Een infographic maken

Data verzamelen, beschrijven en logisch bij elkaar plaatsen kan op zichzelf een lastige taak zijn. Het doel van een infographic is namelijk een onderwerp op een vereenvoudigde en overzichtelijke manier weergeven. Ook voor de vormgever is het een lastige taak: hoe vertaal je abstracte termen naar sprekende beelden? ContentXperience heeft veel ervaring in het maken van infographics en het vereenvoudigen van lastige onderwerpen. Wanneer het onderwerp te breed is, kan de infographic te ingewikkeld worden. Dan zou een uitleganimatie een uitstekende manier zijn om informatie te vereenvoudigen. Hiernaast een voorbeeld van een geanimeerde infographic.

Ga naar uitleganimaties

De kracht van infographics

Overal op het internet kom je ze tegen, ze worden steeds populairder: infographics. Zoek je een goede manier om complexe informatie eenvoudig en helder te communiceren, dan is een infographic je oplossing. Het zijn grafische weergaven van informatie, waarin tekst en beeld samenkomen in een overzichtelijk geheel.

Lees meer

Infographic: content in buyers journey

Wist u dat er drie fases zijn waarin uw potentiële klant zich kan bevinden? Is hij zich aan het oriënteren omdat hij een (bedrijfs)probleem heeft, is hij zich al aan het verdiepen in een specifieke oplossing voor zijn probleem, of is hij juist al bezig met het maken van een beslissing in wat hij wil aanschaffen? In deze infographic vindt u een handig overzicht en een omschrijving van deze fases.

Download deze infographic

Updates

Redenen waarom jouw content niet werkt
Blog 14 augustus 2019 | Joanne de Jager

10 Redenen waarom jouw content niet werkt

De ene keer levert het conversies op, de andere keer gebeurt er niets. Frustrerend. Het is belangrijk te achterhalen waarom…

Lees meer
Hoe ontwerp je een goede infographic
Blog 31 juli 2019 | Karlijn Rasing

Hoe ontwerp je een goede infographic?

Waarschijnlijk is het je wel opgevallen dat je online steeds meer infographics tegenkomt op bijvoorbeeld LinkedIn, in blogs…

Lees meer
Blog 15 juli 2019 | Marc van Onna

Copywriting? Da’s toch iets met patenten?

Wat doet een copywriter eigenlijk? Die vraag wordt mij regelmatig gesteld sinds ik, na jarenlange dienst op een…

Lees meer

Marketing automation-partners