Inbound marketing
Inbound marketing is dé manier om relevante leads te genereren. Met de inboundmarketing-methode die we bij ContentXperience hanteren, zorgen wij ervoor dat al jouw online content optimaal ingezet wordt, waardoor je de beste en meest concrete leads kunt genereren. De strategie daarbij is bepalend voor het succes van jouw inboundmarketing-campagnes. Wat is het doel van een inbound-campagne, wanneer is de campagne geslaagd, wie is je ideale klant, hoe bereik je deze persoon en welke route bewandelt hij voordat hij overgaat tot aanschaf? ContentXperience helpt je om online beter gevonden te worden en bezoekers om te vormen tot klanten. Wij gaan voor een geïntegreerde aanpak van verschillende marketingkanalen als e-mailmarketing, zoekmachineoptimalisatie (SEO), social media en contentmarketing
Ik wil meer wetenBranding
Om contentmarketing te kunnen ontwikkelen, heb je een goede definiëring nodig van een merk. Naast organisatorische elementen als missie, visie en kernwaarden, heeft je organisatie een scherp merkinnerlijk en een goed passend merkuiterlijk nodig als basis om succesvol bedrijfsdoelen te realiseren.
Contentstrategie
Gaan we bloggen of vloggen? Sturen we een mailing naar de klant? Triggeren we met een socialmedia-bericht? Of is dit hét moment voor een whitepaper of e-book? Wellicht heb je al veel content gecreëerd in jouw organisatie. We luisteren naar je wensen en, aan de hand van de buyer persona en buyer journey, denken wij mee over jouw contentstrategie. Wij inventariseren waar je reeds juiste content bezit en waar je nog content en conversiemogelijkheden nodig heeft.
Contentcreatie
Onze tekst- en designspecialisten realiseren de inhoud (copywriting) en uitstraling (web)design, fotografie, video en animatie) van jouw communicatie-uitingen. Alle expertises zetten wij in waar en wanneer nodig. ContentXperience zorgt ervoor dat je verhaal in zowel tekst als beeld consistent is en geschikt is voor de fase waarin de buyer persona zich begeeft.
Campagnesite of contentplatform
Jouw campagnesite of contentplatform moet functioneel en gebruiksvriendelijk zijn. Wanneer je strategie gereed is en de content per fase is afgerond, zorgen wij ervoor dat met behulp van trafficgeneratie en SEO-optimalisatie potentiële klanten bij de content op jouw platform uitkomen. Goed design en development zorgen er vervolgens voor dat je buyer persona vindt waar hij of zij naar op zoek is.
Download het e-book: ‘Een sterk contentplatform voor uw organisatie’
Marketing automation
Met marketingautomation-software ondersteun je jouw inboundmarketing-aanpak. Deze software maakt het mogelijk om leads op een constante manier te onderhouden, je productiviteit te verbeteren en de conversie te verhogen. De keuze voor het marketingautomation-systeem hangt af van je budget en marketingdoelstellingen. ContentXperience voorziet je graag van advies over o.a. de volgende systemen:
Online marketing en social media
Socialmedia-marketing is niet meer weg te denken uit een online strategie. Naast een goed contentplatform en marketingautomation-software heb je online marketing nodig om traffic en dus leads te genereren. Trek bezoekers naar je website met de voor jouw relevante kanalen. Denk daarbij aan Google AdWords (SEA) en social advertising op bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook.
Leadmanagement
Je hebt de aandacht van jouw potentiële klanten getrokken met interessante content. Maar hoe zorg je ervoor dat zij overgaan tot conversie? Via diverse leadmanagement-tactieken kun je leads kwalificeren met als doel om van deze leads nieuwe klanten te maken. Je begeleidt jouw leads steeds verder in de sales-pipeline, totdat zij overgaan tot een salesgesprek of aankoop. ContentXperience helpt je graag bij het implementeren van de juiste leadmanagement-aanpak.
Marketing analytics
Een campagne kan om diverse redenen slagen – of niet. Maar waar ligt het aan dat er te weinig conversies binnenkomen? Of dat men niet doorklikt in jouw gepersonaliseerde e-mails? ContentXperience haalt data uit meerdere bronnen en voert hierop intelligente analyses uit. Zo kom je meer te weten over jouw campagnes en kun je deze optimaliseren en het resultaat verhogen.
Structurele ondersteuning
Wil je meer dan eenmalige of losse content en ben je op zoek naar structurele ondersteuning? Dan is wellicht ons MarketingXperience-concept interessant voor jou. Daarmee werk je structureel samen met ons team aan consistente content, een doordachte contentstrategie en optimalisatie van jouw online marketing.
CX Academy
Wil je alles weten over inbound marketing, contentstrategie, of marketing automation? Moet je getraind worden in marketing automation of contentmanagement? Via de masterclasses van de CX Academy leer je over alle facetten die een rol spelen in de wereld van inbound en contentmarketing. Van het opstellen van buyer persona’s en buyer journeys, het implementeren van marketing automation, tot het ontwikkelen van de juiste contentstrategie!