Wat is een whitepaper?

Een whitepaper is veelal een tien tot vijftien pagina’s groot document dat gericht is aan collega’s en (potentiële klanten) in een bepaald vakgebied. Vaak wordt op een bepaald thema stelling genomen. Whitepapers onderscheiden zich in het bedrijfsleven van conventionele reclame doordat er in een whitepaper voor de gebruiker nuttige ‘objectieve’ informatie wordt gegeven. Voorbeelden? Bekijk dan eens de whitepaper-voorbeelden op onze pagina Resources. 

Bekijk onze resources

Bekijk onze laatste whitepapers

ContentXperience heeft de afgelopen jaren ruime ervaring opgedaan in het samenstellen en schrijven van whitepapers. Zo maakten wij onder meer whitepapers voor organisaties als IBM, UNIT4, I-FourC, Mansystems, Imtech ICT, Magic Software en Driving Business (contentplatform van o.a. BMW en Volvo).

Bekijk al onze projecten

Het verschil tussen whitepapers en ebooks

Whitepapers en ebooks worden doorgaans ingezet om leads te genereren en klanten als het ware op te leiden in het thema dat ze onderzoeken. Een vraag die regelmatig gesteld wordt, is wat het verschil is tussen een whitepaper en een ebook en wanneer de een dan wel de andere ingezet wordt.

Lees deze blog

Updates

Nieuws 8 februari 2019 | Redactie ContentXperience

Samenwerking SalesQ België en ContentXperience

SalesQ België is met ingang van februari 2019 een samenwerking aangegaan met ContentXperience. Full-service…

Lees meer
Nieuws 8 februari 2019 | Redactie ContentXperience

Contentmarketing, big data en marketing automation grootste uitdagingen voor 2019

Uitgebreid onderzoek onder bijna zevenhonderd Europese marketingverantwoordelijken (CMO’s) wijst uit dat Nederlandse…

Lees meer
Blog 1 februari 2019 | Alex Steg

10 redenen om jouw marketing uit te besteden

Jouw marketingactiviteiten toevertrouwen aan een externe partij die alle expertises in huis heeft op het gebied van…

Lees meer

Marketing automation-partners