schrijfwijzer helpt!
Met een uitgekiende campagnestrategie val je voortdurend op de juiste manier op bij je doelgroep. Maar zichtbaarheid leidt pas tot resultaat, als je doelgroep begrijpt wat je wilt zeggen. Daarom moet…
Lees meer
Marketing automation: hoe ga je goed van start?
Je hebt vast wel eens gehoord dat je moet beginnen met het automatiseren van je marketingprocessen. Door marketing automation toe te passen binnen jouw organisatie kun je (potentiële) leads beter…
Lees meer
Waarom je beter kunt gaan brainswarmen dan brainstormen
Je kunt natuurlijk wachten op dat ene Eurekamoment, maar je komt waarschijnlijk sneller tot nieuwe, creatieve ideeën door te brainstormen. Maar misschien is het beter om te gaan brainswarmen, want…
Lees meer
5 tips voor betere targeting op LinkedIn
Welk bedrijf heeft er tegenwoordig niet mee te maken: campagnevoeren via LinkedIn? Dit doe je onder andere door je uitingen zoveel mogelijk te richten aan de personen waarvoor deze interessant zijn…
Lees meer
Waarom awareness creëren zo belangrijk is
Het creëren van (brand) awareness is voor veel marketeers prioriteit nummer één. Al hun inspanningen zijn erop gericht om voortdurend zichtbaar te zijn bij de doelgroep. Toch merken we in de…
Lees meer
Waarom lange teksten (soms) beter zijn
Soms is kort beter, soms lang. Een variatie op een oud reclameslogan, waarop ik kwam doordat ik een artikel las over de kracht van lange teksten. Ook in een vooruitblik op 2022 was me al eens…
Lees meer
Hoe pak je marketing voor de IT aan?
Marketing is de afdeling die de bal naar sales schiet, die vervolgens op de goal af gaat. Deze dynamiek geldt voor elke sector. Dat wil niet zeggen dat de marketingaanpak daarom ook voor elke markt…
Lees meer
Infographics: zoveel meer dan een geïllustreerde factsheet
Opvallen bij je doelgroep? Probeer het eens met een infographic. De kans dat die wordt gelezen is dertig keer groter dan wanneer je alleen maar tekst gebruikt. Een infographic wordt vaker geliked en…
Lees meer
De kracht van storytelling: Hoe vertel je een goed verhaal in B2B?
Iedereen houdt van een goed verhaal. Daarom wordt in marketing veel gebruik gemaakt van storytelling. Een techniek waarmee je, als je het goed doet, de aandacht trekt én vasthoudt. Of zoals Annet…
Lees meer
E-mailmarketing: zo voldoet jouw campagne aan de benchmarks
Meten is weten, zeker in het datatijdperk. Dat geldt ook voor e-mailmarketing. Maar puur en alleen data vergaren en daar af en toe naar kijken is niet genoeg. Je moet ook actie ondernemen. In deze…
Lees meer
De verengelsing van onze taal, no problem?
Nu ons kantoor is vernieuwd en opnieuw ingericht, is er ook een stel woordenboeken in de tekstschrijversruimte beland. Daardoor kwam ik op de ophef die recent is ontstaan over de nieuwe Dikke van…
Lees meer
Papier is dood, lang leve papier!
Huh? Een folder én een brief? Ik keek blij verrast op toen directeur Alex Steg me onlangs kwam laten zien hoe mooi ons drukwerk voor Open Club De Nevelhorst is geworden. Een tastbaar product, dat…
Lees meer
Structuur in je tekst: recept voor licht verteerbare teksten
‘Goed werk, bereik meer met de structuurjunkie-methode’. Dit boek van Cynthia Schultz ligt al maanden thuis op mijn bureau, waaruit je zou kunnen afleiden dat ik zeker geen structuurjunkie ben…
Lees meer
Marketing as a Service: de tijdbesparende oplossing voor IT-bedrijven die effectief willen werken aan groei
Het wordt voor IT-organisaties steeds lastiger om nog bij potentiële klanten aan tafel te komen. Mensen zoeken het liefst zelf naar informatie en staan minder open voor een verkoopgesprek. Wil je…
Lees meer
Schrijven is schrappen; of toch niet?
Onze spanningsboog is tegenwoordig korter dan die van een goudvis. Internetbezoekers kunnen hooguit nog acht seconden hun aandacht ergens bijhouden.[1] Wil je voorkomen dat mensen direct weer…
Lees meer
Ons kantoor is vernieuwd; tijd om eens in de historie te duiken
Nieuwe kleuren op de muren, nieuwe vloeren en nieuw behang in de vergaderruimte. Het interieur van ons kantoor in Arnhem heeft een complete restyling ondergaan en dat geeft veel nieuwe energie om elke…
Lees meer
Wie schrijft beter, de computer of de mens?
Het is de nachtmerrie van iedere copywriter. Dat er op een dag een robot komt die betere teksten schrijft en jouw werk overneemt. Het kan niet lang meer duren, als je de lijstjes ziet met techtrends…
Lees meer
Meerdere websites: bedien meer doelgroepen en kom hoger in Google
Veel organisaties beschikken naast hun hoofdsite over meerdere niche-sites. Het is tegenwoordig geen probleem meer om die snel live te zetten. Met satellietsites speel je snel in op veranderingen in…
Lees meer
Acht tips voor een beter converterende website
Een website helpt je om een verpletterende eerste indruk te maken. Maar nadat bezoekers er kennis hebben gemaakt met jouw product of dienst, wil je natuurlijk graag dat ze nog eens terugkomen. Daarom…
Lees meer
Scoren met creatieve content in 2022: zet video, gamification en snackable blogs boven aan je lijst
Steeds meer bedrijven ontdekken de kracht van online contentmarketing. De meesten zetten in hun strategie de eigen website centraal. Maar nu de concurrentie toeneemt, moet je opvallen bij de…
Lees meer
Zo maak jij je marketingstrategie helemaal klaar voor 2022
December is altijd een maand van terugkijken én vooruitblikken. Dat geldt ook voor marketeers. Wat ging er het afgelopen jaar goed en vooral: wat kan er beter? In deze blog staan we stil bij een…
Lees meer
Marketing automation voor B2B: optimaal sales ondersteunen in het datatijdperk
Wie weleens gehoord heeft van programma’s als Hubspot, Pardot en Mautic, weet dat je daarmee automatisch mails kunt versturen aan leads. Maar ook formulieren kunt koppelen aan jouw website…
Lees meer
Heb je wel de juiste vorm voor je content te pakken?
