Wat maakt een merk? Het belangrijkste is de onderscheidende identiteit van de organisatie en van het merk, strategisch doorvertaald in merkinnerlijk, merkuiterlijk en proposities.

Branding

Branding: blijvende zichtbaarheid voor jouw merk


Om contentmarketing te kunnen ontwikkelen, heb je een goede definiëring nodig van een merk. Naast organisatorische elementen als missie, visie en kernwaarden, heeft je organisatie een scherp merkinnerlijk en een goed passend merkuiterlijk nodig als basis om succesvol bedrijfsdoelen te realiseren. 

ContentXperience helpt je met het scherp krijgen waar je als organisatie en als merk voor staat. Daarmee heb je een krachtige basis te pakken voor structureel resultaat uit je marketingcampagnes.


Meer lezen?


Lees in onze blogreeks ‘Zo maak je een merk’ alles over het positioneren en definiëren van het merkinnerlijk en -uiterlijk. Of download het uitgebreide whitepaper met daarin alle ins en outs op het gebied van branding.
 

IMG_8854.jpg

De missie


Een goede missie is een belangrijke eerste stap. Vaak is een missie nog verre van concreet. Het is ook niet per se de bedoeling dat missies concreet zijn. Daar zijn andere waarden veel beter in.  Wel is het van belang  de vraag te beantwoorden of een bedrijf met deze missie van waarde is voor doelgroepen? En: herkennen collega’s zich  in de geformuleerde missie.

De visie


De visie is een beschrijving van een toekomstperspectief: wat wil je als organisatie bereiken? Een goede visie kan voor potentiële klanten een enorme stimulans zijn om voor producten of diensten te kiezen. Belangrijk is dat wat een organisatie belooft ook wordt waargemaakt. Laat zien dat je structureel moeite steekt in het realiseren van je visie.

De kernwaarden


De visie vormt een brug naar de kernwaarden. Wat typeert de organisatie en wat zijn de hoekstenen van je onderscheidend vermogen? Als het goed is, vormen de kernwaarden een bevestiging van de beschreven visie en herkennen collega’s en klanten de organisatie in deze kenmerken.

De brandingmix

CX-icoontjes_Creatief B.png

Strategische branding

Stop met ad-hoc branding en zet je merk strategisch en structureel (opnieuw) neer.

CX-icoontjes_Informatie.png

Identiteit van jouw organisatie

Krijg een goed beeld van wat je organisatie uniek maakt en hoe je dat naar de buitenwereld communiceert.

CX-icoontjes_Marketing.png

Missie, visie en kernwaarden

Scherp inzicht in de onderdelen van jouw onderscheidend vermogen.

CX-icoontjes_Creatief C.png

Identiteit van jouw merk

Samen achterhalen we voor welke waarden je merk staat en wat jullie uniek maakt.

CX-icoontjes_Lezen A.png

Merkwaarden

Achterhaal welke steekwoorden het beste opsommen waar je merk voor staat.

Ook resultaat behalen met branding?


We luisteren naar jouw wensen, helpen je om je merk scherp neer te zetten, en zorgen ervoor dat je content je onderscheidend vermogen in de spotlights zet. Dit resulteert in effectieve en creatieve projecten, die ons team samen met jou realiseert.  

Wil je meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van branding en strategisch merkdenken? Neem dan snel contact met ons op!

Rustig verder lezen?

CX Logo.png

Wil jij ook kwalitatieve content? En resultaat behalen uit jouw marketing?

Genoeg over ons. We zijn vooral heel benieuwd naar jou en naar jouw doelstellingen. Goed plan? 
Laten we kennismaken. Want het begint bij een goed eerste contact. Bel 026-7999-66 of mail naar info@contentxperience.nl