Mautic, open source marketing automation

Mautic bestaat sinds januari 2015 en is ontstaan vanuit de gedachte dat marketingautomation-software niet alleen voor kapitaalkrachtige organisaties beschikbaar zou moeten zijn. Het onderscheidt zich van andere marketingautomation-platformen doordat dit platform gratis beschikbaar is. Ondertussen hebben al meer dan 50.000 organisaties Mautic gedownload en komen er dagelijks nieuwe gebruikers bij.

Waarom Mautic?

Doordat Mautic open source is, zijn er geen licentiekosten en hebben bedrijven de mogelijkheid om de software zelf aan te passen. Een keerzijde is dat er daardoor ook minder support is. Echter, door de zeer actieve community en de developers van Mautic is er een solide basis voor doorontwikkeling. Bovendien ondersteunen bedrijven als ContentXperience bij de inrichting van de software en verzorgen onderhoud op de installatie.

Bijzondere functies:

  • Mautic biedt de mogelijkheid om een banner, modal of popup in uw website te integreren.
  • Het heeft een WordPress-plugin waarmee u eenvoudig tracking codes, formulieren en dynamische content in uw website plaatst.
  • Mautic heeft een uitgebreide lijst aan out-of-the-box koppelingen met CRM-systemen, e-mail-tools en socialmedia-kanalen.
  • Een uitgebreide API en webhooks maken het mogelijk om informatie met externe applicaties uit te wisselen.

Open source marketing automation

Een open source marketingautomation-oplossing als Mautic kan een perfecte aanvulling zijn op andere open source-software die u wellicht al in gebruik heeft, zoals Drupal, WordPress of SugerCRM. Als u houdt van open source als principe en geniet van de support van een community, dan is Mautic een uitstekende keuze. Bent u daarentegen niet direct een echte computer-wizard en wilt u graag per direct uw marketingautomation-oplossing volledig benutten, kies dan voor een (duurdere) standaard oplossing van bijvoorbeeld HubSpot of Pardot.

Als tussenvorm is er dan altijd nog de mogelijkheid om de implementatie, de integratie en het onderhoud van Mautic uit te besteden aan een organisatie als ContentXperience. Dan kunnen wij u tevens helpen met uw contentmarketingstrategie en -doelstellingen.

Meer informatie over marketing automation?

Wilt u meer weten over marketing automation of vindt u het moeilijk om de juiste pakketkeuze te maken? Neem dan gerust contact met ons op. Onze inboundmarketing-medewerkers hebben ervaring met diverse automation-tools, waarmee zij dagelijks voor diverse klanten werken. We geven graag onafhankelijk advies over welke tool het beste bij uw doelstellingen, huidige marketingsituatie en budget past.

Marketing automation-partners