Axians: vlogs op bijzondere locaties

Voor ICT-dienstverlener Axians ontwikkelde ContentXperience een vlogreeks op bijzondere locaties..

Klant

Axians

Opgeleverd

Video en animatie

Team

Content

Marketing

Laptop mockup Axians.jpg

De opdracht

Axians houdt ervan om onderscheidende campagnes de aandacht te vestigen op nieuwe diensten en doet dat liefst met veel humor. ContentXperience verrichtte al diverse design- en contentwerkzaamheden en werd al vaker ingeschakeld voor videoproducties.

In  dit geval werd gevraagd om de USP's van de Cisco Catalys 9000 aan te tonen. Dat zijn switches waarmee bedrijven hun netwerk snel en schaalbaar maken, met het oog op hybride werken.

De aanpak

Axians begeeft zich graag buiten de gebaande paden. Een switch is van de buitenkant bezien niet meer dan een platte doos, hoe nodig je de doelgroep toch uit om te kijken? Daarom gingen we met de CTO Erik Lenten naar het circuit van Zandvoort voor een bijzondere uitdaging…

 

Het resultaat

Opvallende, humoristische filmpjes waarin experts van Axians en passant alle sterke punten van de Catalyst 9000 benadrukken. In de video met Lenten wordt een link gelegd tussen de snelheid van de switch en een raceauto. Op de Herdgang, het trainingscomplex van PSV, wordt duidelijk dat de Catalyst een goede verdedigingslinie is tegen cyberdreigingen. Vooral de video van PSV trok inmiddels meer dan vierduizend kijkers.