Eloqua, marketing automation van Oracle

Eloqua werd door de opkomst van HubSpot even naar de achtergrond verwezen, maar is sinds 2014 opnieuw één van de grootste platformen omdat het door Oracle is overgenomen. Het biedt B2B-marketeers een robuust netwerk van meer dan 500 partners, die meer dan 700 integraties vertegenwoordigen. Dit stelt gebruikers in staat om bestaande bedrijfsapplicaties af te stemmen op de gewenste marketingautomatisering voor schaalbaarheid en uitbreiding.

Sterke punten van Eloqua

  • Er zijn vrijwel geen beperkingen voor gebruikers. Als de functionaliteit niet standaard aanwezig is, heeft u een goede kans dat een derde partij het kan integreren.
  • De interface van de workflow-engine ziet er ingewikkeld uit, maar is zeer eenvoudig om aan te leren.
  • De ‘drag & drop’ workflow engine van Eloqua bezit veel functionaliteiten. Meer dan bij bijvoorbeeld HubSpot.
  • U maakt heel eenvoudig landingpagina’s aan. Er zijn tal van kant-en-klare templates die u direct kunt aanpassen.
  • Eloqua heeft ontelbare segmentatiemogelijkheden en meerdere leadscoring-modellen.
  • U analyseert het gedrag van uw leads in één oogopslag dankzij website analytics en social media monitoring.
  • Eloqua ondersteunt multi-language organisaties. U kunt uw URL per land taggen en dus ook per land rapporteren.

ContentXperience en Eloqua

ContentXperience is partner van Oracle. Voor diverse klanten heeft ContentXperience de Eloqua marketingautomation-software al succesvol ingezet.

Meer informatie over marketing automation?

Wilt u meer weten over marketing automation of vindt u het moeilijk om de juiste pakketkeuze te maken? Neem dan gerust contact met ons op. Onze inboundmarketing-medewerkers hebben ervaring met diverse automation-tools, waarmee zij dagelijks voor diverse klanten werken. We geven graag onafhankelijk advies over welke tool het beste bij uw doelstellingen, huidige marketingsituatie en budget past.

Marketing automation-partners