Wat is een whitepaper?

Een whitepaper is veelal een tien tot vijftien pagina’s groot document dat gericht is aan collega’s en (potentiële klanten) in een bepaald vakgebied. Vaak wordt op een bepaald thema stelling genomen. Whitepapers onderscheiden zich in het bedrijfsleven van conventionele reclame doordat er in een whitepaper voor de gebruiker nuttige ‘objectieve’ informatie wordt gegeven. Voorbeelden? Bekijk dan eens de whitepaper-voorbeelden op onze pagina Resources. 

Bekijk onze resources

Bekijk onze laatste whitepapers

ContentXperience heeft de afgelopen jaren ruime ervaring opgedaan in het samenstellen en schrijven van whitepapers. Zo maakten wij onder meer whitepapers voor organisaties als IBM, UNIT4, I-FourC, Mansystems, Imtech ICT, Magic Software en Driving Business (contentplatform van o.a. BMW en Volvo).

Bekijk al onze projecten

Het verschil tussen whitepapers en ebooks

Whitepapers en ebooks worden doorgaans ingezet om leads te genereren en klanten als het ware op te leiden in het thema dat ze onderzoeken. Een vraag die regelmatig gesteld wordt, is wat het verschil is tussen een whitepaper en een ebook en wanneer de een dan wel de andere ingezet wordt.

Lees deze blog

Updates

Blog 4 december 2018 | Malou Arends

Content creëren? Stel jezelf eerst deze 8 vragen!

Content betekent letterlijk ‘inhoud’. Het is een ontzettend breed begrip dat je op uiteenlopende manieren kunt invullen…

Lees meer
Nieuws 27 november 2018 | Redactie ContentXperience

Marketing intelligence-expert IKUU lanceert IKUU Search

IKUU Search biedt 360-graden beeld rondom digitale marketingleads
Marketing intelligence-expert IKUU heeft vandaag een…

Lees meer
Blog 22 november 2018 | Frank Faassen

Waarom podcasting populair wordt voor de zakelijke markt

In Amerika neemt podcasting een grote vlucht. Logisch, want podcasting past ook steeds beter bij de behoefte van nu; plaats…

Lees meer

Marketing automation-partners