ContentXperience slaat met leadmanagement-portal een brug tussen marketingcampagnes en salesopvolging

Full-service marketingbureau ContentXperience heeft onder de naam CX Leads een webportaal en online dashboard ontwikkeld waarmee gebruikers leads kunnen managen die zij gegenereerd hebben via hun…

Lees meer

Marketing Made Easy van Salesforce en ContentXperience groot succes!

Op donderdag 16 november vond het Marketing Made Easy-event van Salesforce en ContentXperience plaats in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Tijdens dit evenement met als thema ‘Verbeter uw marketing…

Lees meer

Ontwikkelen van interessante content grootste vraagstuk binnen contentmarketing

Contentmarketing werkt, en dat blijkt. Het aantal marketeers dat content inzet om marketing te bedrijven blijft ook in 2018 groeien. Uit het onderzoek van Platform Content blijkt dat maar liefst 86…

Lees meer

Salesforce en ContentXperience organiseren Marketing Made Easy

Op 16 november a.s. organiseert ContentXperience samen met Salesforce het event Marketing Made Easy. Tijdens dit evenement met als thema ‘Verbeter je marketing. Verkoop sneller’, maakt u kennis…

Lees meer

Spreken op de AgriMarketingSummit en de KvK Startersdagen

Op 7 december a.s. is Britt Litjens van ContentXperience aanwezig als spreker op de AgriMarketingSummit in Hotel De Wageningse Berg in Wageningen. Tijdens dit evenement, met als thema ‘Innoveren in…

Lees meer

ContentXperience breidt het team verder uit!

ContentXperience groeit als kool! De afgelopen weken werd het team uitgebreid met vier nieuwe medewerkers: Quinton Hermsen startte als motion graphic designer, Ellen Willemsen is begonnen als…

Lees meer

Facebook voert testen uit met aparte nieuwsoverzichten

Er is een grote kans dat u binnenkort kunt kiezen of u berichten van uw vrienden en familie, of van bedrijven voorbij wilt zien komen. Facebook is in een klein aantal landen tests aan het uitvoeren…

Lees meer

Online video steeds populairder onder marketeers

Het gebruik van online video als marketinginstrument blijft stijgen. Uit onderzoek van Adformatie blijkt dat maar liefst driekwart van marketeers video inzet in de marketingmix. Ondanks dat 43% van…

Lees meer

ContentXperience-dochter NewHeap breidt uit en verhuist naar Zwolle

Het team van full-service software development-bedrijf NewHeap is sinds 1 september verhuisd naar een nieuwe locatie in een prachtig stadspand in Zwolle. De nieuwe locatie biedt ruimte voor de nodige…

Lees meer

ContentXperience nu ook certified partner en reseller van Salesforce Pardot

Met gepaste trots kan ContentXperience zich nu gecertificeerd partner, consultant en reseller van Salesforce Pardot noemen. Salesforce Pardot is een van de meest vooraanstaande B2B…

Lees meer

ContentXperience kondigt samenwerking aan met marketing intelligence startup IKUU

Met trots presenteren wij de start van een intensieve samenwerking tussen ContentXperience en IKUU. Marketing intelligence-bedrijf IKUU laat marketing en business intelligence samenkomen en biedt…

Lees meer

Google past rapportage van kwaliteitsscore in AdWords aan

Onlangs heeft Google een aantal verbeteringen aangepast in de rapportages van de AdWords-kwaliteitsscore. Deze geeft een indicatie van de kwaliteit van uw zoekwoorden, advertenties en…

Lees meer

GDPR-wetgeving: wat u als digital marketeer moet weten

Op 25 mei 2018 gaat de General Data Protection Regulation (GDPR, in het Nederlands ‘Algemene Verordening Gegevenbescherming’ of AVG) van kracht. Een wetgeving van de Europese Unie die ervoor moet…

Lees meer

E-mail in 2017: het jaar dat mobiel het wint van desktop

Onlangs publiceerde e-Village de veertiende editie van de E-mail Benchmark. Uit dit onderzoek komen ieder jaar belangrijke en interessante inzichten op het gebied van e-mailmarketing. Zo blijkt 2017…

Lees meer

Na Snapchat, Instagram en WhatsApp komt ook Facebook Messenger met verhaalfunctie