Potentiële klanten doorlopen je funnel het beste als ze op het juiste moment de juiste content aangeboden krijgen. Maar hoe bereik je dat? Door jezelf deze vraag te stellen: als ik de klant zou zijn…
Lees meer
Datagedreven en procesgericht: voor de marketeer van de toekomst is succes geen verrassing meer
Een marketingboodschap bedenken, en dan maar duimen dat het landt bij de doelgroep. Zo werkt marketing gelukkig al lang niet meer. Resultaten van een campagne komen niet als een konijn uit de hoge…
Lees meer
Leadgeneratie in IT: onderscheidend vermogen is de basis
De grote uitdaging voor IT-organisaties die leads willen genereren: onderscheidend zijn. Hoe zorg je ervoor dat jij opvalt bij potentiële kopers? Hoe positioneer je jouw bedrijf als thought leader…
Lees meer
Waarom je een corporate website en campagnewebsite wél moet koppelen
Een campagnewebsite heeft een beperkte looptijd, terwijl je met een corporate website (bedrijfswebsite) jaren vooruit kunt. Het lijkt misschien logisch om ze zoveel mogelijk gescheiden te houden. Toch…
Lees meer
Kwalitatieve content is het nieuwe clickbait: zo houd je bezoekers langer op je site
‘En wat er toen gebeurde, zal je verbazen…’ Lopen de rillingen over je lijf als je deze zin leest? Dan ben je ook wel eens in clickbait getrapt. Met pageviews als hoogste doel lokken…
Lees meer
Waarom content schrijven geen contentstrategie is
Je deelt al deelbare content zodra je website online staat. Met extra pagina’s en berichten kun je uitbreiden. Dat klinkt als een open deur, zul je misschien denken. Maar dat is nou het punt…
Lees meer
Waarom IKUU Pages de oplossing is voor optimale web presence
IKUU Pages is een nieuwe, slimme oplossing voor professionele websites. Naast een aantrekkelijke website die technisch aan alle eisen voldoet, voegt IKUU Pages daar standaard nog iets aan toe…
Lees meer
Hogere ranking in Google? Dit is wat je moet weten over SEO
Iedereen wil bovenaan de zoekresultaten van Google prijken, maar om dat te bereiken is de juiste strategie nodig. SEO (Search Engine Optimization) is voortdurend in beweging. Om jouw website…
Lees meer
UX-design, wat is het en waarom is het belangrijk?
Tegenwoordig hoor je steeds vaker de term UX-design vallen. Maar wat is UX-design eigenlijk? In deze blog leg ik je uit wat het is, waarom het zo belangrijk is en waarom je het je niet kunt…
Lees meer
Growth hacking: snel en slim groeien met data
Als je weinig tijd hebt én een beperkt marketingbudget, hoe kun je dan toch snel groeien? Het antwoord: door growth hacking. In deze blog lees je meer over wat dat is, hoe het werkt en wat er voor…
Lees meer
Waarom je vandaag nog aan een vodcast moet beginnen
De klassieke marketingfunnels gaan uit van een steeds groeiende interesse onder potentiële afnemers. In het beste geval doorlopen leads de hele funnel, om uiteindelijk een klant te worden. Maar wat…
Lees meer
Aan de slag met video: 9 inspirerende voorbeelden uit eigen huis
Video is een supersterk medium om de aandacht te vestigen op je merk, je producten en diensten. We kijken steeds meer, vooral via mobiel, onder meer omdat we liever kijken dan lezen. Wat werkt, hangt…
Lees meer
Aandacht voor je prospects: dat begint tijd te worden
De klassieke marketingfunnels gaan uit van een steeds groeiende interesse onder potentiële afnemers. In het beste geval doorlopen leads de hele funnel, om uiteindelijk een klant te worden. Maar wat…
Lees meer
Checklist: 7 must-do’s voor de zomervakantie
Binnenkort lekker een paar weken op vakantie? Dan wil je natuurlijk wel dat je marketing gewoon doorloopt en helemaal in orde is. In deze handige infographic vind je zeven must-do’s voor je…
Lees meer
Videomarketing: vijf inspirerende voorbeelden voor wie op wil vallen
Video is de content die mensen het liefste zien van merken. Bedrijven spelen daar graag op in met bedrijfsfilms, commercials, showreels en videotestimonials. Omdat bewegend beeld scoort, staat video…
Lees meer
Een zakelijke podcast maken, wat komt daar allemaal bij kijken?
Podcasts zijn makkelijk te consumeren en te delen. Steeds meer bedrijven ontdekken de podcast daarom als het ideale medium om hun verhaal te vertellen, ook aan klanten die hen nog niet kennen. De…
Lees meer
Uitleganimatie: breng een complexe boodschap helder in beeld
Een uitleganimatie is een fantastische manier om in een of twee minuten duidelijk te maken wat een nieuw product of dienst precies inhoudt. Het is dan ook een van de meest gebruikte en meest bekeken…
Lees meer
Referentievideo’s: een directe impact op verkoopcijfers
Van alle innovatieve videogenres die beschikbaar zijn om letterlijk zichtbaar te zijn bij je doelgroep, behoort de referentievideo tot de hoogst genoteerde. Dat komt door ongekende overtuigingskracht…
Lees meer
Een campagneplan op één A4’tje: het kan met het handige campagnecanvas
We weten allemaal hoe het werkt. We maken een briefing, we gaan interviewen, er komen correctieslagen en vervolgens hebben we een campagne staan. Vaak is er niet per se een verband te maken met de…
Lees meer
Waarom video niet te stuiten is in B2B-marketing (en hoe je eraan begint)
Video is niet meer te stoppen. Mensen lezen minder en Netflixen meer. Ook voor B2B-marketing is video hét middel om jouw product of dienst op een behapbare manier te promoten. Daarnaast is video bij…
Lees meer
Altijd ‘top of mind’ bij je klanten met een killer propositie
Natuurlijk wil je ook in 2022 altijd vooraan in de gedachten zitten van klanten zodra ze tegen een uitdaging aanlopen. Marketeers worden vaak gezien als creatievelingen die goed zijn in campagnes…
Lees meer
De juiste content op het juiste moment. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Het aankoopproces vindt tegenwoordig vooral online plaats. In B2B zijn hier steeds meer mensen bij betrokken die allemaal eerst gaan Googelen. Dat maakt besluitvorming complex, maar jij kunt het ze…
Lees meer
Microcontent: wat is het en waarom is het zo belangrijk?
