De voordelen van landing pages

Voor iedere marketingcampagne is het belangrijk een landing page te hebben. Een landing page, één webpagina met specifieke content over bijvoorbeeld een product of evenement, vormt de backbone van uw campagne. Vanuit e-mailings, printmailings, socialmedia-berichten en uw nieuwsbrief kunt u verwijzen naar deze landingpage.

Wat zijn de voordelen?

  • U hoeft niet al uw content kwijt op een e-mailing of in een socialmedia-bericht. Trigger de ontvanger genoeg om door te klikken naar de landing page voor meer informatie. Tevens kunt u daar bijvoorbeeld filmpjes en extra downloads plaatsen, zodat de geïnteresseerden nog meer informatie tot zich kunnen nemen als zij daar behoefte aan hebben.
  • Op een landing page kunnen mensen gemakkelijk en laagdrempelig met behulp van een formulier hungegevens achterlaten om bijvoorbeeld teruggebeld te worden, meer informatie op te vragen of voor de aanmelding voor een evenement.
  • Verwijst u via uw communicatie-uitingen altijd naar de landing page, dan is de traffic gemakkelijk teanalyseren. Maak bijvoorbeeld gebruik van Google Analytics en analyseer vanaf welke bron de bezoekers op je landing page komen, in welke content zij geïnteresseerd zijn, welke devices zij gebruiken en nog veel meer!
  • Met een landing page wordt uw bedrijf beter gevonden in zoekmachines als Google. Vul de SEO achter de webpagina goed in en de traffic naar uw landing page zal toenemen.

Een goede landing page kan u dus uiteindelijk betere resultaten opleveren. Kijk voor een goede landing page over een specifiek product bijvoorbeeld eens op www.pst.eu/bam, waar zowel extra informatie, een motion graphic (uitleganimatie over de oplossing), een download (brochure) als een contactmogelijkheid wordt geboden.

Meer weten over landing pages? Neem gerust contact met ons op.

Terug naar het blogoverzicht

Marketing automation-partners