
10 redenen om jouw marketing uit te besteden
Jouw marketingactiviteiten toevertrouwen aan een externe partij die alle expertises in huis heeft op het gebied van marketing… het kent vele voordelen. Een full-service marketingbureau kan alle…
Lees meer
Van events tot chatbots: dit zijn de marketingtrends van 2019
Wat brengt het nieuwe jaar ons op het gebied van marketing? Waar in 2018 de focus lag op GDPR, personalisatie en (korte) video’s, biedt 2019 mogelijkheden op het gebied van voice en podcasts…
Lees meer
In 10 jaar van kleine uitgeverij naar full-service marketingbureau
ContentXperience bestaat tien jaar, wat een prachtige mijlpaal! We zijn enorm trots op de groei en ontwikkeling die we als bedrijf hebben doorgemaakt in het afgelopen decennium. Uiteraard ging dat…
Lees meer
Advertenties optimaliseren? Gebruik gegevens van eerste partijen!
Wanneer je advertenties instelt voor bijvoorbeeld je campagne, wil je al je kennis van je doelgroep inzetten om het beste uit je budget te halen. Deze kennis wordt voornamelijk uit data van eerste…
Lees meer
Is user generated content al onderdeel van jouw contentstrategie?
Contentstrategie is niet meer weg te denken bij bedrijven anno 2019. Welke middelen gaan we inzetten, welke content wil de doelgroep zien en hoe brengen we deze content effectief over? Bij…
Lees meer
Content creëren? Stel jezelf eerst deze 8 vragen!
Content betekent letterlijk ‘inhoud’. Het is een ontzettend breed begrip dat je op uiteenlopende manieren kunt invullen. Denk aan teksten, maar ook video’s, animaties, infographics en zelfs…
Lees meer
Waarom podcasting populair wordt voor de zakelijke markt
In Amerika neemt podcasting een grote vlucht. Logisch, want podcasting past ook steeds beter bij de behoefte van nu; plaats- en tijd-ongebonden kiezen voor de content die je wenst. Waar jaren terug de…
Lees meer
3 universele contentmarketing-tips (opgedaan in ICT)
Als allround copywriter schrijf je de ene keer over zoete puntpaprika’s, de andere keer over hyperconverged datacenters. In beide gevallen moet je het product volledig begrijpen. Nog belangrijker…
Lees meer
ContentXperience voorspelt: 5 (digital) marketingtrends in 2019
De afgelopen jaren werden gekenmerkt door disruptieve veranderingen in vrijwel alles wat we doen, zowel zakelijk als privé. Om ons gemak te vergroten, worden grote delen van onze dagelijkse…
Lees meer
Waarom inbound marketing werkt voor IT-bedrijven
De dynamische IT-sector is vanuit marketingoogpunt een erg interessant vakgebied. Toch blijkt in de praktijk dat marketingafdelingen binnen IT-organisaties regelmatig moeite hebben om de juiste…
Lees meer
7 inboundmarketing-statistieken die u moet meten
Er zijn geen geheimen op het internet. Iedere Google-zoekopdracht en klik zorgt voor een spoor van gegevens. Hoe weet u welke gegevens er echt toe doen om het succes van uw inboundmarketing-campagne…
Lees meer
Contentrecycling: Hoe pak je dat aan?
In de wereld van vandaag lijkt de vraag naar kwalitatieve content steeds groter te worden. We zijn minder bezig met massacommunicatie en proberen klanten juist te trekken met content die voor hen…
Lees meer
Drie snelle tips voor e-mailmarketing!
Op dagelijkse basis zien uw (potentiële) klanten tientallen e-mails de revue passeren. Dit maakt ze steeds selectiever in welke berichten ze openen en lezen, terwijl u ze zo graag op de hoogte wilt…
Lees meer
Waarom uw content- en marketingactiviteiten outsourcen?
