Uitleganimaties voor Cisco Global

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Hoe leg je de wereld uit dat jij de oplossing in huis hebt voor IT-beheerders die totaal gestrest raken omdat het bedrijfsnetwerk veel te ingewikkeld is geworden? Die vraag legde Cisco Amerika voor aan ContentXperience. Het antwoord, dat in nauwe samenwerking met Studio Picxel (de videostudio van ContentXperience), werd bedacht, kan iedereen sinds juni bekijken op Cisco.com.

Een animatie laat daar in één minuut zien dat je als IT’er weer ontspant van een warm bad, een boswandeling of een avondje Netflixen. En dat de netwerksoftware van Cisco de rest doet, omdat die de stress uit elk netwerk haalt.

Bijzonder aan dit project is dat er veel verschillende disciplines van ContentXperience bij zijn betrokken. De copywriters hadden bijvoorbeeld een conceptuele en inhoudelijke inbreng; onze designers werden betrokken voor de nodige creatieve ingrediënten. Deze gezamenlijke aanpak met onze animatiespecialisten bleek sterk genoeg om het hoogste branding team van Cisco Global te overtuigen.

Dezelfde conceptuele manier van werken is toegepast voor een animatie over Cisco’s security-software. Hierin wordt een vergelijking getrokken met een kameleon. Dit dier heeft dankzij ogen die alle kanten op kunnen draaien een zichthoek van 360 graden. Zodoende ziet het gevaar lang van tevoren aankomen. De boodschap: Cisco’s software smoort aanvallen van spy- en malware in de kiem.

Het prikkelende begin van beide video’s trekt direct de aandacht van de kijker. De vaart die erin zit nodigt uit om te blijven kijken.


[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Terug naar het portfolio

Marketing automation-partners