Het belang van goede graphic designs bij social media
Social media checken komt vaak neer op multitasken: tijdens het werken bekijken we LinkedIn en gedurende de lunch scrollen we door Twitter en Instagram. Bijna tachtig procent van alle socialmedia-activiteiten vindt via de mobiele telefoon plaats. En omdat onze aandachtsspanne steeds korter wordt, willen we geen lange teksten doorspitten om tot de kern van de boodschap te komen. Korte concrete teksten zijn belangrijk, maar op social media maakt u pas écht het verschil met graphic designs.
Visuele content-items zoals afbeeldingen, video’s en infographics voorzien socialmedia-gebruikers van nuttige ‘stukjes’ informatie in een eenvoudig te consumeren formaat. Uit onderzoek blijkt dat dit soort graphics langer in iemands gedachten blijven hangen dan woorden. Effectieve graphic designs grijpen direct de aandacht, brengen de boodschap over en zorgen voor meer engagement. Door de toename van digitale technologieën en online marketing zullen socialmedia-gebruikers de komende jaren met nóg veel meer content overspoeld worden. Des te meer reden om uzelf van de rest te onderscheiden met goed doordacht socialmedia-management en sterke graphic designs.
Online vertegenwoordiging van uw merk
Hoe u het ook wendt of keert: uw doelgroep wordt gebombardeerd met berichten en de tijdlijn is gevuld met eye-catching afbeeldingen van hoge kwaliteit. Een sterke online vertegenwoordiging van uw merk in de vorm van professioneel ontworpen visuals helpt uw organisatie om op een efficiënte manier met klanten te communiceren en een boodschap over te brengen die exact op de doelgroep aansluit. Op welke manier zorgen sterke graphics voor meer likes, shares, websitebezoekers en uiteindelijk klanten?
- Ze creëren een professionele en consistente merkbeleving
Klanten hebben meer vertrouwen in uw organisatie als de communicatie consistent is, in zowel woord als beeld. Zijn alle designs in lijn met elkaar, dan zal de merkidentiteit van de organisatie resoneren met het publiek.
- Ze zorgen voor een professionele eerste indruk
Consumenten zijn veel sneller in het beoordelen van visuele content dan geschreven content, dus de allereerste indruk is cruciaal. Hoe hoger de kwaliteit van de graphics, des te positiever de algehele beoordeling van uw merk is.
- Ze brengen op een creatieve manier een duidelijke boodschap over
Hoe creatiever en interessanter uw socialmedia-profielen eruit zien, des te makkelijker uw organisatie klanten voor zich wint. Het geheel komt indrukwekkend over en u vermijdt misvattingen over hetgeen uw organisatie te bieden heeft.
- Ze stimuleren interactiviteit
In graphics kunnen elementen toegevoegd worden die de doelgroep tot interactiviteit aanzetten of een discussie op gang brengen. Op die manier betrekt u (potentiële) klanten meer bij uw organisatie.
Goede designer-skills maken een wereld van verschil. Ze ademen visueel leven in uw marketing-ideeën en brengen het karakter van uw organisatie naar voren. Bij ContentXperience beschikken we over professionele designers die uitstekend op de hoogte zijn van alle mogelijkheden rondom graphics.
Wilt u meer weten over graphic designs of social media als onderdeel van inbound marketing? Neem gerust contact op met een van onze specialisten via 026-7999066!
Bronnen:
Terug naar het blogoverzicht