Steeds meer bedrijven besteden hun niet-core businessactiviteiten uit. Een concept dat ook wel bekend staat onder de naam ‘outsourcing’. Denk bijvoorbeeld aan het outsourcen van…
Lees meer
Maak in 7 stappen uw marketing AVG-proof
Het kan u niet zijn ontgaan: de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG) wordt 25 mei van kracht. Met nog maar een paar weken te gaan, is het nu echt tijd om uw marketing hiervoor klaar te maken…
Lees meer
Is uw corporate website effectief? Maak gebruik van user flows
Een goede, mooie en effectieve corporate website. Hoe begint u met het nadenken over een nieuwe website of het verbeteren van uw huidige website? Belangrijk: begin niet met brainstormen over hoe uw…
Lees meer
Tips om uw B2B digitale strategie te verbeteren
Steeds meer bedrijven proberen online leads te werven en zetten daarvoor een website, een beetje zoekmachinemarketing en e-mailcampagnes in. Met een beetje geluk is de term ‘marketing automation…
Lees meer
Uitdagingen voor marketeers in de IT-sector
Het tempo waarin de IT-sector zich ontwikkelt is vrijwel niet bij te houden. Mede door dit dynamische karakter is de IT-sector vanuit marketingoogpunt een erg interessant vakgebied. Toch blijkt in de…
Lees meer
Alles voor die klik! Drie tips voor een effectieve Call to Action
Het doel van uw website is duidelijk: de bezoeker moet converteren, overgaan tot actie. Dat kan van alles zijn: contact opnemen met uw bedrijf, inschrijven voor uw nieuwsbrief, een offerte downloaden…
Lees meer
4 veelgestelde vragen over B2B-leadgeneratie
Leadgeneratie is voor de meeste B2B-marketeers het belangrijkste doel dat ten grondslag ligt aan al hun werkzaamheden. Maar wat nu de best practices zijn om kwalitatieve leads aan te leveren bij…
Lees meer
7 B2B digital marketingtrends voor 2018
Het nieuwe jaar is begonnen. Een mooi moment om even vooruit te blikken op enkele trends op het gebied van B2B digital marketing. We zetten er zeven voor u op een rij.
1. De kansen van GDPR
In 2017…

Hoe zet ik mijn online marketingactiviteiten om in concrete resultaten?
Online marketing is een prachtig vak, maar u doet uw werk natuurlijk niet alleen voor de lol. Wat u immers wilt bereiken is het genereren van kwalitatieve leads en nieuwe klanten. Werpen uw online…
Lees meer
Copywriting: de kritieke factor in contentmarketing
In een eerdere blog schreven we over de rol van design bij het succes van contentmarketing. De inhoud waarmee u uw doelgroep benadert, is echter minstens zo belangrijk. Het succes van een campagne…
Lees meer
Hoe u geweldig marketingmateriaal creëert voor uw digitale marketing
Het neerzetten van een sterk merk vereist een zorgvuldige planning, maar vooral een creatief uitgevoerde marketingstrategie. Bij het doorvoeren van een succesvolle strategie is het van belang om…
Lees meer
Zijn uw leads klaar voor een salesgesprek?
U bent begonnen met inbound marketing: uw websitebezoek neemt toe, de eerste conversies worden omgezet in leads en u heeft de juiste opvolgcontent al klaar staan. Mooi! Maar hoe nu verder? Wanneer…
Lees meer
Open source marketing automation: iets voor u?
Relevante content is het fundament van uw online aanwezigheid en uw digitale marketingsuccessen. De beste manier om die content te beheren en te laten renderen, is met behulp van de juiste…
Lees meer
Maak het verschil met data-analyse in uw digitale marketing
De marketingwereld is de afgelopen jaren steeds sneller aan het veranderen. Er is sprake van een reusachtige verschuiving richting online en digitale marketing. Voor veel marketeers betekent dit dat…
Lees meer
Succesvolle leads? Begrijp de buyer journey!
In iedere effectieve marketingstrategie staat het doorgronden van de klant centraal. In zijn blog merkte Alex Steg al op dat het opstellen van buyer persona’s u kan helpen bij het inleven in de…
Lees meer
Hoe creëert u relevante content in een aandachtseconomie?
In een wereld waarin mensen meer aandacht lijken te hebben voor de avondmaaltijd van de buurvrouw of de nieuwe puppy van een verre achternicht, blijkt opvallen voor veel bedrijven een steeds grotere…
Lees meer
Meer dan tekst: wat komt er kijken bij het ontwerpen van uw content?
