Pardot, marketing automation van Salesforce

Pardot is een complete en gebruiksvriendelijke tool van Salesforce voor B2B-marketingautomatisering. Pardot maakt sinds 2014 deel uit van Salesforce en heeft dus een ijzersterk CRM. Het klantenportfolio van Pardot bestaat grotendeels uit middelgrote en grote B2B-organisaties.

Met Pardot kun je snel aan de slag met de marketing automation-basics zoals e-mailmarketing en leadmanagement. Andere zaken zoals webformulieren, lead nurturing en de ROI van je marketinginspanningen zijn iets technischer.

Wat heeft Salesforce Pardot te bieden?


Genereer hoogwaardige leads – 
Pardot beschikt over gebruiksvriendelijke tools om leads te genereren, zodat er een constante aanvoer is van hoogwaardige leads naar de pijplijn.

Versnel de verkooppijplijn – Verbeter de snelheid in de pijplijn en kies voor lead nurturing en leadkwalificatie. Verkopers kunnen adequaat op prospects reageren door leads automatisch toe te wijzen, realtime salesmeldingen te doen en activiteiten van prospects te volgen.

Creëer gepersonaliseerde, doelgerichte e-mails – Profiteer optimaal van alles wat je online doet en maak gebruik van Pardot’s krachtige marketingtools voor e-mail. Optimaliseer delivery-resultaten, verstuur e-mail naar een specifieke doelgroep en meet de effectiviteit van e-mailcontent.

Bereken de marketing-ROI – Ontdek wat de daadwerkelijke ROI is van je marketingacties dankzij closed-looprapportage. Krijg inzicht in het succes van campagnes, de status van je salesfunnel en meer.

ContentXperience en Pardot

Als gecertificeerd Salesforce Pardot Consulting Partner biedt ContentXperience onder meer de volgende voordelen voor klanten:

  • Alle marketing- en salestools overzichtelijk binnen één omgeving
  • Eenvoudige set-up en uitvoering van (inbound) marketingcampagnes
  • Volledig geautomatiseerd contentmarketing-proces
  • Geïntegreerde e-mailmarketing
  • Gestroomlijnde leadgeneratie en management
  • Overzichtelijk rapportages van activiteiten

ContentXperience heeft als partner en reseller van Salesforce Pardot de marketingautomation-oplossingen al succesvol ingezet in diverse campagnes van klanten. Doordat ContentXperience gecertificeerde Pardot-specialisten in huis heeft, kan ContentXperience zijn klanten bovendien uitgebreid ondersteunen tijdens het implementatieproces.

Marketing Made Easy

Salesforce en ContentXperience organiseren onder de naam Marketing Made Easy regelmatig gezamenlijke events. Neem voor meer informatie een kijkje op www.marketingmadeeasy.nl.

Pardot in de CX Academy

Tijdens de Pardot-training van CX Academy helpen we u op weg met de marketingautomation-software van Salesforce Pardot. Centraal in deze training staan de principes van inbound marketing en hoe Pardot die kan automatiseren. Meer informatie.

Wilt u persoonlijk advies? Onze specialisten staan voor u klaar! Vul het contactformulier hier naast in. 

Marketing automation-partners