De ContentXperience-aanpak

Strategie

De strategie is bepalend voor het succes van jouw marketingcampagne. Wat is het doel van jouw campagne en wat is de gewenste ROI? Bij hoeveel MQL’s, SQL’s en nieuwe klanten is de campagne geslaagd? Wie is je ideale klant, hoe bereik je deze persoon en welke route bewandelt hij voordat hij overgaat tot aanschaf? Dit is de basis voor een goede inboundmarketing-campagne. ContentXperience zet voor jou de juiste strategie uit.


 

Contentcreatie

Zodra je de strategie geformuleerd hebt, ben je klaar om content te creëren. Zorg ervoor dat de content die je creëert (of laat creëren) vanuit de klantbehoefte wordt geschreven en past binnen de juiste fase van het aankoopproces. Mogelijke contentvormen zijn blogs, e-books, whitepapers, infographics, datasheets, product- en leveranciersvergelijken, video’s en animaties.


 

Inbound Marketing

Inbound marketing is een vorm van pull-marketing: de interesse van potentiële klanten winnen door interessante informatie te bieden. Met relevante content probeert inbound marketing ervoor te zorgen dat bezoekers hun gegevens achterlaten. Resultaat is het binnenhalen van een kwalitatieve lead.


 

Online Marketing

Online marketing geeft de inboundmarketing-campagne een grotere boost. Met online marketing zorg je voor meer traffic naar jouw campagnesite of landing page. Meer traffic betekent meer leads, en meer leads betekent meer klanten.


 

Leadgeneratie

Door leadmanagement heb je altijd inzicht in welke fase jouw potentiële klant zich bevindt. Dit is belangrijk voor het warmhouden, ofwel ‘nurturen’ van leads. Warme leads zijn eerder geneigd en bereid om over te gaan op een verkoop en dus te converteren tot klant.


 

Marketing Analytics

Door gebruik te maken van inboundmarketing- en onlinemarketing-technieken, verzamel je ontzettend veel waardevolle data. Van data wordt jouw campagne slimmer. Door al deze data op de juiste wijze te analyseren, kun je betere beslissingen maken en meer resultaat halen uit uw marketingcampagnes.

Wil je meer weten over deze bewezen aanpak van ContentXperience, download dan bijgaande whitepaper en lees welke marketingmethodieken in het bijzonder geschikt zijn voor de IT-branche en hoe je als IT-bedrijf een effectieve digitale marketingstrategie uitrolt.

Marketing automation-partners