Contentmarketing, buyer persona en contentcreatie
De Afvalbak is een initiatief van twee ondernemers met oog voor design en hart voor de planeet. Vanuit de overtuiging dat organisaties duurzaam en circulair moeten ondernemen, startten zij de zoektocht naar de perfecte afvalbak. De perfecte afvalbak (duurzaam en mooi) konden zij niet vinden, dus ontwikkelden ze deze zelf. Volledig circulair en mooi dankzij het Dutch Design. Speciaal ontwikkeld voor de zakelijke markt: voor organisaties en personen die afval willen scheiden, maar de bak niet langer in de hoek willen zetten.
Afvalscheiding, afvalreductie, recycling en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zijn nog steeds hot. Hierdoor slaagt De Afvalbak er in het eerste jaar al in om zichtbaar te zijn door heel Nederland in kantoren, hotels, bioscopen, evenementenlocaties en stations. Deze flinke en snelle groei vraagt om een andere en actievere inzet van de marketingactiviteiten.
Om de thema’s rondom afvalscheiding en de producten beter onder de aandacht te brengen, is ContentXperience ingezet om meer te focussen op contentmarketing. Om de zakelijke doelgroep van De Afvalbak beter in kaart te brengen is een Buyer Persona-onderzoek uitgevoerd. Met deze inzichten zijn blogs, referentiecases en een e-book geschreven. Binnen de website is een Kennisbank geïntegreerd. Daarnaast is de website geoptimaliseerd aan de hand van User Experience-principes waardoor de website gebruiksvriendelijker is, beter navigeert en beter converteert.