Inbound marketing-methodiek

Aantrekken van bezoekers

Buyer persona’s helpen bij het creëren van waardevolle content. Hiermee beantwoordt u vragen in verschillende fasen van het aankoopproces.

Converteren naar leads
Met relevante content probeert u ervoor te zorgen dat bezoekers hun gegevens achterlaten. Resultaat is het binnenhalen van een kwalitatieve lead.

Het sluiten van de deal
Ondersteun uw sales in het sluiten van deals door processen in te richten die aansluiten bij de doelen en uitdagingen van uw toekomstige klant. 

De klant als ambassadeur van je merk
Het uiteindelijke doel is een langdurige relatie met een klant die niet alleen gelukkig is met uw product, maar ambassadeur wordt van uw bedrijf. 

Lees meer

Inbound marketing in de praktijk

We luisteren naar de wensen van onze klanten, denken mee over hun inbound marketingstrategie en adviseren hen over welke marketingcampagnes zij op welk moment in kunnen zetten. Dit resulteert in effectieve en creatieve projecten die ons team samen met de klant realiseert. Bekijk hier een aantal voorbeelden van bedrijven die wij ondersteunen in hun marketingactiviteiten.

Bekijk al onze projecten

De buyer journey

Van bewustwording tot besluit

De buyer journey is het actieve proces dat een potentiële koper doorloopt voorafgaande aan de daadwerkelijke aankoop. Tijdens dit (online) aankoopproces doorloopt een potentiële klant drie hoofdfases: awareness, consideration en decision (bewustwording, overweging en besluit).

Lees meer

De buyer persona

De belangrijkste klant(groepen)

Buyer persona’s zijn uitgebreide omschrijvingen van je belangrijkste klant(groepen). Behalve demografische factoren bevat de buyer persona wensen, doelen en pijnpunten (uitdagingen). De buyer persona wordt zo realistisch mogelijk opgesteld en representeert dus een zo echt mogelijke persoon.

Lees meer

Het Inbound Marketing Platform

Inbound marketing in 6 stappen

Inbound marketing wordt gezien als dé manier om online beter gevonden te worden en bezoekers om te vormen tot leads en vervolgens tot klanten. Geen traditionele, koude en onpersoonlijke marketing, maar leads die u zelf opzoeken door de relevante content die u te bieden heeft. Maar hoe gaat u aan de slag met inbound marketing? Het Inbound Marketing Platform van ContentXperience biedt de oplossing.

Ga verder

Updates

Blog 5 juni 2019 | Ilva Dekkers

Hogere ranking in Google? Dit is wat je moet weten over SEO

Op nummer één staan in de zoekresultaten van Google. Wie wil dat nou niet? De beste manier om dat te bereiken, is door mee…

Lees meer
Blog 22 mei 2019 | Lisanne Schellens

Instagram: 4 praktische tips voor B2B-marketing

“Onze doelgroep zit niet op Instagram”. Een veel gehoorde uitspraak wanneer je B2B-bedrijven voorstelt Instagram toe te…

Lees meer
Blog 8 mei 2019 | Alex Steg

Welke marketing automation-tool past het best bij uw bedrijf?

Marketing automation is een zeer effectief hulpmiddel voor het genereren van marketingleads. Door een sterke inbound…

Lees meer

Marketing automation-partners