Soms hebben marketeers niet in de gaten wat er komt kijken bij het opleveren van een grafisch product. Het lijkt misschien een eenvoudige klus, maar vaak wordt er niet verder gedacht dan de tekst en…
Lees meer
Waarom een goede samenwerking tussen sales en marketing essentieel is voor inbound marketing
Inbound marketing valt of staat bij een goede samenwerking tussen marketing en sales. Marketing automation-leverancier HubSpot heeft voor een dergelijke ‘alignment’ tussen sales en marketing een…
Lees meer
Inbound marketing: in 4 stappen een kickstart zonder kosten
U kunt er niet meer omheen: inbound marketing lijkt steeds meer een centrale rol te spelen binnen de marketingwereld. Wij merken het bij organisaties binnen Nederland, maar ook daarbuiten. Steeds meer…
Lees meer
Variatie in uw contentmarketing: overweeg eens andere vormen van content
Onder (online) marketeers is bloggen nog steeds een van de meest populaire contentvormen. Ondanks dat de wat meer ‘traditionele’ vormen van contentmarketing, zoals blogs, e-books, whitepapers en…
Lees meer
Wat is account-based marketing en wat zijn de voordelen?
Ieder bedrijf heeft het wel: een wishlist waarop de bedrijven staan die uw perfecte klant zouden zijn. De branche, grootte, sfeer en behoeften van zo’n wishlist-klant sluiten aan bij wat uw bedrijf…
Lees meer
Zes redenen om videotestimonials in te zetten
Stel dat u mag kiezen: een tekst van 1.000 woorden lezen, of een video van 2 minuten bekijken waarin het complete verhaal snel wordt uitgelegd. Waarschijnlijk kiest u voor de video, dat is tenminste…
Lees meer
Een eigen contentplatform te hoog gegrepen? Echt niet!
Kijkt u weleens met lichte jaloezie naar de marketingbudgetten van ‘grote jongens’ als Albert Heijn en Hema? Het lijkt soms een onmogelijke klus om als kleine onderneming met een beperkt budget op…
Lees meer
Hoe kunt u technieken uit neuromarketing gebruiken om leads te genereren?
“Schrijf goede content om leads te genereren!” is iets wat we meerdere keren per dag kunnen lezen op een marketingwebsite of op social media. Bijna iedere communicatiespecialist weet dat dit de…
Lees meer
Hoe maakt u uw inboundmarketing-strategie meetbaar?
Een probleem waar veel bedrijven die beginnen met inbound marketing tegenaan lopen, is het meetbaar maken van resultaten. Vaak zitten er mooie dashboards bij marketingautomation-oplossingen, en wordt…
Lees meer
Negen trends en ontwikkelingen in onlinevideo-marketing
Dagelijks worden, alleen op Facebook al, maar liefst 8 miljard video’s bekeken. Niet zo gek dus dat de ontwikkelingen omtrent videomarketing de laatste tijd erg hard gaan. Zo maken steeds meer apps…
Lees meer
Hoe berekent u de ROI van uw inboundmarketing-campagne?
Een van de meest gestelde vragen als het om inbound marketing gaat, is nog altijd: “Wat levert het mij op?” Een terechte vraag natuurlijk, want u heeft veel tijd en geld geïnvesteerd in uw…
Lees meer
Hoe verwerken mensen diverse soorten content?
