Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is het maken en verspreiden van online en offline communicatiemiddelen die interessant zijn voor jouw beoogde publiek. Denk daarbij aan blogs, e-books, whitepapers, e-mailings, socialmedia-berichten, foto’s en video’s. Bij het maken van deze materialen leg je niet de nadruk op wat je wilt vertellen, maar op wat jouw klant graag wil weten. Op deze manier voorzie je jouw doelgroep van content die voor hen relevant en interessant is, op het juiste moment en via het juiste communicatiekanaal.

Relevante content voor jouw doelgroep

Opvallen blijkt steeds lastiger voor bedrijven. De enorme hoeveelheid informatie die iedereen dagelijks te zien krijgt, zorgt ervoor dat de informatie die de ontvanger daadwerkelijk opneemt steeds minder wordt. Denk er maar eens over na: hoeveel kun je je nog exact herinneren van de laatste keer dat je door jouw LinkedIn-tijdlijn scrolde? In deze aandachtseconomie is het dus nóg belangrijker dat jouw content perfect aansluit op de wensen van jouw doelgroep.

 

Omschrijf je belangrijkste klantgroepen
Om content te schrijven die interessant genoeg is voor jouw doelgroep, is het belangrijk dat je verdiept in jouw doelgroep(en). Alleen dan kun je erachter komen wat hen bezighoudt. Beantwoord daarbij de volgende vragen: welke informatie vinden ze leuk? Wat voor vormen van content consumeren ze het liefst? Via welke media lezen ze deze content en hoe gaan ze zelf op zoek naar content? Om dit helder te krijgen, stel je op basis van een buyer persona-onderzoek een buyer persona op. Dit is een uitgebreide omschrijving van jouw belangrijkste klant(groepen). 

Blog

Content creëren? Stel jezelf eerst deze 8 vragen!

Content betekent letterlijk ‘inhoud’. Het is een ontzettend breed begrip dat je op uiteenlopende manieren kunt invullen. Denk aan teksten, maar ook video’s, animaties, infographics en zelfs games. In theorie kan iedereen content maken. Zet een paar woorden op papier en het is feitelijk content. De uitdaging is: hoe maak je écht goede content?

Lees verder

Contentmarketing bij ContentXperience

We luisteren naar de wensen van onze klanten, denken mee over hun contentmarketingstrategie en adviseren hen over welke contentmarketingcampagnes zij op welk moment in kunnen zetten. Dit resulteert in effectieve en creatieve projecten die ons team samen met de klant realiseert.

 

Wil je graag meer informatie? Of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan snel contact met ons op!

Neem contact op

Marketing automation-partners