De naam zegt het eigenlijk al: microcontent is een klein stukje content. Een pakkende oneliner, een video- of geluidsfragment of een afbeelding op social media, bedoeld om de aandacht te trekken…
Lees meer
Hoe je online groeit, met een professionele website en customer dataplatform
Snel een corporate website live zetten of een site die geschikt is voor marketingcampagnes, is voor veel bedrijven een uitdaging. Als de tijd, kennis en creativiteit ontbreekt, is het beter om dit…
Lees meer
Zeven marketingtrends die je helpen om in 2021 in beeld te zijn
Ben jij al bezig met je marketingstrategie voor 2021? In deze blog helpen we je vast op weg met zeven belangrijke trends die je zeker in de gaten moet houden, om er het beste jaar ooit van te maken…
Lees meer
Waarom een goede briefing zo belangrijk is voor krachtig design
De beste logo’s ter wereld die herken je meteen. Ze roepen direct een gevoel op, zeggen iets over waar het bedrijf voor staat. Vaak is er door de ontwerper ook nog een verborgen boodschap ingestopt…
Lees meer
Wat is account-based marketing en hoe helpt LinkedIn daarbij?
Account-based marketing (ABM) en inbound marketing horen volgens HubSpot bij elkaar als peanut butter en jelly, LeBron en D-Wade. In het Nederlands zou je ze misschien vergelijken met peper en zout…
Lees meer
Hoe ziet de ideale inbound marketingcampagne eruit?
Meer naamsbekendheid, meer leads, meer traffic naar de website, deskundigheid uitstralen en voortdurend zichtbaar zijn. Dat zijn de beloftes van inbound marketing. Een methode die een vlucht heeft…
Lees meer
8 tips om voortdurend zichtbaar te zijn, ook zonder grote investeringen
Het draait in marketing allemaal om awareness, naamsbekendheid en engagement. Met het budget van pakweg Red Bull is eenvoudig om voortdurend onvergetelijke momenten te creëren, waar lang over wordt…
Lees meer
Waarom ook jij met marketing automation moet beginnen
Er zijn maar weinig producten die zichzelf verkopen. Je zult dus meestal flink aan de bak moeten om de wereld te laten weten dat jouw bedrijf bestaat en wat het te bieden heeft. Gelukkig is er…
Lees meer
Een marketingplan voor 2021: in 5 stappen, op 2 A4’tjes!
Een B2B-marketingplan kan elk jaar weer een gedoe zijn voor marketingmanagers. Elk jaar weer typen, typen, typen om meer budget te krijgen. Het vraagt altijd erg veel tijd, en dat ook nog eens in voor…
Lees meer
Hoe sales meer uit marketing kan halen, en hoe een dataplatform daarbij kan helpen
Marketing en sales. Het zijn vaak twee geloven op één kussen. En tja, je kent het gezegde, daar slaapt de duivel tussen. “Marketing sluit niet aan op onze sales”, zegt de verkoopafdeling vaak…
Lees meer
De toekomst van B2B-marketing in IT
Voor de meeste B2B-marketeers draait hun vak nog altijd om het genereren van nieuwe leads. De IT-sector is er geen uitzondering op. Maar wat het lastig maakt om dit voor elkaar te krijgen, is dat de…
Lees meer
Benut de consideration-fase: win leads met waardevolle content
Je hebt een mooi whitepaper op je website gepubliceerd en je bent benieuwd of het aanslaat bij de doelgroep. Helaas blijkt drie weken later dat slechts een handjevol mensen het contentstuk heeft…
Lees meer
Zo maak je een merk, deel 3: De kernwaarden
Kernwaarden vormen naast de missie en de visie de identiteit van een organisatie. Het formuleren van kernwaarden is waardevol. De uitdaging bij het formuleren van kernwaarden is dat je verder gaat dan…
Lees meer
Ontdek de waarde van Google Search
Terwijl je dit leest, zijn er vast en zeker potentiële klanten die op zoek zijn naar de producten en diensten die jij te bieden hebt. Hoe geweldig zou het zijn als zij jouw bedrijf vinden op het…
Lees meer
Zo maak je een merk, deel 2: De visie
Een bedrijf heeft een overtuiging. Een reden waarom het bestaat, de missie. Naast deze missie zorgt de visie ervoor dat een merk meer betekenis krijgt. De visie is een beschrijving van de situatie in…
Lees meer
Hoe leg je de basis voor een effectieve contentmarketing-campagne?
Contentmarketing werkt. Het is een bewezen effectieve methode om awareness te creëren, je doelgroep te informeren en leads te genereren. Maar trusted advisor word je niet zomaar, daar heb je een goed…
Lees meer
Zo maak je een merk, deel 1: De missie
Om contentmarketing te kunnen gaan ontwikkelen, heb je een goede definiëring nodig van een merk. Naast organisatorische elementen als missie, visie en kernwaarden, heeft je organisatie een scherp…
Lees meer
Marketing automation: dé manier om meer leads te genereren
Meer leads, meer conversies en meer marge. Wie wil dat niet? Een bewezen effectieve methode om dit voor elkaar te krijgen, is de inzet van marketing automation. Een instrument dat in rap tempo…
Lees meer
4 regels om IT-partnermarketing succesvoller te maken
De marketingsamenwerking tussen IT-leveranciers en hun resellers vormt een belangrijke brug van marketing naar sales. In samenwerking met de IT-leverancier worden er leads gegenereerd; de partner…
Lees meer
Realiseer je bedrijfsdoelen met Google Ads
Ieder moment van de dag is er wel iemand op Google aan het zoeken naar informatie over een product of service. Door middel van een reeks aan diverse advertentieproducten helpt Google Ads jouw bedrijf…
Lees meer
Corporate website vs campagnesite: wat is het verschil?
