Wat is SEO & SEA?

Zoekmachineoptimalisatie is dé manier om meer bezoekers naar een website te krijgen. Zoekmachineoptimalisatie wordt ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd. Dit betekent niets meer dan het zodanig optimaliseren van je website,  door onder andere het instellen van zoekwoorden en linkbuilding, dat je website beter vindbaar wordt in zoekmachines. Door middel van SEA (Search Engine Advertising) adverteer je met bepaalde zoekwoorden, zodat je bovenin de zoekresultaten van de zoekmachines verschijnt met je website. ContentXperience denkt graag met je mee om de ranking van jouw website te verbeteren.

Search Engine Optimization (SEO)

SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, is een geheel aan activiteiten die je op je website kunt toepassen, zodat de zoekmachine de website beter kan lezen en op waarde kan inschatten. Zoekmachineoptimalisatie bevat een aantal onderdelen:

 

  • Content – Zonder content op je website heeft zoekmachineoptimalisatie geen effect. Als je tijd investeert in de huidige content op je website kom je vast wat verouderd materiaal tegen. Richtlijnen voor het updaten hiervan zijn: tussenkopjes, interne links, opvallende teksten, lange en korte teksten.

 

  • Technische optimalisatie – Wanneer je website technisch niet is ingericht op SEO, kan het zijn dat zoekmachines je website niet vinden. Het is dus belangrijk om te controleren of dat bij jouw website wel zo is. 

 

  • Off-site SEO – Denk hierbij bijvoorbeeld aan externe links die leiden naar jouw website. Maar vergeet hierin ook de social media kanalen niet. 

Search Engine Advertising (SEA)

SEA, oftewel zoekmachine-adverteren, is niets minder dan het aankopen van een advertentie die je boven in de resultaten van een zoekmachine terugziet. Door te bieden op bepaalde zoekwoorden die gekoppeld zijn aan interessante zoekopdrachten voor jouw bedrijf, kom je terecht in de gesponsorde zoekresultaten. Als je met SEA aan de slag gaat, zijn de volgende onderdelen van belang:

 

  • Zorg voor inzicht in kosten – Benut het budget wat je vrij hebt gemaakt voor SEA zo goed mogelijk. Deel het budget dat je hebt door het aantal dagen van de maand en bepaal op basis daarvan je dagbudget. 

 

  • Maak een zoekwoordenlijst – De zoekwoordenplanner van Google geeft je inzicht in welke zoekwoorden een hoge of lage concurrentie hebben. Daarnaast moet je proberen gebruik te maken van zoveel mogelijk combinaties van zoekwoorden. 

 

  • Sluit zoekwoorden uit of voeg ze toe – Merk je dat je gevonden wordt op woorden die heel relevant of juist niet-relevant zijn? Voeg ze toe of sluit ze uit bij de advertentie waar dit het beste past.

 

  • Voer A/B-testen uit – Door verschillende advertentieteksten naast elkaar te hebben, kun je op den duur zien welke zinnen goed werken en welke niet. 

SEO & SEA bij ContentXperience

We luisteren naar de wensen van onze klanten en adviseren hen over de beste oplossingen voor hun organisatie.

 

Wil je graag meer informatie? Of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie, SEO en SEA? Neem dan gerust contact met ons op! 

 

Neem contact op!

Neem contact op!

Marketing automation-partners