Cisco Live 2020 als marketingtool voor Axians

Beurzen, netwerkevenementen, klantendagen ze worden aan de lopende band georganiseerd. Er komen vaak zoveel mensen op deze events af dat er een ontzettende buzz ontstaat op social media. De perfecte gelegenheid dus om jouw marketing op aan te haken! Laat zien dat jouw bedrijf aanwezig is op het evenement en deel de kennis die je opdoet direct met al jouw klantenZo krijg je op een leuke en luchtige manier interactie met je klanten! 

Cisco Live 2020
Eind januari was Cisco Live 2020 in Barcelona. Duizenden bezoekers vanuit heel Europa trokken er naartoe om deel te nemen aan kennissessies, maar vooral ook om (internationale) collega’s, partners en klanten te ontmoeten. Kortom, Cisco Live is een mekka voor de IT-wereld. En ContentXperience was erbij! 

Hoe ziet dat eruit?

Onze klant Axians vroeg ons of wij konden helpen om deze grote beurs van Cisco in te zetten als marketingtool voor Axians zelf. Een mooie uitdaging die we maar al te graag aan wilden gaan! Wij hebben drie dagen met de CTO van Axians over de beursvloer gelopen om interviews af te nemen, de laatste ontwikkelingen uit de IT-wereld te spotten en de meest recente nieuwtjes op camera vast te leggen. Het resultaat? Iedere dag een video waarin we alle ins-en-outs van Cisco Live besprakensame day delivery. 

We zijn in Barcelona niet alleen voor Axians op pad geweest, maar hebben ook voor Cisco zelf een aantal items opgenomen. Door twee uurtjes te reserveren in de ochtend konden we vijf interviews opnemen. Zo hadden we in no-time vijf social video’s gecreëerd voor Cisco. Wat je daarvoor nodig hebt? Dat valt reuze mee. Zet ons videoteam in voor een paar uurtjes en je hebt binnen de kortste tijd genoeg materiaal voor een week op social media! 

En hoe zit dat met resultaten?
Voor Axians maakten we vier video’s: gedurende drie dagen elke dag een eventvideo plus een aftermovie van de hele week. De resultaten? De video’s van Axians hebben bij elkaar meer dan tienduizend views gegenereerd en waren goed voor 350 reacties. Dat is een flinke engagement-boost voor social media! De video’s de we maakten voor Cisco waren goed voor meer dan twintigduizend views en meer dan 600 reacties. De social engagement bij Cisco steeg daardoor met bijna 700%.

Hoe jij mee kan doen?
Tijdens Cisco Live 2021 zal ons team weer aanwezig zijn. Heb je een interessante scoop gehoord en wil je het delen met jouw klanten? Is er een super interessante demosessie gaande en wil jij dat delen met je volgers? Of heb je jouw klant gespot op de beursvloer en wil je een interview inzetten om te vertellen over jullie fijne samenwerking? Je kan met een telefoontje of een mailtje direct contact met ons opnemen, en ons mobiele videoteam komt je zo snel mogelijk helpen! En hoewel dat misschien heel spannend klinkt, geen zorgen dat valt echt enorm mee! Vijf interviews met Cisco hadden we binnen een uur opgenomen en de volgende ochtend konden ze al online! 

Terug naar het portfolio

Marketing automation-partners