Woorden, foto’s, video-beelden: ze worden allemaal op een andere manier in ons brein verwerkt. Welke impact heeft welk soort content en voor welke doeleinden kun je deze soorten content het beste…
Lees meer
Hoe goed beeldgebruik zorgt voor krachtigere content
Dat ellenlange teksten niet meer van deze tijd zijn, dat heeft bijna iedereen inmiddels wel meegekregen. Toch wordt er nog weinig rekening gehouden met beeldgebruik en het feit dat een groot deel van…
Lees meer
Een verhaal vertellen met video
In een video over uw product of dienst, wilt u graag alles vertellen. Wat kan men met uw dienst, waarom is uw product zo goed en waarom doet u het beter dan de concurrent? Helaas haken kijkers snel af…
Lees meer
Inbound vs. Outbound: the battle
Het is overal inbound marketing wat de klok slaat. Outbound wordt door de ‘extremisten’ in de marketingwereld zelfs al dood verklaard. Maar is het echt gedaan met outbound, of is er nog een plekje…
Lees meer
Albert Heijn als inspiratiebron voor een succesvol contentplatform
Steeds meer bedrijven starten een contentplatform; een aparte website waarop u online kennis en informatie deelt met uw doelgroep. Dat is niet voor niets. Het is namelijk een uitstekende manier om…
Lees meer
Wat is de juiste marketing automation software voor u?
Wanneer er wordt besloten om aan de slag te gaan met inbound marketing, wordt vaak direct de vraag gesteld: “voor welke software gaan we kiezen?”. Dat is verre van de eerste vraag die gesteld moet…
Lees meer
Waarom u écht een contentplatform wilt hebben!
Een contentplatform (ook wel bekend onder de naam contenthub of contentportal) is een samenstelling van diverse vormen van digitale content, georganiseerd rond een specifiek thema, meestal verzameld…
Lees meer
Wat is een uitleganimatie en waarom wilt u er een hebben?
Consumenten hebben tegenwoordig geen tijd en zin meer om lange teksten te lezen. Ze willen snel en duidelijk een boodschap ontvangen. Bovendien zijn mensen steeds meer gefocust op audiovisuele…
Lees meer
Hoe fonts ons handelen beïnvloeden
Wanneer u content tegenkomt, zult u waarschijnlijk niet gelijk op de typografie letten. U let eerder op leesbaarheid of structuur. Desondanks beïnvloeden fonts ons handelen. Wanneer u als lezer niet…
Lees meer
Inbound, content en online marketing: de verschillen
Vaak worden termen als ‘inbound marketing’, ‘online marketing’ en ‘content marketing’ op één hoop gegooid of met elkaar verward. Onterecht, want ook al hebben deze termen veel met elkaar te maken…
Lees meer
Heeft u wel eens gehoord van influencer marketing?
Een van de nieuwe communicatiemiddelen voor bedrijven is influencer marketing. Misschien bent u er wel bekend mee: op diverse socialmedia-kanalen komen jonge mensen voorbij die een groot aantal…
Lees meer
Hoe u gedetailleerde buyer persona’s voor uw bedrijf creëert
Buyer persona’s zijn fictieve, gegeneraliseerde profielen van uw ideale klanten. Met deze persona’s kunnen we ons, op het gebied van zowel marketing, sales, productie als dienstverlening, beter…
Lees meer
Leads identificeren aan de hand van predictive lead scoring
Technologische vooruitgang stelt steeds meer bedrijven in staat om bestaande processen te automatiseren. Dit is begonnen bij hoog-gestandaardiseerde taken, maar tegenwoordig zijn ook complexere taken…
Lees meer
Kostenbepalende factoren van een animatievideo
Regelmatig hoor ik de vraag: “Wat kost een animatievideo?” Helaas is het antwoord op die vraag niet zo eenvoudig te geven. Vergelijk het met de vraag: “Hoe duur is een vakantie?” Dan snapt…
Lees meer
3D-computeranimaties, de basics
De term ‘3D-film’ kan op meerdere manieren uitgelegd worden. In deze blog hebben we het niet over de techniek waar je een 3D-bril voor nodig hebt, maar over 3D-computeranimaties. Waar bijvoorbeeld…
Lees meer
7 ingrediënten voor een converterende landing page
Een landing page is misschien wel het belangrijkste element in uw online marketingcampagne. Het is de plek waar uw bezoekers belanden nadat ze hebben geklikt op één van uw links, in bijvoorbeeld een…
Lees meer
Breng uw organisatie in beeld met beeld!
Beeld komt in de meeste gevallen veel krachtiger over dan tekst. U hoeft maar een blik te werpen op een foto of illustratie en het roept direct een bepaalde emotie op of straalt een bepaalde sfeer…
Lees meer
De 6 do’s en don’ts bij het creëren van een animatie
Hoe kunt u uw boodschap op een overzichtelijke en beknopte manier overbrengen op uw doelgroep? Met behulp van een uitleganimatie, oftewel motion graphic, weten uw klanten binnen enkele minuten wat uw…
Lees meer
Inbound marketing, onbetaalbaar!