Facebook gaat Messenger Day uitrollen. Hiermee gaat het ‘Mijn Verhaal’ van Snapchat, Instagram Stories en de ‘status’-functie van WhatsApp achterna door het toevoegen van een verhaalfunctie. De nieuwe…

Lees meer

KNVB test het nieuwe pupillenvoetbal bij DVC’26

Onlangs werden bij voetbalvereniging DVC’26 in Didam de KNVB-pilots met het nieuwe pupillenvoetbal uitgeprobeerd. ContentXperience, sponsor van de voetbalclub, was erbij en maakte een mooi…

Lees meer

Generatie Z komt eraan: social media heavy users en mobile first

Over de exacte leeftijd van Generatie Z bestaan nogal wat verschillende definities. De ene keer is het de groep geboren na 1990, de andere keer na 1992. In dit artikel gaan we uit van jongeren geboren…

Lees meer

Sociale media groeien maar worden niet vertrouwd

Uit cijfers van Newcom blijkt dat bijna alle socialmedia-platforms groeien, maar het vertrouwen in social media flink afneemt. Daarnaast blijkt uit de Edelman Trust Barometer, dat er tevens gesproken…

Lees meer

Smartbound, dé slimme koppeling tussen Content en Contact

Deze dagen staan we op allerlei manieren in contact met onze klanten en doelgroepen. We maken actief contact, we reageren op klanten die met ons contact zoeken en dan is er nog die hele diffuse groep…

Lees meer

Het socialmedia-landschap van 2017

Hoe ziet het socialmedia-landschap eruit in 2017? Onderzoek van Newcom, onder 8.194 socialmedia-gebruikers, biedt inzicht in de nieuwste trends en sterkste groeiers en dalers in het landschap. Daaruit…

Lees meer

Marketingmanagers zetten meer in op digital marketing

De Nederlandse marketingmanager verwacht meer marketingbudget te gaan besteden aan digital marketing. In 2016 was het budget nog verdeeld over 54% online en 46% traditionele media. Naar verwachting…

Lees meer

ContentXperience Gold member van HubSpot

Vanaf heden is ContentXperience de trotse bezitter van het HubSpot Agency Partner Certification. HubSpot is een inboundmarketing-softwareleverancier die, onder andere in samenwerking met…

Lees meer

Alex Steg: “Om succesvol te zijn, moet er hart in je content zitten”

Contentmarketing wordt nog wel eens afgeschilderd als een hype. Als iets wat overwaait. Dat lijkt echter onwaarschijnlijk als je bekijkt welke effecten de opkomst van contentmarketing heeft gehad op…

Lees meer

2017: Driekwart internetgebruik op smartphone

Volgend jaar vindt driekwart van het particuliere internetgebruik plaats op mobiele telefoons, aldus inschattingen van mediabureau ZenithOptimedia.

De mediawereld is in rap tempo veranderd en…

Lees meer

HubSpot publiceert State of Inbound-rapport 2016

Al acht jaar achter elkaar komt HubSpot met het jaarlijkse State of Inbound-rapport. Het rapport geeft ook dit jaar weer op basis van de input van duizenden sales- en marketingprofessionals een…

Lees meer

Verbeteringen voor mobiel zoekverkeer in Google AdWords  

De mobiele telefoon heeft de ‘ouderwetse’ desktop inmiddels ingehaald op het gebied van zoekverkeer. De meerderheid van alle zoekopdrachten via Google is afkomstig van smartphones. Om als…

Lees meer

MKB loopt achter met digitale marketing

MKB-ondernemers in Nederland hebben nog altijd een behoorlijke digitale kloof te dichten. Dit blijkt uit de MKB Online Monitor 2015. Dit jaarlijkse onderzoek door TNS NIPO, in opdracht van DTG, is…

Lees meer

Vraag naar marketeers met IT-kennis groeit sterk

De vraag naar marketeers groeit, zo blijkt uit arbeidsmarktonderzoek van Yacht. Vooral de vraag naar experts op het snijvlak van IT en marketing, zoals web-ontwikkelaars, user interface designers…

Lees meer

Meer dan helft e-mails wordt geopend op mobiele apparaten

Smartphones worden in e-mailmarketing steeds belangrijker. In 2015 werd 56,6 procent van alle marketinggerelateerde e-mails geopend op een mobiele telefoon. Dat is 9,9 procent meer dan vorig jaar…

