Ieder moment van de dag is er wel iemand op Google aan het zoeken naar informatie over een product of service. Door middel van een reeks aan diverse advertentieproducten helpt Google Ads jouw bedrijf om op het juiste moment klanten te bereiken en ze te laten converteren. Na een paar instellingen doet Google het werk voor jou, zodat jij je kunt richten op het laten groeien van jouw bedrijf. Maar hoe doe je dat? Daar geven we in deze blog antwoord op.
Wanneer je start met het inrichten van campagnes via Google, is het van belang dat je je bedrijfsdoelen goed voor ogen hebt. Google Ads onderscheidt een aantal bedrijfsdoelen die helpen bij het laten groeien van jouw bedrijf.
Google Ads is gebaseerd op een aantal principes. De eerste is relevantie, om in contact te komen met de juiste mensen, op het juiste moment, met de juiste boodschap. Zoekwoorden toevoegen en uitsluiten en locaties aanpassen zorgen ervoor dat je de juiste klanten bereikt. Het tweede principe is controle, met name over het budget dat je wilt besteden. En als laatste hanteert Google Ads het principe resultaten, zoals het aantal klikken naar een bepaalde landingspage of het aantal telefoontjes naar het door jouw gecommuniceerde nummer.
Om deze principes uit te voeren, moet je eerst een keuze maken voor welk type campagne je een advertentie gaat maken. Dit type campagne bepaalt waar en in welke indeling jouw advertenties worden weergegeven. We onderscheiden een aantal campagnetypen die relevant zijn voor B2B-marketing:
Zoekcampagnes
Zoekcampagnes worden weergegeven naast de organische zoekresultaten van Google en op partnersites zoals YouTube. Dit type campagne zorgt ervoor dat (potentiële) klanten jouw merk zien, de producten/services kunnen overwegen en uiteindelijk actie ondernemen.
Displaycampagnes
Displaycampagnes worden weergegeven op meer dan twee miljoen websites, waarmee 90% van alle mensen op het internet kunnen worden bereikt. Een displaycampagne is effectief wanneer je je bereik wilt vergroten of wanneer je doelgroepen met een specifieke interesse target.
Videocampagnes
Videocampagnes helpen bij het tot leven brengen van jouw merkverhaal. Dit type campagne wordt bijvoorbeeld getoond voordat je een video op YouTube afspeelt. Met een videocampagne probeer je de aandacht van de kijker zo lang mogelijk vast te houden.
Afhankelijk van het type campagne dat wordt gekozen, wordt bepaald waar jouw advertenties verschijnen. Afgezien daarvan zijn er binnen jouw campagne een aantal elementen die je kunt aanpassen om jouw belangrijkste doelgroep te bereiken en daarmee dichter in de buurt van je bedrijfsdoel te komen.
Kortom, wil je graag nieuwe websitebezoekers aantrekken, de aandacht van je (potentiële) klanten langer vasthouden, of zorgen dat je meer converteert? Dan is het tijd om na te denken over het inzetten van campagnes via Google Ads om jouw bedrijfsdoel te bereiken.
Heb je een specifieke wens of probleem aangaande instellingen in Google Ads en wil je hier even over sparren met een van onze collega’s? Neem dan contact met ons op.
Genoeg over ons. We zijn vooral heel benieuwd naar jou en naar jouw doelstellingen. Goed plan?
Laten we kennismaken. Want het begint bij een goed eerste contact. Bel 026-7999-66 of mail naar info@contentxperience.nl
Velperweg 148
6824 HN Arnhem
E: info@contentxperience.nl
T: 026-7999066