Terwijl je dit leest, zijn er vast en zeker potentiële klanten die op zoek zijn naar de producten en diensten die jij te bieden hebt. Hoe geweldig zou het zijn als zij jouw bedrijf vinden op het moment dat zij jou ook echt nodig hebben? In deze blog gaan we dieper in op de mogelijkheden van het Google-zoeknetwerk om de juiste mensen te bereiken op het juiste moment.
Allereerst is het van belang dat je een advertentie gaat opzetten in Google Ads. Hierbij moet je voor jezelf een aantal vragen beantwoorden:
Stel vervolgens vast welk (marketing)doel je wilt bereiken met jouw advertenties. Er zijn een aantal mogelijkheden waarmee je deze doelen kunt bereiken. Wil je dat klanten hun e-mailadres achterlaten? Dan kies je voor het doel Leads. Wanneer je een nieuw product of dienst onder de aandacht brengt, kun je beter kiezen voor het doel Websiteverkeer. Als laatste kun je nog kiezen voor het doel Sales; hiermee spoor je klanten aan iets te kopen.
Tot slot kun je ook nog aangeven waar jouw advertentie worden weergegeven en op welke apparaten de advertenties moeten verschijnen.
Om een succesvolle advertentie te maken, is het van belang dat je weet welke wensen en/of uitdagingen de klant heeft. Maar belangrijker nog: zet Google voor je aan het werk. Er zijn diverse zoektypen om de zoekopdracht van jouw (potentiële) klanten te beïnvloeden. We hebben ze voor je in een overzichtelijke tabel gezet, inclusief voorbeelden.
Zoektype | Speciaal symbool | Zoekwoord is: | Advertenties worden mogelijk weergegeven bij zoekopdrachten als: | En de persoon zocht op: |
---|---|---|---|---|
Breed zoeken | geen | kinderfietsen | Het zoekwoord of varianten zoals spelfouten, synoniemen of gerelateerde zoekopdrachten voorkomen in de zoektermen. |
|
Modifier voor breed zoeken | + zoekwoord | +kinder +fietsen | Het zoekwoord of een sterk gelijkende variant voorkomen in de zoektermen. Er kunnen extra woorden vóór, na of tussen de zoektermen staan. |
|
Zoeken op woordgroep | "zoekwoord" | "kinderfietsen" | De zoekwoorden tussen de aanhalingstekens (of sterk gelijkende varianten) overeenkomen met de zoektermen. Er mogen geen extra woorden tussen de zoektermen staan. |
|
Exact zoeken | [zoekwoord] | [kinderfietsen] | Het zoekwoord of een sterk gelijkende variant hetzelfde betekent als de zoektermen. Er mogen geen extra woorden voor of na de zoektermen staan. |
|
Het aanmaken van een campagne met bijbehorende advertenties kan best wat tijd in beslag nemen. Daarom heeft Google Search de optie ‘dynamische zoekadvertenties’. Door middel van een dynamische zoekadvertentie helpt Google het bereik van jouw campagne vergroten. Je hoeft hiervoor geen aparte advertentie voor iedere pagina op je website te maken, inclusief bijpassende zoekwoorden. Alle advertenties worden automatisch aangepast en targetting gebeurt op basis van de inzichten die Google opdoet op jouw website.
Het klinkt nu misschien nog wat vaag. Daarom leggen we je hieronder uit hoe de dynamische zoekadvertenties worden beïnvloed, door zowel jouw klanten als Google zelf.
Wanneer je gebruikmaakt van dynamische zoekadvertenties bereik je een aantal voordelen. Allereerst vergroot je je bereik en de dekking van de doelgroep. Het is bovendien efficiënter en het zorgt voor tijdswinst. Tot slot geeft het complete transparantie, maar houd je toch controle over je eigen advertenties.
Wil jij toch liever je eigen advertenties maken, maar heb je daar zelf geen tijd voor? Dan helpen wij je graag bij het maken van de juiste keuzes in zoekwoorden, doelgroepen en andere targeting-opties. Vul het formulier in en wij nemen contact met je op.
Genoeg over ons. We zijn vooral heel benieuwd naar jou en naar jouw doelstellingen. Goed plan?
Laten we kennismaken. Want het begint bij een goed eerste contact. Bel 026-7999-66 of mail naar info@contentxperience.nl
Velperweg 148
6824 HN Arnhem
E: info@contentxperience.nl
T: 026-7999066