Relevante content
Jij weet welke boodschap je wilt vertellen, wie je doelgroep is en wat zij aan jouw informatie hebben. Maar hoe zorg je voor relevante en creatieve content? Alle content die je schrijft of maakt, moet afgestemd zijn op het zoekgedrag van je doelgroep, om ze uiteindelijk aan je te binden. Door deze content op de juiste manier te verspreiden, via diverse kanalen, zet je de eerste stappen naar online succes.
Contentplan
Aan goede content, en de juiste inzet daarvan, gaat een goed contentplan vooraf. Welke content wil jouw doelgroep zien, welke middelen ga je inzetten, hoe breng je deze content effectief over en wat wil je er uiteindelijk mee bereiken? Een contentplan helpt je om jouw doel te behalen.
Een platform voor je content
Zodra je weet wat je wilt bereiken en bij wie je dit wilt bereiken, kun je bepalen wat je nodig hebt om dit doel te bereiken. Allereerst zul je een platform nodig hebben waarop je (relevante) informatie en content verzamelt. Met deze content kun je jezelf positioneren als kennispartner in jouw vakgebied en de lezer hulp bieden bij zijn vraag of probleem. Een landing page of mini-website is hiervoor erg geschikt. Met behulp van keywords, SEO-optimalisatie en goede, relevante content zorg je ervoor dat de juiste doelgroep terechtkomt op jouw contentplatform.
Wil je een stappenplan voor de creatie van jouw contentmarketing-campagne? Exact weten waaraan jouw content moet voldoen, welke content je wanneer inzet en via welke media je kunt zorgen voor traffic of concrete leads? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Copywriting
Bedrijven creëren steeds meer online content. Naast dat het goed is voor de vindbaarheid van de organisatie, creëert het ook betrokkenheid bij de doelgroep. In de praktijk blijkt het schrijven van content echter vaak lastiger dan van tevoren wordt gedacht. Het idee is er, maar om écht goede content neer te zetten, is meer nodig.
De inhoud waarmee je jouw doelgroep benadert, is enorm belangrijk. Het succes van jouw campagne staat of valt met de kracht van de tekst om lezers te triggeren en uiteindelijk om te zetten naar leads. Of het nu gaat om e-books, blogs, whitepapers, infographics of scripts, voor het schrijven van sterke content zijn goede copywriters noodzakelijk.
Copywriting is een specialisme waar we ons bij ContentXperience dagelijks mee bezighouden. Wil je graag advies op het gebied van copywriting of over contentmarketing in het algemeen? Neem dan gerust contact met ons op!
Cross-media design
Als het gaat om content zijn teksten ontzettend belangrijk om een boodschap uit te dragen. Minstens zo belangrijk is de wijze waarop deze teksten gepresenteerd worden. De vormgeving van jouw content moet visueel aantrekkelijk zijn, maar ook passen bij de tone-of-voice en jouw boodschap ondersteunen. Wij ontwerpen al jouw communicatiematerialen en zorgen ervoor dat deze perfect aansluiten op jouw boodschap en huisstijl.
-
Huisstijl – Het juiste ontwerp van jouw huisstijl wekt vertrouwen bij klanten en prospects, zowel in jouw bedrijf als in je producten en diensten. Een goede huisstijl zorgt voor meer naamsbekendheid en een verbetering van je imago. ContentXperience ziet het ontwerp van jouw huisstijl als een belangrijk onderdeel van de marketing- en communicatiestrategie. Wil je dat wij jouw huisstijl eens onder de loep nemen? We staan graag voor je klaar voor een vrijblijvend advies.
-
Webdesign – Heeft jouw website een nieuwe look nodig of wil je een compleet nieuwe website? ContentXperience inventariseert eerst jouw wensen en doelen en verzorgt vervolgens een passend webdesign.
-
Magazines – Van redactie, acquisitie en databasebeheer tot ontwerp, dtp, drukwerk, prepostale verwerking en verspreiding. De ontwikkeling van een magazine is een heel karwei. ContentXperience heeft voor al deze trajecten de expertises in huis, waardoor wij het complete traject voor jouw (bedrijfs)magazine kunnen verzorgen.
-
Gedrukte media – Hoewel we steeds meer communiceren via online en social media, zijn gedrukte communicatie-instrumenten (brochures, folders, flyers, uitnodigingen, etc.) nog steeds zeer belangrijk om klanten en prospects te informeren én te interesseren in jouw bedrijf en diensten. Dagelijks ontwerpen wij diverse brochures, uitnodigingen, fact sheets, reference cases en diverse andere vormen van gedrukte media.
De contentmix
Iedere dag werken wij met ons hele team aan diverse vormen van content. Content waarmee wij proberen verschillende doelgroepen te bereiken op het juiste moment, op de juiste plaats en op het juiste moment. Een greep uit onze contentmix:
Blogs – Op zoek naar een uithangbord voor je bedrijf? Met een blog scoor je hoger in zoekmachines, trek je klanten aan en laat je zien dat je autoriteit bent in je vakgebied.
Whitepapers – Een whitepaper gaat dieper in op de materie. Whitepapers zijn een goed middel als het gaat om het genereren van leads. De lezer zal na de whitepaper namelijk weten dat jij de kennis en expertise in huis hebt voor de uitdaging waar zij mee lopen.
E-books – Een e-book helpt je een band op te bouwen met bestaande leads. In een e-book behandel je een bepaald thema. Het bewijst dat je verstand van zaken hebt en een betrouwbare partij bent.
Infographics – Een infographic is een informatieve afbeelding die informatie beknopt en aantrekkelijk weergeeft, zodat de lezer de informatie makkelijk en snel in zich op kan nemen.
Persberichten – Een persbericht is passend wanneer je een aankondiging wilt doen. Bijvoorbeeld van een de opening van een nieuwe vestiging of ander belangrijk nieuws wat te doen heeft met jouw bedrijf.
Nieuwsbrieven – Digitale nieuwsbrieven geven goede en waardevolle informatie over jouw bedrijf, producten en diensten.
Business cases – De beleving en de tevredenheid van klanten is een belangrijke graadmeter. Een goed klantverhaal verkoopt zichzelf. Nieuwe klanten bereik je dan ook het meest effectief via business cases (referentieverhalen).
Webteksten – Het schrijven van webteksten is niet zomaar een kwestie van woorden achter elkaar zetten. Het gaat om de juiste woorden, de juiste toon, om bezoekers aan je te binden. Goede webteksten zijn kernachtig, vloeiend leesbaar én bevatten goede SEO-keywords.
Zoek je scherpe tekstschrijvers, redacteuren of correctoren voor jouw website, digitale nieuwsbrieven, whitepapers of e-books? Onze copywriting-expertise zetten we graag in voor jouw organisatie. Onze ervaren copywriters prikkelen de interesses van jouw doelgroep met creatieve invalshoeken en uiteraard een vaardige pen. Interesse? Neem gerust contact met ons op.
Contentcreatie bij ContentXperience
We luisteren naar de wensen van onze klanten, denken mee over de inzet content voor hun marketingactiviteiten en adviseren hen over hoe ze content het beste in kunnen zetten. Dit resulteert in effectieve en creatieve projecten die ons team samen met de klant realiseert.
Wil je graag meer informatie? Of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen met betrekking tot contentcreatie? Neem dan snel contact met ons op!