Leadgeneratie in IT: onderscheidend vermogen is de basis

shutterstock_695968672.jpg

De grote uitdaging voor IT-organisaties die leads willen genereren: onderscheidend zijn. Hoe zorg je ervoor dat jij opvalt bij potentiële kopers? Hoe positioneer je jouw bedrijf als thought leader? Er is een manier om succesvol campagne te voeren: met inbound marketing. In deze blog lees je meer over hoe je van leads kopers maakt.

 

De concurrentie in de IT-wereld is groot, meestal ben jij niet de enige die een bepaalde oplossing biedt. Niks doen is geen optie, want dan word je links en rechts ingehaald en ga je V&D, Halfords en al die anderen achterna die er niet meer in slaagden aan te sluiten bij de behoeften van de doelgroep.

 

In contact komen met potentiële klanten is niet eenvoudig. Mensen ervaren reclame vaak als opdringerig en vinden telefoontjes van telemarketeers al snel irritant. Ook puilt hun mailbox vaak al uit van alle nieuwsbrieven. Maar volgens Gartner is er wel degelijk grote behoefte aan informatie, omdat IT-toepassingen vaak complex zijn. Maar mensen komen niet naar je toe, ook in de B2B-wereld doet het merendeel zelfstandig online research.

 

Waardevolle content helpt beslissers in hun koopproces

Omdat, alweer volgens Gartner, 77 procent aangeeft dat het laatste aankoopproces bijzonder lastig was, liggen er dus kansen voor jou om ze een handje te helpen. Dat doe je door online zichtbaar te zijn en daar relevante informatie aan te bieden. Jij hebt immers de oplossingen voor de uitdagingen waar aspirant kopers voor staan. Niemand geeft zomaar zijn e-mailadres, dus zul je echt iets van waarde moeten bieden. Kennis delen die alleen jij hebt.

 

Uit onderzoek blijkt dat klantverhalen, video’s, blogs en whitepapers nog altijd effectieve middelen zijn voor marketeers om leads te genereren. Daarnaast komen nieuwe vormen op zoals livestreaming, webinars en podcasts. Andere doelen die ze bereiken dankzij content zijn onder meer:

 

  • Meer naamsbekendheid.
  • Betrouwbaar en deskundig overkomen.
  • Verhogen van loyaliteit.
  • Meer omzet.
  • Meer afnemers van oplossingen ‘as a service’.

 

Topperformers danken succes aan een uitgekiende strategie

Degenen die hier het meest succesvol in zijn, de ‘topperformers’, hebben dat te danken aan een uitgekiende strategie. Zij schieten niet met losse flodders maar werken met een contentkalender en bieden op het juiste moment de juiste content aan, via het juiste kanaal. Het voordeel van contentdistributie via digitale kanalen is dat de effecten meetbaar zijn. Je ziet direct of content aanslaat of niet. Zo kun je campagnes optimaliseren en investeringen verantwoorden.

 

Marketeers + AI = 3

Experts in leadgeneratie zien toekomst in platforms voor data-analyse en op artificial intelligence gebaseerde tools. Die maken het marketeers makkelijker om potentiële klanten te identificeren, hun behoeften te voorspellen en een relatie op te bouwen.

Op de korte termijn gaat de meeste aandacht nog uit naar het verbeteren van de website en contentcreatie. Dit werk wordt vaak uitbesteed, maar veel IT-organisaties noemen het een uitdaging om een partner te vinden met adequate kennis. Die de marketinguitdagingen van IT-bedrijven begrijpt. Die weet wat er nodig is om voortdurend jouw onderscheidend vermogen zichtbaar te maken. Want dat is nog altijd de basis voor succes.

Meer weten? Lees dan ons e-book 'Meer leads genereren voor IT'. Of neem vrijblijvend contact met ons op.

CX Logo.png

Wil jij ook kwalitatieve content? En resultaat behalen uit jouw marketing?

Genoeg over ons. We zijn vooral heel benieuwd naar jou en naar jouw doelstellingen. Goed plan? 
Laten we kennismaken. Want het begint bij een goed eerste contact. Bel 026-7999-66 of mail naar info@contentxperience.nl