Lees meer

Online advertentiemarkt blijft groeien

De groei binnen de Nederlandse online advertentiemarkt heeft in 2015 doorgezet. In het derde kwartaal van het afgelopen jaar groeide de digitale markt zelfs met 10 procent ten opzichte van het derde…

Lees meer

ContentXperience behaalt Inbound Marketing-certificering

Vier medewerkers van ContentXperience hebben de zomertijd nuttig besteed en hebben ervoor gezorgd dat zij hun Inbound Marketing-certificering hebben behaald. De ‘Inbound Certification’ is een…

Lees meer

Het klaslokaal van de toekomst uitgelegd

Welke producten zijn onmisbaar in het klaslokaal van de toekomst? Die vraag wordt gesteld en beantwoord in de informatieve uitleganimatie die ContentXperience mocht maken voor TD Maverick. TD Maverick…

Lees meer

Succesvolle contentmarketing-campagnes voor Tectrade

Contentmarketing, het maken van relevante content om hiermee uiteindelijk oprecht geïnteresseerde leads te genereren, wordt steeds vaker ingezet. Ook Tectrade ziet het belang in van het aanbieden van…

Lees meer

ContentXperience ontwikkelt uitleganimatie voor Cisco

Voor Cisco Nederland heeft ContentXperience de eerste in een nieuwe reeks uitleganimaties ontwikkeld. De internationaal georiënteerde, Engelstalige motion graphics zijn gericht op het wireless…

Lees meer

CSN Academy 2015 op video vastgelegd

Begin juni kwamen IT-professionals uit Nederland bij elkaar voor de CSN Academy 2015, georganiseerd door IT-dienstverlener CSN Groep uit Leusden. In het prachtige Mariënhof in Amersfoort werden de…

Lees meer

Video’s ondersteunen Material Handling-dag

De Material Handling-dag in Den Bosch, georganiseerd door Logistiek.nl van Vakmedianet, stond dit jaar in het teken van rendement en terugverdientijd. Taaie materie die zorgde voor veel discussies in…

Lees meer

ContentXperience aan de slag voor Volvo Arendsen

Volvo Harrie Arendsen is een begrip in de regio Achterhoek en Twente, met vestigingen in Zevenaar, Doetinchem, Ruurlo, Almelo en Hengelo. ContentXperience is er dan ook trots op dat wij sinds kort…

Lees meer

Eerste succesvolle Content Marketing Café over Online Video!

Bij onze overburen van het Nederlands Wijnmuseum, vond op 30 april ons eerste Content Marketing Café plaats. Vele geïnteresseerden kwamen opdagen voor het thema van dit Café: Online Video.

De…

Lees meer

Fujitsu-aanbod verduidelijkt door uitleganimaties

Van Fujitsu Nederland kregen we bij ContentXperience een leuke opdracht: verduidelijk een tweetal producten en oplossingen uit het Fujitsu-assortiment met behulp van uitleganimaties. Een uitdaging die…

Lees meer

CX ontwikkelt campagne ‘Sneller met Flash’

Van BPSolutions kreeg ContentpXperience de opdracht een campagne te lanceren rondom de voordelen die organisaties kunnen halen uit het gebruik van het IBM FlashSystem. De campagne kreeg de naam…

Lees meer

Content website Werken bij SecurIT

Het security-team van SecurIT helpt grote organisaties in Nederland bij het managen van de gebruikerstoegang tot IT-systemen. Vanwege deze deskundigheid zijn er steeds meer bedrijven op zoek naar de…

Lees meer

Sfeerfilm wijnhuis en Nederlands Wijnmuseum

Wijnhuis Robbers & van den Hoogen beschikt over de grootste wijnkelders van Nederland, heeft een breed assortiment kwaliteitswijnen en geeft graag deskundig en persoonlijk advies aan zijn klanten…

Lees meer

Bennie is online!

De website van onze creatieve vraagbaak Bennie is online gegaan. Bennie is door ContentXperience in het leven geroepen om bedrijven te inspireren op het gebied van marketing en communicatie en om…

Lees meer

Een Engelstalige brochure? No problem!

Het bedrijf Owens Corning is gespecialiseerd in het produceren en veilig verpakken van glasvezelrollen. De organisatie plaatste recentelijk een nieuwe inpakstraat om het inpakken van de rollen te…

Lees meer