Wat is marketing automation?

Met behulp van marketing automation-software is het mogelijk om leads op een constante manier te onderhouden, jouw productiviteit te verbeteren en de conversie te verhogen. Dit doe je door relevante content geautomatiseerd aan te bieden. Zodra leads zijn ‘opgewarmd’ via een inbound marketingcampagne en de daarbij horende content kunnen ze omgezet worden in daadwerkelijke klanten. Om dit proces goed in te richten, zijn er verschillende marketing automation-oplossingen beschikbaar.

De drie hoofdactiviteiten van marketing automation

Er kunnen drie hoofdactiviteiten van marketing automation worden onderscheiden:

 

1. Het opbouwen van digitale profielen
Welke webpagina’s bekijkt jouw prospect, welke e-mails vindt hij interessant, voor welke evenementen heeft hij zich geregistreerd? Etc. 

 

2. Het opzetten van relevante campagnes
Verstuur relevante content (informatie), waar jouw doelgroep ook echt op zit te wachten, via geautomatiseerde content flows.

 

3. Het converteren en prioriteren van leads
Stuur leads die voldoende interesse tonen door naar sales. Voorzie leads die nog niet zo ver zijn van extra relevante content.

Lees meer in deze blog

De kosten van marketing automation

Voorheen waren dergelijke marketing automation-oplossingen slechts weggelegd voor grote multinationals die zich deze systemen konden veroorloven. Door de opkomst van wat meer laagdrempelige, alternatieve oplossingen is marketing automation tegenwoordig ook bereikbaar geworden voor kleinere bedrijven.

 

Bekijk in de footer van onze website met welke marketing automation-partners ContentXperience samenwerkt. Wij vertellen u graag meer over de onderlinge verschillen, features en pricing. 

Blog

Aan de slag met inbound marketing

Inbound marketing wordt gezien als dé manier om online beter gevonden te worden en bezoekers om te vormen tot leads en uiteindelijk tot klanten. Geen traditionele, onpersoonlijke marketing, maar mensen die jou opzoeken door de relevante content en informatie die jij te bieden hebt. Met inbound marketing zorg je ervoor dat potentiële klanten met jou in contact willen komen, omdat jij antwoord geeft op de vragen en uitdagingen die ze hebben.

Lees deze blog

Marketing automation bij ContentXperience

We luisteren naar de wensen van onze klanten en adviseren hen over de beste marketing automation-tool voor hun organisatie. ContentXperience heeft ervaring met verschillende oplossingen en kan je hierin wegwijs maken.

 

Wil je graag meer informatie? Of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan snel contact met ons op!

Neem contact op

Marketing automation-partners