Een infographic maken

Data verzamelen, beschrijven en logisch bij elkaar plaatsen kan op zichzelf een lastige taak zijn. Het doel van een infographic is namelijk een onderwerp op een vereenvoudigde en overzichtelijke manier weergeven. Ook voor de vormgever is het een lastige taak: hoe vertaal je abstracte termen naar sprekende beelden? ContentXperience heeft veel ervaring in het maken van infographics en het vereenvoudigen van lastige onderwerpen. Wanneer het onderwerp te breed is, kan de infographic te ingewikkeld worden. Dan zou een uitleganimatie een uitstekende manier zijn om informatie te vereenvoudigen. Hiernaast een voorbeeld van een geanimeerde infographic.

Ga naar uitleganimaties

De kracht van infographics

Overal op het internet kom je ze tegen, ze worden steeds populairder: infographics. Zoek je een goede manier om complexe informatie eenvoudig en helder te communiceren, dan is een infographic je oplossing. Het zijn grafische weergaven van informatie, waarin tekst en beeld samenkomen in een overzichtelijk geheel.

Lees meer

Infographic: content in buyers journey

Wist u dat er drie fases zijn waarin uw potentiële klant zich kan bevinden? Is hij zich aan het oriënteren omdat hij een (bedrijfs)probleem heeft, is hij zich al aan het verdiepen in een specifieke oplossing voor zijn probleem, of is hij juist al bezig met het maken van een beslissing in wat hij wil aanschaffen? In deze infographic vindt u een handig overzicht en een omschrijving van deze fases.

Download deze infographic

Updates

Content marketing café
Nieuws 6 december 2019 | Ilva Dekkers

Content: van suiker naar stroop

Hoe verpak je jouw verhaal en boodschap op een plakkende manier? Een vraag die in iedere organisatie wel een keer is…

Lees meer
Blog 27 november 2019 | Content Xperience

Customer Data Platforms zijn hot, maar wat kun je ermee?

Als marketeer wil je een goed beeld van je klanten hebben. Daarmee kun je relevant zijn en op het juiste moment en via het…

Lees meer
Nieuws 1 november 2019 | Annieke Hoekman

De Google BERT-update: eindelijk een brug tussen inbound marketing en SEO

Op 25 oktober lanceerde Google een update voor Search: de Bidirectional Encoder Representations from Transformers (BERT…

Lees meer

Marketing automation-partners