Wat is een whitepaper?

Een whitepaper is veelal een tien tot vijftien pagina’s groot document dat gericht is aan collega’s en (potentiële klanten) in een bepaald vakgebied. Vaak wordt op een bepaald thema stelling genomen. Whitepapers onderscheiden zich in het bedrijfsleven van conventionele reclame doordat er in een whitepaper voor de gebruiker nuttige ‘objectieve’ informatie wordt gegeven. Voorbeelden? Bekijk dan eens de whitepaper-voorbeelden op onze pagina Resources. 

Bekijk onze resources

Bekijk onze laatste whitepapers

ContentXperience heeft de afgelopen jaren ruime ervaring opgedaan in het samenstellen en schrijven van whitepapers. Zo maakten wij onder meer whitepapers voor organisaties als IBM, UNIT4, I-FourC, Mansystems, Imtech ICT, Magic Software en Driving Business (contentplatform van o.a. BMW en Volvo).

Bekijk al onze projecten

Het verschil tussen whitepapers en ebooks

Whitepapers en ebooks worden doorgaans ingezet om leads te genereren en klanten als het ware op te leiden in het thema dat ze onderzoeken. Een vraag die regelmatig gesteld wordt, is wat het verschil is tussen een whitepaper en een ebook en wanneer de een dan wel de andere ingezet wordt.

Lees deze blog

Updates

Duurzame marketing
Blog 10 oktober 2019 | Frank Faassen

Duurzame marketing: zo word je meer zichtbaar als merk

Duurzame Marketing Blogreeks | Blog III

Continu zichtbaar zijn in de markt. Makkelijker gezegd dan gedaan. Want aanwezig…

Lees meer
Nieuws 2 oktober 2019 | Redactie ContentXperience

De IKUU-filosofie: een 360 graden-view van je leads

IKUU is een hyperintelligent systeem dat jouw hele bedrijf naar een hoger niveau tilt. IKUU betekent niet alleen een grote…

Lees meer
Duurzame marketing
Blog 2 oktober 2019 | Joanne de Jager

Meer marketingcampagnes = meer (waardevolle) data

Duurzame Marketing Blogreeks | Blog II

Marketingcampagnes zorgen voor een aanhoudende zichtbaarheid. Maar dat is niet het…

Lees meer

Marketing automation-partners