Wat is een marketingstrategie?

Ieder bedrijf heeft een marketingstrategie. Elke organisatie heeft een plan voor de marktbenadering van morgen. Uiteraard bedacht vanuit de missie en visie en met de businessdoelen voor ogen. Op basis daarvan bepaal je de wijze waarop marketing het best een bijdrage kan leveren.

Het succes van strategische campagnemarketing

Strategische campagnemarketing staat voor het mechanisme waarbij je snel, flexibel kunt anticiperen op de ontwikkelingen in de markt met voldoende beschikbare campagnes. Als je het ons vraagt, hebben marketingcampagnes vaak een te ad-hoc karakter. Ze kunnen best leuk zijn en goed scoren, maar toch is het slimmer om te kiezen voor een goed doordachte, langetermijnaanpak. Door planmatig te werken aan je zichtbaarheid en het versterken van de relatie met (potentiële) klanten. Zo bouw je aan een wekelijks duurzaam resultaat in plaats van een korte klap.

 

Eén campagne is geen campagne
Geduld is een schone zaak. Dat geldt ook voor strategische campagnemarketing. Het gaat erom dat je op constructieve en betaalbare wijze continu in een actieve campagnestand staat als marketingteam. Geen enkele campagne staat op zichzelf. Strategische campagnemarketing gaat daarom uit van het principe: één marketingcampagne is geen marketingcampagne.

 

Meerdere marketingcampagnes: meer data, meer resultaat
Hoe meer campagnes je hebt draaien, hoe meer data je binnenkrijgt. Door de data van al je campagnes op dezelfde manier te monitoren, krijg je inzicht in welke campagne voor jou wel of niet succesvol is. Dankzij deze data kunnen je campagnes van elkaar ‘leren’, waardoor jij de effectiviteit en efficiëntie verhoogt.

 

Continu zichtbaar, op het juiste moment, op de juiste plaats
Hoe ben je er zeker van dat je (potentiële) klanten bij jou aankloppen als zij een oplossing zoeken voor hun vraag of probleem? Door voortdurend zichtbaar te zijn. Niet alleen op de juiste kanalen, maar ook op de juiste plaats en op het juiste moment in het klantproces.

Blog

De basiselementen van strategische campagnemarketing

Marketing moet bijdragen aan de dag van morgen en alle dagen die volgen. Dat doe je met strategische campagnemarketing. Maar welke elementen maken marketing strategisch? In deze blog dompelen we je onder in het begrip ‘strategische campagnemarketing’: wat het is en hoe pas je het toe? 

Lees deze blog

Strategie bij ContentXperience

Bij ContentXperience luisteren we naar jouw wensen, denken we mee over de beste aanpak en strategie, en adviseren we welke marketingcampagnes je op welk moment in kunt zetten om jouw doelstellingen te halen. Dit resulteert in effectieve en creatieve projecten die ons team samen met de klant realiseert.

 

Wil je graag meer informatie? Of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen met betrekking tot strategische campagnemarketing? Neem dan snel contact met ons op. 

Neem contact op!

Marketing automation-partners