Eén van de eerste vragen die ik krijg bij relaties als ik spreek over de meerwaarde van inbound marketing, is oer-Hollands: “Wat kost nu zo een campagne en is dat dan niet vreselijk duur?” Een…
Lees meer
16 SEO- en SEA-tips voor een hogere ranking in Google
Elke dag zoeken we massaal in zoekmachine Google: naar een restaurantje in de buurt, nieuwe sportschoenen, interieurtips of een origineel teamuitje. Uiteraard wilt u als bedrijf met uw product of…
Lees meer
Aan de slag met inbound marketing
Inbound marketing wordt op dit moment gezien als dé manier om online beter gevonden te worden en bezoekers om te vormen tot leads en uiteindelijk tot klanten. Geen traditionele, koude en…
Lees meer
Wat is inbound marketing en wat heeft het u te bieden?
Mensen staan er steeds minder voor open om gestoord te worden door advertenties, banners, spam of tijdrovende verkoopgesprekken. Dit zijn technieken die ook wel bekend staan als outbound marketing…
Lees meer
Zes tips voor het schrijven van een e-book
e-Books zijn een populair marketingmiddel. Deze documenten kunnen namelijk breed ingezet worden en zijn daarmee een waardevol instrument om potentiële klanten, prospects, geïnteresseerd te maken in…
Lees meer
Technologieën die iedere marketingmanager moet kennen
Zoals alle marketingmanagers weten, is het belangrijk om de juiste technologieën te implementeren en gebruiken om de doelgroep op een effectieve manier te bereiken. Marketingmanagers worden…
Lees meer
De belangrijke eerste fase van inbound marketing
Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Organisaties die hun eigen producten of diensten aanprijzen zeggen eigenlijk hetzelfde als deze slogan. Hoewel de slagzin van WC-eend zeer succesvol is gebleken, is…
Lees meer
Video als onderdeel van uw content-marketingstrategie
Online video is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven en wint alleen maar aan populariteit. Wist u dat online video ook een effectief middel kan zijn binnen uw…
Lees meer
De focus van e-mailmarketeers: responsive e-mails
In 2015 werd 56,6 procent van de marketinggerelateerde e-mails geopend op een mobiele telefoon, terwijl slechts 42 procent nog maar enkel op een desktop geopend wordt. Wat dit betekent voor…
Lees meer
Acht webdesign-trends om in de gaten te houden
Je kunt de klok er bijna op gelijk zetten: in december en januari verschijnen de lijstjes met trends voor het nieuwe jaar. Zo ook voor nieuwe webdesign-trends. Ik heb een aantal van deze lijstjes…
Lees meer
De basis van een effectieve contentmarketing-campagne
Voordat u begint aan een contentmarketing-campagne om leads te genereren, zult u een aantal dingen op een rij moeten krijgen. Begin niet zomaar, want zonder een goed plan kan de campagne mislukken en…
Lees meer
Vier marketing automation-valkuilen om te vermijden
Marketing automation is meer dan een trend of modewoord. De statistieken tonen dat wel aan. Het is een betrouwbare technologische oplossing die de toekomst van marketing zal veranderen. Maar is…
Lees meer
Apps, een verlengstuk van uw online-marketingstrategie
De ‘app’ kun je tegenwoordig gerust een buzzwoord noemen. Het lijkt er soms zelfs wel op neer te komen dat je als organisatie de boot gemist hebt als je nog geen app in huis hebt. De vraag is…
Lees meer
Vijf redenen waarom u een contentplatform moet beginnen
Een eigen contentplatform wordt een steeds bekender begrip in de marketing van bedrijven. Een eigen contentplatform is een aparte website waarop u online kennis en informatie deelt met uw doelgroep…
Lees meer
E-mailmarketing: zes bruikbare tips
E-mail is niet meer weg te denken uit de moderne marketingstrategie. Hoewel menig marketing guru roept niet meer te geloven in e-mailmarketing, geeft 66% van de Nederlanders aan e-mail als het meest…
Lees meer
Hoe ziet uw marketing eruit in 2017?
