ContentXperience behaalt Inbound Marketing-certificering
Vier medewerkers van ContentXperience hebben de zomertijd nuttig besteed en hebben ervoor gezorgd dat zij hun Inbound Marketing-certificering hebben behaald. De ‘Inbound Certification’ is een uitgebreide marketingcursus van inbound marketing softwareleverancier HubSpot en het bevat de belangrijkste kernelementen uit de inbound-methodologie.
HubSpot is dé autoriteit waar het gaat om inbound marketing. De Hubspot Inbound Marketing Academy is een opleidingsinstituut dat als doel heeft de kwaliteit van inbound marketing te vergroten.
Inbound marketing is een marketingfilosofie gebaseerd op het uitgangspunt dat het beter is om gevonden te worden door potentiële klanten vanuit de doelgroep, zonder deze te storen met traditionele (outbound) marketinginstrumenten (bijv. advertenties). Daarbij ligt de nadruk op het creëren en aanbieden van interessante informatie (content) voor de doelgroep, die vervolgens vindbaar gemaakt wordt op internet en via sociale media.
Een inbound marketingstrategie bestaat veelal uit de volgende stappen:
- Het creëren van relevante content voor de beoogde doelgroep;
- Het optimaliseren van de vindbaarheid van deze content;
- Het online promoten van deze content;
- Het converteren van websitebezoekers naar klant;
- Het doorlopend meten en analyseren van het gehele proces.
Meer weten over inbound marketing? Neem gerust contact op met een van onze inbound marketingspecialisten. Bel met 026-7999066 of e-mail naar info@contentxperience.nl.
Terug naar het nieuwsoverzicht