HubSpot, marketing en sales automation
HubSpot is marktleider en trendsetter op het gebied van marketing automation. Alle marketingactiviteiten kunnen gebundeld worden in één softwarepakket. Zo kunt u op consistente en effectieve wijze potentiële klanten door de hele customer journey begeleiden, van het aantrekken van nieuwe bezoekers tot het binden van vaste klanten. De software van HubSpot staat u in elke stap bij, zodat u uw volledige marketing arsenaal eenvoudig vanuit één plek beheert.
Het HubSpot-pakket biedt alles wat u als moderne marketeer nodig heeft. Zo plant u social media berichten in, ontwikkelt u workflows voor uw downloadbare content en heeft u dankzij het dashboard inzicht in al uw marketingprestaties op de volgende gebieden:
- Marketing Automation
- SEO
- Social Media
- Lead Management
- Landingspagina’s
- E-mail Marketing
- Dashboards & analytics
De inbound-methode van HubSpot
HubSpot is de grondlegger van de inboundmarketing-methodiek. Inbound marketing is een vorm van pull-marketing waarmee u de interesse van potentiële klanten wint door interessante content aan te bieden. Met de juiste zoekwoorden, blogs en uw boodschap op sociale media bent u de expert binnen uw vakgebied en online vindbaar. De inboundmarketing-methodiek (zie afbeelding) is erop gericht om vreemden naar uw website te leiden om ze daar als bezoekers te converteren naar leads. Dat doet u door ze meer content aan te bieden die ze via uw website kunnen aanvragen.
Wat levert het gebruik van HubSpot u op?
- U wordt beter vindbaar
- U genereert leads vanaf uw eigen website
- Uw marketingactiviteiten worden meetbaar
- U ontwikkelt al uw marketingactiviteiten vanuit één tool
- U stelt razendsnel uw online marketingrapportages samen
ContentXperience en HubSpot
ContentXperience is trotse bezitter van het HubSpot Agency Partner Certification. Met het Agency Partner-certificaat geeft HubSpot aan dat zij vertrouwen hebben in ContentXperience als reseller en partner van hun all-in-one marketingplatform.
Het Gold-membership is niet geheel onterecht; voor diverse klantaccounts weet ContentXperience de marketingautomation-software succesvol in te zetten.
Meer informatie over marketing automation?
Wilt u meer weten over marketing automation of vindt u het moeilijk om de juiste pakketkeuze te maken? Neem dan gerust contact met ons op. Onze inboundmarketing-medewerkers hebben ervaring met diverse automation-tools, waarmee zij dagelijks voor diverse klanten werken. We geven graag onafhankelijk advies over welke tool het beste bij uw doelstellingen, huidige marketingsituatie en budget past.
HubSpot in de CX Academy
In de HubSpot-training van CX Academy helpen we u op weg met de marketingautomation-software van HubSpot. Centraal in deze training staan de principes van inbound marketing en hoe HubSpot die kan automatiseren. Meer informatie.