Marketing Analytics

Als marketeer kom je niet langer weg met gevoelsbeslissingen. Alles moet constructief onderbouwd en ondersteund worden door data. Meten is immers weten! Een belangrijke stap is het bepalen van de juiste KPI’s (Key Performance Indicators). Deze KPI’s zijn de getallen waarop je de prestaties van je campagne beoordeelt.

 

Bekijk in deze animatie hoe ContentXperience en marketing analytics-partner IKUU jou kunnen helpen bij het verkrijgen van inzicht in jouw marketinginspanningen.

IKUU: inzicht door data

Onze marketing analytics-partner IKUU kan je van het juiste advies voorzien en helpen een stap in de juiste richting te zetten. Het IKUU Dataplatform tilt jouw hele bedrijf naar een hoger niveau en maakt data-analyse betaalbaar.

 

IKUU Dataplatform brengt jouw favoriete marketingtools, zoals HubSpot, MailChimp en Google Analytics, samen op één krachtig platform. Je ontdekt in een oogopslag wat campagnes opleveren. Leer jouw klanten kennen. Spoor trends op. Neem onderbouwde beslissingen en stuur doelgerichte boodschappen.

 

IKUU Dataplatform geeft real-time inzichten. Je ziet welke content het meest wordt aangeklikt, wat het meest wordt gedownload, en welke doelgroepen dat doen. Ontdek trends: als jouw klant beter op een LinkedIn-advertentie reageert dan op een e-mail, tonen de analytics in IKUU Dataplatform waarom. Optimaliseer je campagnes en boek betere resultaten.

Bezoek IKUU

Marketingstrategie op basis van campagne-insights

Het opstellen van een marketingstrategie die wordt gedreven door inzichten uit eerder vergaarde data: het is voor elke marketeer een grote kans. Door data te verzamelen en te combineren, kun je een completer beeld creëren. Deze kennis biedt je de mogelijkheid jouw marketingstrategie te baseren op campagne-insights en daarmee de effectiviteit van je campagnes te vergroten. Het geeft je het overkoepelende overzicht over al je data, waardoor je exact weet waar, wanneer en in hoeverre je campagne doel treft. Het vergroot ook het succes van sales, omdat zij worden voorzien van een 360-graden view van de leads. 

 

Customer Data Platforms

Een Customer Data Platform is een softwareplatform dat data aan elkaar koppelt. Het verzamelt al je data, voegt daar eventueel externe informatie aan toe en zorgt er op deze manier voor dat je beschikt over een up-to-date klantprofiel. Dit is ook de reden dat ze zo in opkomst zijn, want ze kunnen een 360-graden klantbeeld geven van jouw organisatie. Zo verkrijg je inzicht in jouw klant en kun je die beter bedienen met relevantere communicatie.

 

Wil je meer weten over de mogelijkheden en voordelen van Customer Data Platforms, lees dan deze blog.

 

Lees deze blog

Marketing analytics bij ContentXperience

We luisteren naar de wensen van onze klanten, denken mee over de inzet van marketing analytics voor jouw marketingactiviteiten en adviseren jou over hoe je jouw data het beste kunt interpreteren en gebruiken. Dit resulteert in effectieve en creatieve projecten die wij samen met klanten realiseren.

 

Wil je meer informatie? Of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen met betrekking tot marketing analytics? Neem dan snel contact met ons op!

Neem contact op!

Marketing automation-partners