Huisstijl en brandbook
Branding
SolutionHouse helpt allerlei organisaties met slimme IT-oplossingen. Het had behoefte aan meer bekendheid. Een nieuwe marketingstrategie past daarbij en die begint met een nieuw huisstijlhandboek. ContentXperience kreeg bij deze opdracht een paar steekwoorden mee: informeel, speels en toegankelijk.
ContentXperience koos oranje als centrale kleur voor de huisstijl, omdat dit ook de kleur is die het Deense moederbedrijf gebruikt. Zo ontstaat eenheid en houvast in de communicatie met de buitenwereld. In veel gevallen loopt de kleur over naar rood, geel en zelfs wit. Dit heet een ‘multicolor-gradient’. Voor het logo is ook een ontwerp in zwart wen wit gemaakt. De foto's in het handboek zijn kleur- en contrastrijk en laten veel lachende mensen zien.
De huisstijl straalt plezier en ongedwongenheid uit. De uitstraling is catchy en tegelijkertijd professioneel en strak. Dit komt overeen met de uitstraling van het Deense SolutionHouse. Zo helpt het boek dus om consistente marketinguitingen te doen.
Voor Copaco en DocuSign ontwikkelde ContentXperience een campagne ter promotie van de digitale handtekening.
Voor ICT-dienstverlener Axians ontwikkelde ContentXperience een vlogreeks op bijzondere locaties. Axians werd uitgedaagd om een challenge uit te voeren waarmee de USP's van de Catalyst 9000-switches worden aangetoond.
Genoeg over ons. We zijn vooral heel benieuwd naar jou en naar jouw doelstellingen. Goed plan?
Laten we kennismaken. Want het begint bij een goed eerste contact. Bel 026-7999-66 of mail naar info@contentxperience.nl
Velperweg 148
6824 HN Arnhem
E: info@contentxperience.nl
T: 026-7999066