Wat is een whitepaper?

Een whitepaper is veelal een tien tot vijftien pagina’s groot document dat gericht is aan collega’s en (potentiële klanten) in een bepaald vakgebied. Vaak wordt op een bepaald thema stelling genomen. Whitepapers onderscheiden zich in het bedrijfsleven van conventionele reclame doordat er in een whitepaper voor de gebruiker nuttige ‘objectieve’ informatie wordt gegeven. Voorbeelden? Bekijk dan eens de whitepaper-voorbeelden op onze pagina Resources. 

Bekijk onze resources

Bekijk onze laatste whitepapers

ContentXperience heeft de afgelopen jaren ruime ervaring opgedaan in het samenstellen en schrijven van whitepapers. Zo maakten wij onder meer whitepapers voor organisaties als IBM, UNIT4, I-FourC, Mansystems, Imtech ICT, Magic Software en Driving Business (contentplatform van o.a. BMW en Volvo).

Bekijk al onze projecten

Het verschil tussen whitepapers en ebooks

Whitepapers en ebooks worden doorgaans ingezet om leads te genereren en klanten als het ware op te leiden in het thema dat ze onderzoeken. Een vraag die regelmatig gesteld wordt, is wat het verschil is tussen een whitepaper en een ebook en wanneer de een dan wel de andere ingezet wordt.

Lees deze blog

Updates

Blog 11 december 2019 | Alex Steg

Van data-driven marketing tot User Experience – dit zijn de 7 marketingtrends van 2020

Wat brengt het nieuwe jaar ons op het gebied van marketing? Waar in 2019 de focus lag op mobile first, voice en (korte…

Lees meer
Content marketing café
Nieuws 6 december 2019 | Ilva Dekkers

Content: van suiker naar stroop

Hoe verpak je jouw verhaal en boodschap op een plakkende manier? Een vraag die in iedere organisatie wel een keer is…

Lees meer
Blog 27 november 2019 | Redactie ContentXperience

Customer Data Platforms zijn hot, maar wat kun je ermee?

Als marketeer wil je een goed beeld van je klanten hebben. Daarmee kun je relevant zijn en op het juiste moment en via het…

Lees meer

Marketing automation-partners