Je hebt al een website met alles erop en eraan, waarom zou je ook nog een campagnewebsite moeten hebben? Het korte antwoord is dat je er simpelweg betere resultaten mee behaalt. In deze blog lees je…
Lees meer
Content creëren? Stel jezelf eerst deze 8 vragen!
Content betekent letterlijk ‘inhoud’. Het is een ontzettend breed begrip dat je op uiteenlopende manieren kunt invullen. Denk aan teksten, maar ook video’s, animaties, infographics en zelfs…
Lees meer
8 praktische tips voor een huisstijl die aanslaat
Een herkenbare typografie, kleur en beeld zijn onontbeerlijke elementen voor elke huisstijl. Maar hoe zorg je er nu voor dat juist jouw huisstijl eruit springt en wordt gezien door medewerkers en…
Lees meer
Het nieuwe normaal: webinars
Sinds we elkaar niet meer fysiek ontmoeten tijdens deze coronacrisis, zijn we genoodzaakt om pitches, bedrijfspresentaties en tenders op een andere manier uit te voeren. Nu alles digitaal is, kijken…
Lees meer
Video, nieuwe kansen voor jouw bedrijfscommunicatie
In tijden van crisis ontstaat creativiteit en worden er nieuwe ideeën geboren. Shakespeare schreef bijvoorbeeld prachtige sonnetten tijdens zijn quarantaine voor de pest. Nou zijn wij geen…
Lees meer
Thuiswerken: met deze tools en richtlijnen bereik je de hoogste productiviteit
Thuiswerken, het kent zo zijn voordelen. Denk aan een betere concentratie, tijdbesparing en een hogere motivatie. Zo melden thuiswerkers zich bijvoorbeeld minder snel ziek. In sommige omstandigheden…
Lees meer
Video-advertising: wat is het en hoe kun je het inzetten?
Video-advertising. Het is één van de, inmiddels, bekendste vormen van marketing. Ook al roept de term misschien nog vragen op, we zijn er allemaal bekend mee. Bij video-advertising worden er…
Lees meer
Aan de slag met inbound marketing
Inbound marketing wordt gezien als dé manier om online beter gevonden te worden en bezoekers om te vormen tot leads en uiteindelijk tot klanten. Geen traditionele, onpersoonlijke marketing, maar…
Lees meer
De kracht van offline campagnes
Offline marketing is ouderwets en niet meetbaar, offline is niet meer relevant, alles speelt zich online af. Zomaar wat uitingen die je vaak hoort over offline marketing. Maar niets is minder waar…
Lees meer
Van data-driven marketing tot User Experience – dit zijn de 7 marketingtrends van 2020
Wat brengt het nieuwe jaar ons op het gebied van marketing? Waar in 2019 de focus lag op mobile first, voice en (korte) video’s, biedt 2020 mogelijkheden op het gebied van chatbots, podcasts en…
Lees meer
Customer Data Platforms zijn hot, maar wat kun je ermee?
Als marketeer wil je een goed beeld van je klanten hebben. Daarmee kun je relevant zijn en op het juiste moment en via het juiste kanaal communiceren. Dit is niet nieuw, maar in deze tijd wel weer erg…
Lees meer
Smartbound: gebundelde krachten voor méér conversies en leads
“Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success.” – Deze uitspraak deed Henry Ford. Een Amerikaanse industrieel die de eerste betaalbare auto…
Lees meer
Strategische marketing: zo word je meer zichtbaar als merk
Strategische Marketing Blogreeks | Blog III
Continu zichtbaar zijn in de markt. Makkelijker gezegd dan gedaan. Want aanwezig zijn wil nog niet zeggen dat je ook zichtbaar bent. Vorig week kreeg ik…
Lees meer
Meer marketingcampagnes = meer (waardevolle) data
Strategische Marketing Blogreeks | Blog II
Marketingcampagnes zorgen voor een aanhoudende zichtbaarheid. Maar dat is niet het voornaamste voordeel. De grootste winst behaal je doordat meer…
Lees meer
De basiselementen van strategische marketing
Strategische Marketing Blogreeks | Blog I
‘Sales is de cashflow van vandaag. Marketing de cashflow van morgen’. Het is één van de meest eenvoudige, maar ook duidelijke definities van…
Lees meer
Hoe de buyer persona en insights jouw content bepalen
Hoe bepaal je de unieke kenmerken voor jouw organisatie? Hoe bepaal je de juiste propositie? Hoe weet je dat de content en kennis die je deelt, aansluit bij de behoeftes van jouw potentiële klanten…
Lees meer
Het belang van typografie in je content
Een belangrijk onderdeel in ieder ontwerp is het gebruik van typografie. Welke fonts je kiest en hoe je deze gebruikt, is van grote invloed op je ontwerp. Typografie bouwt immers mee aan de…
Lees meer
10 redenen waarom jouw content niet werkt
De ene keer levert het conversies op, de andere keer gebeurt er niets. Frustrerend. Het is belangrijk te achterhalen waarom je content niet aanslaat, zodat je je uitingen kunt aanscherpen. Want laten…
Lees meer
Hoe ontwerp je een goede infographic?
Waarschijnlijk is het je wel opgevallen dat je online steeds meer infographics tegenkomt op bijvoorbeeld LinkedIn, in blogs of op websites. Infographics worden namelijk steeds populairder. Dit middel…
Lees meer
Copywriting? Da’s toch iets met patenten?
Wat doet een copywriter eigenlijk? Die vraag wordt mij regelmatig gesteld sinds ik, na jarenlange dienst op een dagbladredactie, overstapte naar ContentXperience. Dat het voor veel mensen een beetje…
Lees meer
De impact van referentievideo’s op verkoopcijfers
Steeds meer mensen hechten waarde aan online recensies. Bijna 95% van de online consumenten leest recensies voordat ze een aankoop doen. Een product met vijf recensies heeft zelfs een 270% hogere…
Lees meer
Welke marketing automation-tool past het best bij uw bedrijf?
Marketing automation is een zeer effectief hulpmiddel voor het genereren van marketingleads. Door een sterke inbound marketing- of leadmanagementstrategie in te zetten kun je met behulp van een…
Lees meer
Hoe ga ik om met mijn marketing dashboards-vermoeidheid?
