Wat is een whitepaper?

Een whitepaper is veelal een tien tot vijftien pagina’s groot document dat gericht is aan collega’s en (potentiële klanten) in een bepaald vakgebied. Vaak wordt op een bepaald thema stelling genomen. Whitepapers onderscheiden zich in het bedrijfsleven van conventionele reclame doordat er in een whitepaper voor de gebruiker nuttige ‘objectieve’ informatie wordt gegeven. Voorbeelden? Bekijk dan eens de whitepaper-voorbeelden op onze pagina Resources. 

Bekijk onze resources

Bekijk onze laatste whitepapers

ContentXperience heeft de afgelopen jaren ruime ervaring opgedaan in het samenstellen en schrijven van whitepapers. Zo maakten wij onder meer whitepapers voor organisaties als IBM, UNIT4, I-FourC, Mansystems, Imtech ICT, Magic Software en Driving Business (contentplatform van o.a. BMW en Volvo).

Bekijk al onze projecten

Het verschil tussen whitepapers en ebooks

Whitepapers en ebooks worden doorgaans ingezet om leads te genereren en klanten als het ware op te leiden in het thema dat ze onderzoeken. Een vraag die regelmatig gesteld wordt, is wat het verschil is tussen een whitepaper en een ebook en wanneer de een dan wel de andere ingezet wordt.

Lees deze blog

Updates

Redenen waarom jouw content niet werkt
Blog 14 augustus 2019 | Joanne de Jager

10 Redenen waarom jouw content niet werkt

De ene keer levert het conversies op, de andere keer gebeurt er niets. Frustrerend. Het is belangrijk te achterhalen waarom…

Lees meer
Hoe ontwerp je een goede infographic
Blog 31 juli 2019 | Karlijn Rasing

Hoe ontwerp je een goede infographic?

Waarschijnlijk is het je wel opgevallen dat je online steeds meer infographics tegenkomt op bijvoorbeeld LinkedIn, in blogs…

Lees meer
Blog 15 juli 2019 | Marc van Onna

Copywriting? Da’s toch iets met patenten?

Wat doet een copywriter eigenlijk? Die vraag wordt mij regelmatig gesteld sinds ik, na jarenlange dienst op een…

Lees meer

Marketing automation-partners