ContentXperience slaat met leadmanagement-portal een brug tussen marketingcampagnes en salesopvolging
Full-service marketingbureau ContentXperience heeft onder de naam CX Leads een webportaal en online dashboard ontwikkeld waarmee gebruikers leads kunnen managen die zij gegenereerd hebben via hun digitale marketingcampagnes. CX Leads werkt samen met iedere marketing automation-omgeving, voorziet in leadkwalificatie en biedt mogelijkheden om de gegevens van inbound leads te verrijken. Met CX Leads heeft ContentXperience daarmee een perfecte brug geslagen tussen digitale marketingcampagnes en salesopvolging.
Inzicht in leadresultaten
De ontwikkeling van het CX Leads leadmanagement-portal is ontstaan vanuit een groeiende vraag vanuit de markt naar meer inzicht in de leadresultaten uit digitale (inbound) marketingcampagnes. Marketing- en salesmanagers staan steeds vaker voor de uitdaging om in het commerciële proces hechter samen te werken. Een betere aansluiting van salesmedewerkers op de verschillende digitale marketingactiviteiten die draaien binnen een organisatie, helpt daarbij. Slimme tools zoals CX Leads maken daarbij het verschil.
Voor salesmanagers en -medewerkers is het uitermate belangrijk inzicht te verkrijgen in de leads die bepaalde marketingcampagnes genereren en in de leadscore en -kwalificatie die er op deze leads van toepassing zijn. Dit inzicht zorgt ervoor dat zij een juiste opvolging kunnen geven aan de inspanningen van de marketingafdeling. Doordat CX Leads data ontsluit van vrijwel iedere marketing automation-omgeving (zoals HubSpot, Salesforce Pardot, Act-on, Oracle Eloqua, Mautic) bevat de omgeving zeer veel waardevolle salesinformatie die door de salesmedewerker verder verrijkt kan worden.
Externe salesopvolging
Marketingafdelingen van bedrijven die voor hun salesopvolging samenwerken met externe telemarketingbureaus, kunnen met behulp van CX Leads een afgeschermde omgeving bieden. In deze omgeving kan de telemarketeer werken met de leads die gegenereerd zijn via de digitale marketingcampagnes. Toegang verlenen tot corporate CRM-systemen wordt door het gebruik van CX Leads overbodig.
Integratie met marketing analytics
De CX Leads leadmanagement-portal is volledig geïntegreerd met IKUU marketing analytics. Alle resultaten op het gebied van online marketing, social media, marketing automation en e-mail worden door IKUU in één oogopslag inzichtelijk gemaakt. De IKUU-rapportages worden op een overzichtelijke manier beschikbaar gesteld via CX Leads. Daarmee heeft de salesmedewerker nog meer relevante informatie tot zijn beschikking voor de opvolging van zijn leads.
Meer weten over CX Leads? Neem dan contact op met ContentXperience via cxleads@contentxperience.nl of neem een kijkje op www.cxleads.nl.
Terug naar het nieuwsoverzicht