Ben je werkzaam als marketeer? Dan herken je het volgende probleem waarschijnlijk wel: je ziet door de dashboards het bos niet meer. Hoeveel dashboards kan een mens aan? Ze zorgen weliswaar dat je de…
Lees meer
5 redenen waarom je salesteam blij wordt van inbound marketing!
Iedereen die in de sales heeft gewerkt weet dat je moet kunnen omgaan met afwijzing. Vooral als er wordt gewerkt in koude acquisitie wordt een vertegenwoordiger dagelijks geconfronteerd met een…
Lees meer
10 redenen om jouw marketing uit te besteden
Jouw marketingactiviteiten toevertrouwen aan een externe partij die alle expertises in huis heeft op het gebied van marketing… het kent vele voordelen. Een full-service marketingbureau kan alle…
Lees meer
Van events tot chatbots: dit zijn de marketingtrends van 2019
Wat brengt het nieuwe jaar ons op het gebied van marketing? Waar in 2018 de focus lag op GDPR, personalisatie en (korte) video’s, biedt 2019 mogelijkheden op het gebied van voice en podcasts…
Lees meer
In 10 jaar van kleine uitgeverij naar full-service marketingbureau
ContentXperience bestaat tien jaar, wat een prachtige mijlpaal! We zijn enorm trots op de groei en ontwikkeling die we als bedrijf hebben doorgemaakt in het afgelopen decennium. Uiteraard ging dat…
Lees meer
Advertenties optimaliseren? Gebruik gegevens van eerste partijen!
Wanneer je advertenties instelt voor bijvoorbeeld je campagne, wil je al je kennis van je doelgroep inzetten om het beste uit je budget te halen. Deze kennis wordt voornamelijk uit data van eerste…
Lees meer
Is user generated content al onderdeel van jouw contentstrategie?
Contentstrategie is niet meer weg te denken bij bedrijven anno 2019. Welke middelen gaan we inzetten, welke content wil de doelgroep zien en hoe brengen we deze content effectief over? Bij…
Lees meer
Waarom podcasting populair wordt voor de zakelijke markt
In Amerika neemt podcasting een grote vlucht. Logisch, want podcasting past ook steeds beter bij de behoefte van nu; plaats- en tijd-ongebonden kiezen voor de content die je wenst. Waar jaren terug de…
Lees meer
3 universele contentmarketing-tips (opgedaan in ICT)
Als allround copywriter schrijf je de ene keer over zoete puntpaprika’s, de andere keer over hyperconverged datacenters. In beide gevallen moet je het product volledig begrijpen. Nog belangrijker…
Lees meer
ContentXperience voorspelt: 5 (digital) marketingtrends in 2019
De afgelopen jaren werden gekenmerkt door disruptieve veranderingen in vrijwel alles wat we doen, zowel zakelijk als privé. Om ons gemak te vergroten, worden grote delen van onze dagelijkse…
Lees meer
Waarom inbound marketing werkt voor IT-bedrijven
De dynamische IT-sector is vanuit marketingoogpunt een erg interessant vakgebied. Toch blijkt in de praktijk dat marketingafdelingen binnen IT-organisaties regelmatig moeite hebben om de juiste…
Lees meer
7 inboundmarketing-statistieken die u moet meten
Er zijn geen geheimen op het internet. Iedere Google-zoekopdracht en klik zorgt voor een spoor van gegevens. Hoe weet je welke gegevens er echt toe doen om het succes van jouw…
Lees meer
Contentrecycling: Hoe pak je dat aan?
In de wereld van vandaag lijkt de vraag naar kwalitatieve content steeds groter te worden. We zijn minder bezig met massacommunicatie en proberen klanten juist te trekken met content die voor hen…
Lees meer
Drie snelle tips voor e-mailmarketing!
Op dagelijkse basis zien jouw (potentiële) klanten tientallen e-mails de revue passeren. Dit maakt ze steeds selectiever in welke berichten ze openen en lezen, terwijl je ze zo graag op de hoogte…
Lees meer
Waarom uw content- en marketingactiviteiten outsourcen?
Steeds meer bedrijven besteden hun niet-core businessactiviteiten uit. Een concept dat ook wel bekend staat onder de naam ‘outsourcing’. Denk bijvoorbeeld aan het outsourcen van…
Lees meer
Maak in 7 stappen uw marketing AVG-proof
Het kan u niet zijn ontgaan: de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG) wordt 25 mei van kracht. Met nog maar een paar weken te gaan, is het nu echt tijd om uw marketing hiervoor klaar te maken…
Lees meer
Is uw corporate website effectief? Maak gebruik van user flows
Een goede, mooie en effectieve corporate website. Hoe begin jr met het nadenken over een nieuwe website of het verbeteren van jouw huidige website? Belangrijk: begin niet met brainstormen over hoe…
Lees meer
Tips om uw B2B digitale strategie te verbeteren
Steeds meer bedrijven proberen online leads te werven en zetten daarvoor een website, een beetje zoekmachinemarketing en e-mailcampagnes in. Met een beetje geluk is de term ‘marketing automation…
Lees meer
Uitdagingen voor marketeers in de IT-sector
Het tempo waarin de IT-sector zich ontwikkelt is vrijwel niet bij te houden. Mede door dit dynamische karakter is de IT-sector vanuit marketingoogpunt een erg interessant vakgebied. Toch blijkt in de…
Lees meer
Alles voor die klik! Drie tips voor een effectieve Call to Action
Het doel van uw website is duidelijk: de bezoeker moet converteren, overgaan tot actie. Dat kan van alles zijn: contact opnemen met uw bedrijf, inschrijven voor uw nieuwsbrief, een offerte downloaden…
Lees meer
4 veelgestelde vragen over B2B-leadgeneratie
Leadgeneratie is voor de meeste B2B-marketeers het belangrijkste doel dat ten grondslag ligt aan al hun werkzaamheden. Maar wat nu de best practices zijn om kwalitatieve leads aan te leveren bij…
Lees meer
7 B2B digital marketingtrends voor 2018
Het nieuwe jaar is begonnen. Een mooi moment om even vooruit te blikken op enkele trends op het gebied van B2B digital marketing. We zetten er zeven voor u op een rij.