Hoewel het onmogelijk is om de toekomst te voorspellen, is het wel degelijk mogelijk om je er op voor te bereiden. We kunnen resultaten uit het verleden analyseren en deze meenemen naar de marketing…
Lees meer
Waarom is het groene scherm groen?
Jaloers op die mooie vakantiekiekjes van vrienden en familieleden, maar is er geen geld en tijd om zelf op reis te gaan? Waan uzelf op de mooiste stranden met het groene scherm. Maar het groene scherm…
Lees meer
Krachtige videotestimonials maken, 11 praktische tips
Visuele content wordt alsmaar belangrijker om uw doelgroep bij uw merk te betrekken. Steeds meer bedrijven zien de meerwaarde in om verhalen van hun klanten op beeld vast te leggen. Gelooft u ook in…
Lees meer
De buyer journey: welke content is wanneer geschikt?
Als u uw product of dienst wilt promoten, dan is de eerste stap te bepalen voor wie dit relevant is. Wie heeft baat bij wat u aanbiedt? Bij wat voor een organisatie werkt hij en wat is zijn…
Lees meer
De verschillen tussen JPEG, GIF en PNG
JPEG, GIF, PNG; u kunt uw afbeeldingen in verschillende bestandstypen opslaan. Maar wat zijn nu precies de verschillen en welk type moet u wanneer gebruiken?
We komen het vaak genoeg tegen: een wit…
Lees meer
Hoe stel je een haalbare planning op?
De eerste maand van 2015 zit er weer op. Januari is de maand van de planningen, dus waarschijnlijk heeft ook u vooral om de overlegtafel gezeten. Bedrijven stellen in januari de plannen op voor de…
Lees meer
Zes tips voor een perfecte blog
Wat zijn de belangrijkste punten voor je blog, waardoor deze waardevoller wordt voor zowel je bezoekers als zoekmachines? In deze blog zetten we een aantal belangrijke elementen op een rij en geven we…
Lees meer
De 6 beste tips op het gebied van contentmarketing
Omdat we zelf al zo lang bezig zijn met contentmarketing, hebben we de valkuil om ervan uit te gaan dat deze term algemeen bekend is. We denken wellicht ten onrechte dat de mensen met wie wij spreken…
Lees meer
Vijf tips om de vindbaarheid van je website te verbeteren
Je hebt een mooie website laten ontwikkelen. Dan wil je natuurlijk ook veel bezoekers naar je website genereren. Geïnteresseerde bezoekers die jouw website goed kunnen vinden in de zoekmachines. De…
Lees meer
Wat levert uw website eigenlijk op?
De website, ook wel het ‘uithangbord op internet’ genoemd. In deze tijd besta je niet als bedrijf als je geen website hebt. Maar hoe wordt de site nu ingezet? Of, beter gezegd, hoe groot is de…
Lees meer
Een business case schrijven, hoe doe je dat?
Het is af en toe best lastig om de juiste woorden op papier te zetten. Zeker crossmediaal, maar het zou wel prettig zijn als je een goede tekst schrijft die je op verschillende soorten media kunt…
Lees meer
De waarde van nieuwsbriefstatistieken
Het versturen van een nieuwsbrief is nuttig om (potentiële) klanten te informeren over nieuwe producten of projecten van uw bedrijf. Maar wie is nu precies geïnteresseerd? Wie leest de berichten…
Lees meer
Het persbericht 2.0: de socialmedia-release
Om de media op de hoogte te brengen van het laatste nieuws over uw bedrijf, producten of diensten, stuurt u doorgaans een persbericht de deur uit. Veelal per e-mail of via een persberichtendienst naar…
Lees meer
Marketingwoordenlijst: lastige termen vereenvoudigd
Content marketing, marketing automation, buyer persona, buyer journey, lead nurtering, lead scoring… In de marketingwereld wordt er, net als in veel andere vakgebieden, gesmeten met vaktermen. En de…
Lees meer
Contentcuratie: verzamel, filter, sla op en deel
In de wereld van online-, inbound- en contentmarketing komen er nogal wat nieuwe termen voorbij waarbij u zich wellicht afvraagt: ‘wat betekent dat nou weer?’ Begrijpelijk, want er worden nogal…
Lees meer
5 redenen voor het uitbesteden van content
Steeds meer ondernemingen zijn ervan overtuigd dat contentmarketing een essentiële strategie is om als onderneming te groeien. Na de eerste inspanningen duiken vaak echter heel wat vragen en…
Lees meer
Wat is Marketing Automation en wat kunt u ermee?
