ECS: een lastige boodschap helder verpakken

EDI en MFT zijn manieren om eenvoudig data uit te wisselen maar niet iedereen kent deze afkortingen. Daarom vroeg ECS ContentXperience de doelgroep van de toegevoegde waarde te overtuigen.

Klant

Productie

Copywriting

Dataplatform

Websites

Team

Content

Marketing

Branding

shutterstock_1511824487.jpg

Beter positioneren

ECS International verbindt IT-systemen met elkaar, zodat bedrijven makkelijk data kunnen uitwisselen, ongeacht het bestandsformaat. Klinkt simpel maar technisch ligt het best ingewikkeld, bijvoorbeeld met een systeem als EDI: Enterprise Data Integratie. Om zich te kunnen onderscheiden in deze nichemarkt riep ECS de hulp in van ContentXperience om zich beter te positioneren.

De strategie

ECS wilde voor eens en altijd aan de doelgroep duidelijk maken wat de toegevoegde waarde van EDI is. Eerst werd een buyer persona of klantprofiel opgesteld. Samen werd gebrainstormd over welk marketingmateriaal het meest waardevol zou zijn voor potentiële klanten. Hier rolde een campagnesite uit en content in de vorm van onder meer een e-book en een reference case.

Meer websitebezoekers

Met het IKUU dataplatform analyseerde ECS alle marketingdata. Dat levert onder meer een beter klantbeeld op. De combinatie van content, Google Ads en LinkedIn advertising zorgde voor meer klantcontact en meer website bezoekers. 

 

Lees meer over de samenwerking tussen ECS en ContentXperience in onze reference case.

CX Logo.png

Wil jij ook kwalitatieve content? En resultaat behalen uit jouw marketing?

Genoeg over ons. We zijn vooral heel benieuwd naar jou en naar jouw doelstellingen. Goed plan? 
Laten we kennismaken. Want het begint bij een goed eerste contact. Bel 026-7999-66 of mail naar info@contentxperience.nl