1. De kansen van GDPR
In 2017…

Hoe zet ik mijn online marketingactiviteiten om in concrete resultaten?
Online marketing is een prachtig vak, maar u doet uw werk natuurlijk niet alleen voor de lol. Wat u immers wilt bereiken is het genereren van kwalitatieve leads en nieuwe klanten. Werpen uw online…
Lees meer
Copywriting: de kritieke factor in contentmarketing
In een eerdere blog schreven we over de rol van design bij het succes van contentmarketing. De inhoud waarmee u uw doelgroep benadert, is echter minstens zo belangrijk. Het succes van een campagne…
Lees meer
Hoe u geweldig marketingmateriaal creëert voor uw digitale marketing
Het neerzetten van een sterk merk vereist een zorgvuldige planning, maar vooral een creatief uitgevoerde marketingstrategie. Bij het doorvoeren van een succesvolle strategie is het van belang om…
Lees meer
Zijn uw leads klaar voor een salesgesprek?
U bent begonnen met inbound marketing: uw websitebezoek neemt toe, de eerste conversies worden omgezet in leads en u heeft de juiste opvolgcontent al klaar staan. Mooi! Maar hoe nu verder? Wanneer…
Lees meer
Open source marketing automation: iets voor u?
Relevante content is het fundament van uw online aanwezigheid en uw digitale marketingsuccessen. De beste manier om die content te beheren en te laten renderen, is met behulp van de juiste…
Lees meer
Maak het verschil met data-analyse in uw digitale marketing
De marketingwereld is de afgelopen jaren steeds sneller aan het veranderen. Er is sprake van een reusachtige verschuiving richting online en digitale marketing. Voor veel marketeers betekent dit dat…
Lees meer
Succesvolle leads? Begrijp de buyer journey!

Hoe creëert u relevante content in een aandachtseconomie?
In een wereld waarin mensen meer aandacht lijken te hebben voor de avondmaaltijd van de buurvrouw of de nieuwe puppy van een verre achternicht, blijkt opvallen voor veel bedrijven een steeds grotere…
Lees meer
Meer dan tekst: wat komt er kijken bij het ontwerpen van uw content?
Soms hebben marketeers niet in de gaten wat er komt kijken bij het opleveren van een grafisch product. Het lijkt misschien een eenvoudige klus, maar vaak wordt er niet verder gedacht dan de tekst en…
Lees meer
Waarom een goede samenwerking tussen sales en marketing essentieel is voor inbound marketing
Inbound marketing valt of staat bij een goede samenwerking tussen marketing en sales. Marketing automation-leverancier HubSpot heeft voor een dergelijke ‘alignment’ tussen sales en marketing een…
Lees meer
Variatie in uw contentmarketing: overweeg eens andere vormen van content
Onder (online) marketeers is bloggen nog steeds een van de meest populaire contentvormen. Ondanks dat de wat meer ‘traditionele’ vormen van contentmarketing, zoals blogs, e-books, whitepapers en…
Lees meer
Wat is account-based marketing en wat zijn de voordelen?
Ieder bedrijf heeft het wel: een wishlist waarop de bedrijven staan die uw perfecte klant zouden zijn. De branche, grootte, sfeer en behoeften van zo’n wishlist-klant sluiten aan bij wat uw bedrijf…
Lees meer
Zes redenen om videotestimonials in te zetten
Stel dat u mag kiezen: een tekst van 1.000 woorden lezen, of een video van 2 minuten bekijken waarin het complete verhaal snel wordt uitgelegd. Waarschijnlijk kiest u voor de video, dat is tenminste…
Lees meer
Een eigen contentplatform te hoog gegrepen? Echt niet!

Hoe kunt u technieken uit neuromarketing gebruiken om leads te genereren?
“Schrijf goede content om leads te genereren!” is iets wat we meerdere keren per dag kunnen lezen op een marketingwebsite of op social media. Bijna iedere communicatiespecialist weet dat dit de…
Lees meer
Hoe maakt u uw inboundmarketing-strategie meetbaar?
Een probleem waar veel bedrijven die beginnen met inbound marketing tegenaan lopen, is het meetbaar maken van resultaten. Vaak zitten er mooie dashboards bij marketingautomation-oplossingen, en wordt…
Lees meer
Negen trends en ontwikkelingen in onlinevideo-marketing
Dagelijks worden, alleen op Facebook al, maar liefst 8 miljard video’s bekeken. Niet zo gek dus dat de ontwikkelingen omtrent videomarketing de laatste tijd erg hard gaan. Zo maken steeds meer apps…
Lees meer
Hoe berekent u de ROI van uw inboundmarketing-campagne?
Een van de meest gestelde vragen als het om inbound marketing gaat, is nog altijd: “Wat levert het mij op?” Een terechte vraag natuurlijk, want u heeft veel tijd en geld geïnvesteerd in uw…
Lees meer
Hoe verwerken mensen diverse soorten content?
Woorden, foto’s, video-beelden: ze worden allemaal op een andere manier in ons brein verwerkt. Welke impact heeft welk soort content en voor welke doeleinden kun je deze soorten content het beste…
Lees meer
Hoe goed beeldgebruik zorgt voor krachtigere content
Dat ellenlange teksten niet meer van deze tijd zijn, dat heeft bijna iedereen inmiddels wel meegekregen. Toch wordt er nog weinig rekening gehouden met beeldgebruik en het feit dat een groot deel van…
Lees meer
Een verhaal vertellen met video
In een video over uw product of dienst, wilt u graag alles vertellen. Wat kan men met uw dienst, waarom is uw product zo goed en waarom doet u het beter dan de concurrent? Helaas haken kijkers snel af…
Lees meer
Inbound vs. Outbound: the battle
Het is overal inbound marketing wat de klok slaat. Outbound wordt door de ‘extremisten’ in de marketingwereld zelfs al dood verklaard. Maar is het echt gedaan met outbound, of is er nog een plekje…
Lees meer
Albert Heijn als inspiratiebron voor een succesvol contentplatform
Steeds meer bedrijven starten een contentplatform; een aparte website waarop u online kennis en informatie deelt met uw doelgroep. Dat is niet voor niets. Het is namelijk een uitstekende manier om…
Lees meer
Wat is de juiste marketing automation software voor u?
