Realiseer je bedrijfsdoelen met Google Ads

shutterstock_1166508250.jpg

Ieder moment van de dag is er wel iemand op Google aan het zoeken naar informatie over een product of service. Door middel van een reeks aan diverse advertentieproducten helpt Google Ads jouw bedrijf om op het juiste moment klanten te bereiken en ze te laten converteren. Na een paar instellingen doet Google het werk voor jou, zodat jij je kunt richten op het laten groeien van jouw bedrijf. Maar hoe doe je dat? Daar geven we in deze blog antwoord op.

 

Wat is jouw bedrijfsdoel? 

Wanneer je start met het inrichten van campagnes via Google, is het van belang dat je je bedrijfsdoelen goed voor ogen hebt. Google Ads onderscheidt een aantal bedrijfsdoelen die helpen bij het laten groeien van jouw bedrijf.

 

  • Het stimuleren van verkoop – het zorgt voor een toenamen van de online, fysieke en telefonische verkoop.
  • Het genereren van leads – het zorgt voor meer conversies door het aanmoedigen van bepaalde acties.
  • Het aantal websitebezoeken vergroten – het zorgt ervoor dat de juiste mensen jouw website kunnen vinden.
  • Het beïnvloeden van productoverwegingen – het zorgt ervoor dat mensen worden aangespoord om jouw product of service te ontdekken.
  • Het opbouwen van naamsbekendheid – het zorgt voor het bereiken van een zo groot mogelijke doelgroep met een maximaal bereik.
  • Het promoten van een app – het zorgt voor een verhoging van het aantal installaties en interacties met jouw app.

 

Diverse campagnetypes

Google Ads is gebaseerd op een aantal principes. De eerste is relevantie, om in contact te komen met de juiste mensen, op het juiste moment, met de juiste boodschap. Zoekwoorden toevoegen en uitsluiten en locaties aanpassen zorgen ervoor dat je de juiste klanten bereikt. Het tweede principe is controle, met name over het budget dat je wilt besteden. En als laatste hanteert Google Ads het principe resultaten, zoals het aantal klikken naar een bepaalde landingspage of het aantal telefoontjes naar het door jouw gecommuniceerde nummer.

 

Om deze principes uit te voeren, moet je eerst een keuze maken voor welk type campagne je een advertentie gaat maken. Dit type campagne bepaalt waar en in welke indeling jouw advertenties worden weergegeven. We onderscheiden een aantal campagnetypen die relevant zijn voor B2B-marketing:

 

Zoekcampagnes

Zoekcampagnes worden weergegeven naast de organische zoekresultaten van Google en op partnersites zoals YouTube. Dit type campagne zorgt ervoor dat (potentiële) klanten jouw merk zien, de producten/services kunnen overwegen en uiteindelijk actie ondernemen.

 

Displaycampagnes

Displaycampagnes worden weergegeven op meer dan twee miljoen websites, waarmee 90% van alle mensen op het internet kunnen worden bereikt. Een displaycampagne is effectief wanneer je je bereik wilt vergroten of wanneer je doelgroepen met een specifieke interesse target.

 

Videocampagnes

Videocampagnes helpen bij het tot leven brengen van jouw merkverhaal. Dit type campagne wordt bijvoorbeeld getoond voordat je een video op YouTube afspeelt. Met een videocampagne probeer je de aandacht van de kijker zo lang mogelijk vast te houden.

 

Optimaliseer je campagne

Afhankelijk van het type campagne dat wordt gekozen, wordt bepaald waar jouw advertenties verschijnen. Afgezien daarvan zijn er binnen jouw campagne een aantal elementen die je kunt aanpassen om jouw belangrijkste doelgroep te bereiken en daarmee dichter in de buurt van je bedrijfsdoel te komen.

 

  • Tartgeting op device – je kunt je specifiek richten op desktop, tablet of mobiel.
  • Targeting op locatie en taal – richt je op een specifieke provincie of stad, of op de taal die is ingesteld door de browser van je klant.
  • Biedingen en budgetten – bepaal het maximale bod dat je voor een bepaald zoekwoord wil betalen en bepaal daarnaast ook wat je maximaal per dag wil uitgeven.
  • Gebruik advertentie-extensies – voeg informatie toe zoals contact- en adresgegevens.

 

Kortom, wil je graag nieuwe websitebezoekers aantrekken, de aandacht van je (potentiële) klanten langer vasthouden, of zorgen dat je meer converteert? Dan is het tijd om na te denken over het inzetten van campagnes via Google Ads om jouw bedrijfsdoel te bereiken.

 

Heb je een specifieke wens of probleem aangaande instellingen in Google Ads en wil je hier even over sparren met een van onze collega’s? Neem dan contact met ons op.

CX Logo.png

Wil jij ook kwalitatieve content? En resultaat behalen uit jouw marketing?

Genoeg over ons. We zijn vooral heel benieuwd naar jou en naar jouw doelstellingen. Goed plan? 
Laten we kennismaken. Want het begint bij een goed eerste contact. Bel 026-7999-66 of mail naar info@contentxperience.nl