Een infographic maken

Data verzamelen, beschrijven en logisch bij elkaar plaatsen kan op zichzelf een lastige taak zijn. Het doel van een infographic is namelijk een onderwerp op een vereenvoudigde en overzichtelijke manier weergeven. Ook voor de vormgever is het een lastige taak: hoe vertaal je abstracte termen naar sprekende beelden? ContentXperience heeft veel ervaring in het maken van infographics en het vereenvoudigen van lastige onderwerpen. Wanneer het onderwerp te breed is, kan de infographic te ingewikkeld worden. Dan zou een uitleganimatie een uitstekende manier zijn om informatie te vereenvoudigen. Hiernaast een voorbeeld van een geanimeerde infographic.

Ga naar uitleganimaties

De kracht van infographics

Overal op het internet kom je ze tegen, ze worden steeds populairder: infographics. Zoek je een goede manier om complexe informatie eenvoudig en helder te communiceren, dan is een infographic je oplossing. Het zijn grafische weergaven van informatie, waarin tekst en beeld samenkomen in een overzichtelijk geheel.

Lees meer

Infographic: content in buyers journey

Wist u dat er drie fases zijn waarin uw potentiële klant zich kan bevinden? Is hij zich aan het oriënteren omdat hij een (bedrijfs)probleem heeft, is hij zich al aan het verdiepen in een specifieke oplossing voor zijn probleem, of is hij juist al bezig met het maken van een beslissing in wat hij wil aanschaffen? In deze infographic vindt u een handig overzicht en een omschrijving van deze fases.

Download deze infographic

Updates

Nieuws 13 maart 2019 | Redactie ContentXperience

Luistercijfers maken Nederlandse podcasts interessant voor bedrijven

Het aantal luisteraars naar Nederlandse podcasts neemt fors toe. Met tienduizend instarts sta je in de landelijke hitlijsten…

Lees meer
Nieuws 8 februari 2019 | Redactie ContentXperience

Samenwerking SalesQ België en ContentXperience

SalesQ België is met ingang van februari 2019 een samenwerking aangegaan met ContentXperience. Full-service…

Lees meer
Nieuws 8 februari 2019 | Redactie ContentXperience

Contentmarketing, big data en marketing automation grootste uitdagingen voor 2019

Uitgebreid onderzoek onder bijna zevenhonderd Europese marketingverantwoordelijken (CMO’s) wijst uit dat Nederlandse…

Lees meer

Marketing automation-partners