Wanneer er wordt besloten om aan de slag te gaan met inbound marketing, wordt vaak direct de vraag gesteld: “voor welke software gaan we kiezen?”. Dat is verre van de eerste vraag die gesteld moet…
Lees meer
Waarom u écht een contentplatform wilt hebben!
Een contentplatform (ook wel bekend onder de naam contenthub of contentportal) is een samenstelling van diverse vormen van digitale content, georganiseerd rond een specifiek thema, meestal verzameld…
Lees meer
Wat is een uitleganimatie en waarom wilt u er een hebben?
Consumenten hebben tegenwoordig geen tijd en zin meer om lange teksten te lezen. Ze willen snel en duidelijk een boodschap ontvangen. Bovendien zijn mensen steeds meer gefocust op audiovisuele…
Lees meer
Hoe fonts ons handelen beïnvloeden
Wanneer u content tegenkomt, zult u waarschijnlijk niet gelijk op de typografie letten. U let eerder op leesbaarheid of structuur. Desondanks beïnvloeden fonts ons handelen. Wanneer u als lezer niet…
Lees meer
Inbound, content en online marketing: de verschillen
Vaak worden termen als ‘inbound marketing’, ‘online marketing’ en ‘content marketing’ op één hoop gegooid of met elkaar verward. Onterecht, want ook al hebben deze termen veel met elkaar te maken…
Lees meer
Heeft u wel eens gehoord van influencer marketing?
Een van de nieuwe communicatiemiddelen voor bedrijven is influencer marketing. Misschien ben je er wel bekend mee: op diverse socialmedia-kanalen komen jonge mensen voorbij die een groot aantal…
Lees meer
Hoe u gedetailleerde buyer persona’s voor uw bedrijf creëert
Buyer persona’s zijn fictieve, gegeneraliseerde profielen van jouw ideale klanten. Met deze persona’s kunnen we ons, op het gebied van zowel marketing, sales, productie als dienstverlening, beter…
Lees meer
Leads identificeren aan de hand van predictive lead scoring
Technologische vooruitgang stelt steeds meer bedrijven in staat om bestaande processen te automatiseren. Dit is begonnen bij hoog-gestandaardiseerde taken, maar tegenwoordig zijn ook complexere taken…
Lees meer
Kostenbepalende factoren van een animatievideo
Regelmatig hoor ik de vraag: “Wat kost een animatievideo?” Helaas is het antwoord op die vraag niet zo eenvoudig te geven. Vergelijk het met de vraag: “Hoe duur is een vakantie?” Dan snapt…
Lees meer
3D-computeranimaties, de basics
De term ‘3D-film’ kan op meerdere manieren uitgelegd worden. In deze blog hebben we het niet over de techniek waar je een 3D-bril voor nodig hebt, maar over 3D-computeranimaties. Waar bijvoorbeeld…
Lees meer
7 ingrediënten voor een converterende landing page

Breng uw organisatie in beeld met beeld!
Beeld komt in de meeste gevallen veel krachtiger over dan tekst. Je hoeft maar een blik te werpen op een foto of illustratie en het roept direct een bepaalde emotie op of straalt een bepaalde sfeer…
Lees meer
De 6 do’s en don’ts bij het creëren van een animatie
Hoe kan je jouw boodschap op een overzichtelijke en beknopte manier overbrengen op jouw doelgroep? Met behulp van een uitleganimatie, oftewel motion graphic, weten jouw klanten binnen enkele minuten…
Lees meer
Inbound marketing, onbetaalbaar!
Eén van de eerste vragen die ik krijg bij relaties als ik spreek over de meerwaarde van inbound marketing, is oer-Hollands: “Wat kost nu zo een campagne en is dat dan niet vreselijk duur?” Een…
Lees meer
16 SEO- en SEA-tips voor een hogere ranking in Google
Elke dag zoeken we massaal in zoekmachine Google: naar een restaurantje in de buurt, nieuwe sportschoenen, interieurtips of een origineel teamuitje. Uiteraard wil je als bedrijf met jouw product of…
Lees meer
Wat is inbound marketing en wat heeft het u te bieden?
Mensen staan er steeds minder voor open om gestoord te worden door advertenties, banners, spam of tijdrovende verkoopgesprekken. Dit zijn technieken die ook wel bekend staan als outbound marketing…
Lees meer
Zes tips voor het schrijven van een e-book
e-Books zijn een populair marketingmiddel. Deze documenten kunnen namelijk breed ingezet worden en zijn daarmee een waardevol instrument om potentiële klanten, prospects, geïnteresseerd te maken in…
Lees meer
Technologieën die iedere marketingmanager moet kennen
Zoals alle marketingmanagers weten, is het belangrijk om de juiste technologieën te implementeren en gebruiken om de doelgroep op een effectieve manier te bereiken. Marketingmanagers worden…
Lees meer
De belangrijke eerste fase van inbound marketing
Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Organisaties die hun eigen producten of diensten aanprijzen zeggen eigenlijk hetzelfde als deze slogan. Hoewel de slagzin van WC-eend zeer succesvol is gebleken, is…
Lees meer
Video als onderdeel van uw content-marketingstrategie
Online video is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven en wint alleen maar aan populariteit. Wist je dat online video ook een effectief middel kan zijn binnen jouw…
Lees meer
De focus van e-mailmarketeers: responsive e-mails
In 2015 werd 56,6 procent van de marketinggerelateerde e-mails geopend op een mobiele telefoon, terwijl slechts 42 procent nog maar enkel op een desktop geopend wordt. Wat dit betekent voor…
Lees meer
Acht webdesign-trends om in de gaten te houden
Je kunt de klok er bijna op gelijk zetten: in december en januari verschijnen de lijstjes met trends voor het nieuwe jaar. Zo ook voor nieuwe webdesign-trends. Ik heb een aantal van deze lijstjes…
Lees meer
Apps, een verlengstuk van uw online-marketingstrategie
De ‘app’ kun je tegenwoordig gerust een buzzwoord noemen. Het lijkt er soms zelfs wel op neer te komen dat je als organisatie de boot gemist hebt als je nog geen app in huis hebt. De vraag is…
Lees meer
Vijf redenen waarom u een contentplatform moet beginnen
Een eigen contentplatform wordt een steeds bekender begrip in de marketing van bedrijven. Een eigen contentplatform is een aparte website waarop je online kennis en informatie deelt met jouw…
Lees meer
E-mailmarketing: zes bruikbare tips
E-mail is niet meer weg te denken uit de moderne marketingstrategie. Hoewel menig marketing guru roept niet meer te geloven in e-mailmarketing, geeft 66% van de Nederlanders aan e-mail als het meest…
Lees meer
Waarom is het groene scherm groen?