Marketing Automation is voor veel organisaties nog een vrij onbekende term. Toch loont het de moeite om meer te weten te komen over Marketing Automation. Al is het alleen maar omdat dit één van de…
Lees meer
Wat is het verschil tussen een whitepaper en een ebook?
Nu het gedachtengoed van contentmarketing goed is geland, worden de vragen van marketeers steeds praktischer van aard. In deze blog zoomen we in op een vraag die regelmatig wordt gesteld: “Wat is…
Lees meer
Belangrijk: uw missie en kernwaarden
Een organisatie die effectief wil communiceren kan niet zonder een duidelijke missie. Daarom is dit de eerste stap die u moet zetten als u bijvoorbeeld een marketingplan op wilt zetten of het imago…
Lees meer
Wat is een explanimation en waarom wilt u er een hebben?
Mensen hebben tegenwoordig geen tijd en zin meer om lange teksten te lezen. Ze willen snel en duidelijk een boodschap ontvangen. Bovendien zijn mensen steeds meer gefocust op audiovisuele elementen…
Lees meer
De voordelen van landing pages
Voor iedere marketingcampagne is het belangrijk een landing page te hebben. Een landing page, één webpagina met specifieke content over bijvoorbeeld een product of evenement, vormt de backbone van…
Lees meer
Hoe genereer je meer traffic naar je website?
Je hebt het helemaal voor elkaar: je hebt een mooie website voor je bedrijf, waarop je (potentiële) relaties en klanten alle benodigde informatie makkelijk kunnen vinden. Laat die bezoekers maar…
Lees meer
Het slagen of falen van een bedrijfsvideo
Het belang van het hebben en verspreiden van goed beeldmateriaal wordt steeds vaker ingezien. Veel organisaties gaan mee met de trend en zetten in op beeld om een boodschap over te brengen. Maar het…
Lees meer
Richtlijnen voor het beoordelen van tekstkwaliteit
Het beoordelen van de kwaliteit van teksten is dagelijkse kost voor veel werknemers en werkgevers. Helaas komt het geregeld voor dat er meningsverschillen ontstaan wanneer de ideeën over kwaliteit…
Lees meer
De kracht van infographics
Overal op het internet kom je ze tegen, ze worden steeds populairder: infographics. Zoek je een goede manier om complexe informatie eenvoudig en helder te communiceren, dan is een infographic je…
Lees meer
Verbeter uw online marketing
Bijna elk bedrijf heeft wel een marketingstrategie uitgezet. Hebben doelen bepaald (bijvoorbeeld meer naamsbekendheid creëren en een winstgevend bedrijf opbouwen), mogelijkheden verkend en vervolgens…
Lees meer
Webdesign past zich aan
International Data Corporations (IDC) voorspelt dat er steeds meer tablets verkocht zullen worden. Ook de verkoop van het aantal smartphones zal de komende jaren alleen maar toe blijven nemen. Dit…
Lees meer
Praktische tips voor het bepalen van uw huisstijl
Herkenning is erkenning. Zeker in het bedrijfsleven. Herkenbaarheid en onderscheid zijn kernwoorden voor de rechtvaardiging van het bedrijfsbestaan. Om de herkenbaarheid optimaal te benutten, moet het…
Lees meer
Aan de slag met videomarketing? 20 tips!
“Waarom maken zo weinig websites gebruik van video? Het maken van een video is tegenwoordig juist zo simpel. Begin met een eenvoudige mobiele telefoon met camerafunctie en je kunt al een aantal…
Lees meer