Jaloers op die mooie vakantiekiekjes van vrienden en familieleden, maar is er geen geld en tijd om zelf op reis te gaan? Waan jezelf op de mooiste stranden met het groene scherm. Maar het groene…
Lees meer
Krachtige videotestimonials maken, 11 praktische tips
Visuele content wordt alsmaar belangrijker om jouw doelgroep bij jouw merk te betrekken. Steeds meer bedrijven zien de meerwaarde in om verhalen van hun klanten op beeld vast te leggen. Geloof je ook…
Lees meer
De buyer journey: welke content is wanneer geschikt?
Als je jouw product of dienst wilt promoten, dan is de eerste stap te bepalen voor wie dit relevant is. Wie heeft baat bij wat je aanbiedt? Bij wat voor een organisatie werkt hij en wat is zijn…
Lees meer
De verschillen tussen JPEG, GIF en PNG
JPEG, GIF, PNG; je kunt jouw afbeeldingen in verschillende bestandstypen opslaan. Maar wat zijn nu precies de verschillen en welk type moet u wanneer gebruiken?
We komen het vaak genoeg tegen: een…
Lees meer
Zes tips voor een perfecte blog
Wat zijn de belangrijkste punten voor je blog, waardoor deze waardevoller wordt voor zowel je bezoekers als zoekmachines? In deze blog zetten we een aantal belangrijke elementen op een rij en geven we…
Lees meer
De 6 beste tips op het gebied van contentmarketing
Omdat we zelf al zo lang bezig zijn met contentmarketing, hebben we de valkuil om ervan uit te gaan dat deze term algemeen bekend is. We denken wellicht ten onrechte dat de mensen met wie wij spreken…
Lees meer
Vijf tips om de vindbaarheid van je website te verbeteren
Je hebt een mooie website laten ontwikkelen. Dan wil je natuurlijk ook veel bezoekers naar je website genereren. Geïnteresseerde bezoekers die jouw website goed kunnen vinden in de zoekmachines. De…
Lees meer
Wat levert uw website eigenlijk op?

De waarde van nieuwsbriefstatistieken

Het persbericht 2.0: de socialmedia-release
Om de media op de hoogte te brengen van het laatste nieuws over uw bedrijf, producten of diensten, stuurt u doorgaans een persbericht de deur uit. Veelal per e-mail of via een persberichtendienst naar…
Lees meer
Marketingwoordenlijst: lastige termen vereenvoudigd
Content marketing, marketing automation, buyer persona, buyer journey, lead nurtering, lead scoring… In de marketingwereld wordt er, net als in veel andere vakgebieden, gesmeten met vaktermen. En de…
Lees meer
Contentcuratie: verzamel, filter, sla op en deel
In de wereld van online-, inbound- en contentmarketing komen er nogal wat nieuwe termen voorbij waarbij u zich wellicht afvraagt: ‘wat betekent dat nou weer?’ Begrijpelijk, want er worden nogal…
Lees meer
5 redenen voor het uitbesteden van content
Steeds meer ondernemingen zijn ervan overtuigd dat contentmarketing een essentiële strategie is om als onderneming te groeien. Na de eerste inspanningen duiken vaak echter heel wat vragen en…
Lees meer
Wat is het verschil tussen een whitepaper en een ebook?
Nu het gedachtengoed van contentmarketing goed is geland, worden de vragen van marketeers steeds praktischer van aard. In deze blog zoomen we in op een vraag die regelmatig wordt gesteld: “Wat is…
Lees meer
Wat is een explanimation en waarom wilt u er een hebben?
Mensen hebben tegenwoordig geen tijd en zin meer om lange teksten te lezen. Ze willen snel en duidelijk een boodschap ontvangen. Bovendien zijn mensen steeds meer gefocust op audiovisuele elementen…
Lees meer
Hoe genereer je meer traffic naar je website?
Je hebt het helemaal voor elkaar: je hebt een mooie website voor je bedrijf, waarop je (potentiële) relaties en klanten alle benodigde informatie makkelijk kunnen vinden. Laat die bezoekers maar…
Lees meer
Het slagen of falen van een bedrijfsvideo
Het belang van het hebben en verspreiden van goed beeldmateriaal wordt steeds vaker ingezien. Veel organisaties gaan mee met de trend en zetten in op beeld om een boodschap over te brengen. Maar het…
Lees meer
Richtlijnen voor het beoordelen van tekstkwaliteit
Het beoordelen van de kwaliteit van teksten is dagelijkse kost voor veel werknemers en werkgevers. Helaas komt het geregeld voor dat er meningsverschillen ontstaan wanneer de ideeën over kwaliteit…
Lees meer
De kracht van infographics
Overal op het internet kom je ze tegen, ze worden steeds populairder: infographics. Zoek je een goede manier om complexe informatie eenvoudig en helder te communiceren, dan is een infographic je…
Lees meer
Verbeter uw online marketing
Bijna elk bedrijf heeft wel een marketingstrategie uitgezet. Hebben doelen bepaald (bijvoorbeeld meer naamsbekendheid creëren en een winstgevend bedrijf opbouwen), mogelijkheden verkend en vervolgens…
Lees meer
Webdesign past zich aan
International Data Corporations (IDC) voorspelt dat er steeds meer tablets verkocht zullen worden. Ook de verkoop van het aantal smartphones zal de komende jaren alleen maar toe blijven nemen. Dit…
Lees meer
Aan de slag met videomarketing? 20 tips!
“Waarom maken zo weinig websites gebruik van video? Het maken van een video is tegenwoordig juist zo simpel. Begin met een eenvoudige mobiele telefoon met camerafunctie en je kunt al een aantal…
Lees meer